Presentöppning..NÄR???
Hejsan
Undrar hur ni övriga tänker göra med presentöppningen.Ska ni öppna på festen? O när iså fall? Eller öppnar ni hemma dagen efter? Eller bjuder ni på lysning/brunch? Jag e kluven..Snälla svar
Hejsan
Undrar hur ni övriga tänker göra med presentöppningen.Ska ni öppna på festen? O när iså fall? Eller öppnar ni hemma dagen efter? Eller bjuder ni på lysning/brunch? Jag e kluven..Snälla svar
F A M E skrev 2009-02-02 23:08:32 följande:
Vi had ett litet bröllop och öppnade presenterna lite i "smyg" på festen. Vi höll inte upp något utan ställde allt på ett bord med fasttejpade stängda kort.
Folk tyckte att det var kul och kunna gå dit och titta vad vi fått sen i lugn och ro och ingen behövde känna sig utpekad.
Ingen presentöppning här inte, skulle anldrig fall mig in. Men om man nu vill att alla ska ha möjlighet att se presenterna så kan ni göra så här: Utse någon/några som ni litar på att de "smyger" iväg till presentbordet vid lämpligt tillfälle och öpnnar så alla kan se. Men be dem vara NOGA att skriva från vem presnterna är så att ni kan tacka ordentligt. Då slipper det bli en partykiller.
F A M E skrev 2009-02-03 11:36:43 följande:
fråga till er alla.. läser man lite tips från tråden här ,så är ett av dom att man bör ställa fram en tejp-rulle...
Kan man ställa fram en tejprulle och skriva en lapp att presenterna kommer att öppnas imorgon var vänlig tejpa fast kortet så det stämmer med pakten..
eller .. känns låter det myko?
Ska man gå ut med att man , som i vårt fall, öppnar dom dagen efter själva ?
Vi ska åka på bröllopsresa dagen efter bröllopet och jag vill absolut inte sova på samma hotell som gästerna så vi ska nog öppna dem på festen ändå. Men jag funderar så här, 50 gäster med barn kan väl ändå inte bli så många paket? Par köper ju tillsammans och ofta brukar ju folk gå ihop på sådana grejer. Så på mina 50 gäster räknar jag med runt 20 paket.
Sen behöver man ju inte "åhha" sig över alla paket i fem minuter utan jag tänker mig en ganska rask öppning där vi öppnar ett paket var.....hur lång tid kan det egentligen ta då?
Kanske bättre än att köpa till någon som låter den ligga oöppnad en hel kväll? Tänkte inte riva upp heller, om jag öppnar ett och medan jag visar min uppskattning för det så kan min man lite smått börja öppna nästa o.s.v.
man får nog räkna med minst tre minuter per paket ink skriva upp namn och grej och snabb framplockning av ngn hjälpreda och som ser till att få undan pappret - det är en timme för 20 paket... (och det stämmer rätt bra med min erfarenhet)
(vissa går på en minut andra på 7 eftersom det alltid finns dramatiska människor som ska hålla på och tala om sin gåva)
Vi öppnade dem hemma dagen efter. Eller var det ytterligare någon dag senare? hmmmm *funderar*
Det var en kompis till oss som tog presenterna hem till sig och så hämtade vi dem sedan en dag eller två senare.