• wildbride08

Presentöppning..NÄR???

Hejsan

Undrar hur ni övriga tänker göra med presentöppningen.Ska ni öppna på festen? O när iså fall? Eller öppnar ni hemma dagen efter? Eller bjuder ni på lysning/brunch? Jag e kluven..Snälla svar

• Svar på tråden Presentöppning..NÄR???
  • F A M E
    Hawaiiii skrev 2009-02-01 23:26:08 följande:
    Om ni skickar med ett litet infoblad tillsammans med inbjudan kan nu ju nämna det där, annars kanske när dom ringer och anmäler osa? Är det i sista stund kanske toastmasterna kan nämna det på festen?
    Oki, vi får ta oss en funderar på hur detta ska sägas/skrivas. De gäller i alla fall för vår del att framföra det snyggt, lite känsligt att vi inte vill ha som "alla" andra.
  • annape84

Vi har en hemsida.. där tänkte vi skriva det. Sen får våra toastmadems påminna om det under middagen. Men det är ju bara för de som vill

• DanKat

F A M E skrev 2009-02-01 23:29:25 följande:

Oki, vi får ta oss en funderar på hur detta ska sägas/skrivas. De gäller i alla fall för vår del att framföra det snyggt, lite känsligt att vi inte vill ha som "alla" andra.
    Har verkligen "alla" presentöppning på festen?? Jag har inte varit på ett enda bröllop där det förekommit, och de enda bröllop jag hört talas om att det skett på är när folk har skrivit om det här på BT. Så vi kände inte alls att vi måste meddela i förväg hur vi kommer göra, men det råkade ändå bli så att det kom fram genom vårt infoblad. Men jag tycker inte att man behöver upplysa om det innan.
  • Hawaiiii

Nä, det är det nog inte alla som har. 3 av de bröllop jag varit på har kört öppningen på festen eller dagen efter, ingen bra ide tycker jag. Alla andra bröllop har inte ens tagit upp frågan, utan gjort det själva dagen efter. Helt klart bäst ide om du frågar mig, men alla är vi ju olika... Själv kör vi själva dagen efter, hemma. Vill föräldrar och nära vänner vara med så får dom ju det såklart, men jag kommer inte bjuda in någon.

• F A M E
    DanKat skrev 2009-02-02 09:50:28 följande:
    F A M E skrev 2009-02-01 23:29:25 följande:Har verkligen "alla" presentöppning på festen?? Jag har inte varit på ett enda bröllop där det förekommit, och de enda bröllop jag hört talas om att det skett på är när folk har skrivit om det här på BT. Så vi kände inte alls att vi måste meddela i förväg hur vi kommer göra, men det råkade ändå bli så att det kom fram genom vårt infoblad. Men jag tycker inte att man behöver upplysa om det innan.
    Jo men här i våran familj, släkt, vänner runt omkring oss, så göra man så och alla förväntar sig att de skall vara så också.
  • Emmas syster

har varit på ett par bröllop med presentöppning
    Snacka om partykiller!
    1-2½ timme har det tagit och varit såååååååååååååå segt och tråkigt
    Rekommenderar ingen att ha öppning på bröllopet efter de upplevelserna och ska man ändå ha det får det vara typ på ett kafferepsbröllop och ffa mkt välorganiserat - helst där ngn annan tar av pappren och skriver så det inte tar mer än 20-30 minuter

• 040409

vi kommer ha lunch dagen efter hos mina föräldrar för närmaste familj + brudfölje, kan inte bjuda alla för det är där inte plats till, stora familjer ger ändå ca 30 pers!
    Att öppna på festen är inget alternativ, tar allt för mkt tid. Man kan ju ha nån annan som öppnar och skriver ner, men vi vill öppna våra paket själva!

• Luucie

F A M E skrev 2009-02-02 10:24:25 följande:

Jo men här i våran familj, släkt, vänner runt omkring oss, så göra man så och alla förväntar sig att de skall vara så också.
    Men då kanske ni ska ha det? Eller vill inte ni, alltså brudparet?
    För jag menar om det är verdertaget i eran krets så kan ni väl köra på det utan att någon tycker det är konstigt.
  • FoF

Vi tänker nog öppna presenterna dagen efter då vi bjuder på brunch. Kommer även skriva det i ett infobrev som medföljer inbjudan.

• F A M E
    Luucie skrev 2009-02-02 18:13:52 följande:
    F A M E skrev 2009-02-02 10:24:25 följande:Men då kanske ni ska ha det? Eller vill inte ni, alltså brudparet?För jag menar om det är verdertaget i eran krets så kan ni väl köra på det utan att någon tycker det är konstigt.
    NEJ vi vill verkligen inte göra som de andra. Utan köra på som de flesta säger här inne. De bröllop jag har varit med på är/blir de så dödssssstråkigt när presentöppning kommer. Så jobbigt att se vad vissa glänser sig med sina gåvor emot andra osv. Så jätte tråkigt tycker båda sambon & jag.

Men som sagt vi ska ju inte ha traditionelt alls på våratbröllop förutm att vi då gifter oss i kyrka.
Svar på tråden Presentöppning..NÄR???