• wildbride08

Presentöppning..NÄR???

Hejsan

Undrar hur ni övriga tänker göra med presentöppningen.Ska ni öppna på festen? O när iså fall? Eller öppnar ni hemma dagen efter? Eller bjuder ni på lysning/brunch? Jag e kluven..Snälla svar

• Svar på tråden Presentöppning..NÄR???
  • Luucie

F A M E skrev 2009-02-02 23:08:32 följande:

NEJ vi vill verkligen inte göra som de andra. Utan köra på som de flesta säger här inne. De bröllop jag har varit med på är/blir de så dödssssstråkigt när presentöppning kommer. Så jobbigt att se vad vissa glänser sig med sina gåvor emot andra osv. Så jätte tråkigt tycker båda sambon & jag.Men som sagt vi ska ju inte ha traditionelt alls på våratbröllop förutm att vi då gifter oss i kyrka.
    Jag håller med er fullständigt. Tycker själv att det är både tråkigt och pinsamt...

Men det är nog första gången jag har hört att det skulle vara problem att inte öppna presenterna under bröllopsfesten, om du förstår vad jag menar
  • mammatill2

Vi had ett litet bröllop och öppnade presenterna lite i "smyg" på festen. Vi höll inte upp något utan ställde allt på ett bord med fasttejpade stängda kort.
    Folk tyckte att det var kul och kunna gå dit och titta vad vi fått sen i lugn och ro och ingen behövde känna sig utpekad.

• F A M E
    Luucie skrev 2009-02-03 09:02:47 följande:
    F A M E skrev 2009-02-02 23:08:32 följande:Jag håller med er fullständigt. Tycker själv att det är både tråkigt och pinsamt...Men det är nog första gången jag har hört att det skulle vara problem att inte öppna presenterna under bröllopsfesten, om du förstår vad jag menar
    Nja problem är det väl inte utan allas förväntningar på att även vi ska göra som alla andra har gjort på de tidigare bröllopen. Det känns som att min mamma har väldigt höga förväntningar av vårat bröllop, varför vet jag inte.
  • Trettondagsafton 09

Ingen presentöppning här inte, skulle anldrig fall mig in. Men om man nu vill att alla ska ha möjlighet att se presenterna så kan ni göra så här: Utse någon/några som ni litar på att de "smyger" iväg till presentbordet vid lämpligt tillfälle och öpnnar så alla kan se. Men be dem vara NOGA att skriva från vem presnterna är så att ni kan tacka ordentligt. Då slipper det bli en partykiller.

• Luucie

F A M E skrev 2009-02-03 11:36:43 följande:

Nja problem är det väl inte utan allas förväntningar på att även vi ska göra som alla andra har gjort på de tidigare bröllopen. Det känns som att min mamma har väldigt höga förväntningar av vårat bröllop, varför vet jag inte.
    Menar du att det är andra saker också som ni kommer att göra annorlunda än vad hon tycker?
    Ja sånt kan ju vara svårt...Har förstått att det är fler som upplever påtryckningar från släkt och familj att saker och ting ska vara på ett visst sätt.
    Vi har tur som inte har några förväntningar att leva upp till...

Hoppas att det löser sig för er och att ni får en underbar dag som blir precis som ni vill..ibland får man tarampa på lite tår...men oftast blir man förlåten
  • altervattnet

fråga till er alla.. läser man lite tips från tråden här ,så är ett av dom att man bör ställa fram en tejp-rulle...
    Kan man ställa fram en tejprulle och skriva en lapp att presenterna kommer att öppnas imorgon var vänlig tejpa fast kortet så det stämmer med pakten..

eller .. känns låter det myko?

Ska man gå ut med att man , som i vårt fall, öppnar dom dagen efter själva ?

• DanKat
    altervattnet skrev 2009-02-03 21:04:41 följande:
    Ska man gå ut med att man , som i vårt fall, öppnar dom dagen efter själva ?
    Vi ger ingen sån direkt info, men om gästerna tänker lite när dom läser infobrevet så inser dom nog att vi kommer öppna paketen efter festen men innan träffen dagen efter
  • 4ever2

Vi ska åka på bröllopsresa dagen efter bröllopet och jag vill absolut inte sova på samma hotell som gästerna så vi ska nog öppna dem på festen ändå. Men jag funderar så här, 50 gäster med barn kan väl ändå inte bli så många paket? Par köper ju tillsammans och ofta brukar ju folk gå ihop på sådana grejer. Så på mina 50 gäster räknar jag med runt 20 paket.

Sen behöver man ju inte "åhha" sig över alla paket i fem minuter utan jag tänker mig en ganska rask öppning där vi öppnar ett paket var.....hur lång tid kan det egentligen ta då?

• Luucie
    4ever2 skrev 2009-02-06 18:39:20 följande:
    Vi ska åka på bröllopsresa dagen efter bröllopet och jag vill absolut inte sova på samma hotell som gästerna så vi ska nog öppna dem på festen ändå. Men jag funderar så här, 50 gäster med barn kan väl ändå inte bli så många paket? Par köper ju tillsammans och ofta brukar ju folk gå ihop på sådana grejer. Så på mina 50 gäster räknar jag med runt 20 paket. Sen behöver man ju inte "åhha" sig över alla paket i fem minuter utan jag tänker mig en ganska rask öppning där vi öppnar ett paket var.....hur lång tid kan det egentligen ta då?
    Ganska trist att köpa present till någon som bara sliter upp den...Det är liksom meningen att man ska åhha sig och visa glädje över det man fått...
  • 4ever2

Kanske bättre än att köpa till någon som låter den ligga oöppnad en hel kväll? Tänkte inte riva upp heller, om jag öppnar ett och medan jag visar min uppskattning för det så kan min man lite smått börja öppna nästa o.s.v.

• Emmas syster

man får nog räkna med minst tre minuter per paket ink skriva upp namn och grej och snabb framplockning av ngn hjälpreda och som ser till att få undan pappret - det är en timme för 20 paket... (och det stämmer rätt bra med min erfarenhet)

(vissa går på en minut andra på 7 eftersom det alltid finns dramatiska människor som ska hålla på och tala om sin gåva)

• tågjäntan

Vi öppnade dem hemma dagen efter. Eller var det ytterligare någon dag senare? hmmmm *funderar*
    Det var en kompis till oss som tog presenterna hem till sig och så hämtade vi dem sedan en dag eller två senare.

Svar på tråden Presentöppning..NÄR???