• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

start september skrev 2009-02-17 21:42:29 följande:

En fråga till Östermalmsgänget, om man ska luncha inklusive bebis - vad är bra och trevligt kring Stureplan? Alla ställen jag kommer på känns inte bebisvänliga.
    Hotell Anglais! En massa barnvagnar där! Gärna lite senare än vanlig lunchtid så finns det nog plats.

Hotell Mornington på Nybrogatan - lite mindre men helt ok

Restaurangen en trappa (hiss/rulltrappa) upp i Sturegallerian, Restaurang Tures i Sturegallerian (den i gången på väg ut mot Grev Turegatan)
  • fru AM

BS: Vad fick ni för råd då, angående Iris vikt? Hur lång är hon och hur mkt väger hon?

Frejis: har inga råd angående illamåendet än det jag gjorde - vänta på att det går över (i mitt fall efter 15-veckorsgränsen). Men jag mådde förmodligen inte superilla jämfört med vad andra här i tråden gör/gjort.

När det gäller barns sovande så har jag inget vettigt eller lärorikt att tillägga. Livia sover som en kratta tills hon får komma till vår säng - då sover hon som en klubbad säl istället. Så vi låter henne göra det - så får vi sova ... Min son har alltid varit duktig på att somna + sova själv. Börjar tro att det är slumpmässigt/personlighetsavhängigt. Men då får jag väl AW efter mig ...

Vi försökte verkligen lära Livia somna själv med femminutersmetoden men hon satte i system att efter 45 minuters vrålande bajsa på sig och sedan tllfälligt somna och då var vi tvungna att ta upp henne och byta blöja och sen var hon igång igen så ingen av oss inblandade orkade genomföra hela "kursen". Nu är det som det är. Förr eller senare sover hon nog själv. Så länge hon är glad och vi relativt utvilade så är det bra ...

• fru AM

Lappis: Ja - ha det härligt i Barcelona!!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-18 16:34:34 följande:
    BBC visar SOOOOOOOOOOL i Barcelona fredag, lördag och söndag !
    Så plågsamt! För oss!
  • fru AM

Hej i tråden. Ska precis åka iväg till Danderyds Sjukhus för en dejt med någon läkare på obstetriska avdelningen - ska försöka tigga till mig mitt kejsarsnitt ... Wish me luck ...!

• fru AM

EGO:
    Jaha ? tillbaks från Danderyd (och sedan lunch med svägerskan).

Ett skitjobbigt kejsarsnittssamtal var det! Läkaren var en omänsklig mupp som bara satt och stirrade in i datorn (såg mig inte i ögonen en gång!) och pratade om olika undersökningar som gjorts på att omföderskor klarar förlossningar SÅÅÅ bra.

Det verkade inte som om han lyssnade på mig överhuvudtaget utan mest höll ett litet föredrag. Han föreslog vaginal förlossning med igångsättning en- ett par veckor tidigare än BF (för att barnet är mindre då) och tyckte att man ska röntga bäckenet på mig i v36 för att se om det egentligen föreligger något problem att föda vaginalt. Han satt med Livias förlossningsschema framför sig på datorn och jublade över mitt fantastiskt snabba och effektiva värkarbete den gången. Att jag inte fått ut en enda unge för egen maskin tyckte han inte var så mycket att oroa sig för (!) - -typ det ENDA jag oroar mig för. Så det såg mörkt ut ganska länge.

När jag blir arg och upprörd så börjar jag lätt gråta ? eller får i alla fall tårar i ögonen och får bruten röst ? och det hände givetvis nu. Vilket (?) orsakade en plötslig kovändning hos herr Doktorn. Plötsligt satte han upp ett kejsarsnittsdatum!

Men samtidigt som vi fick som vi ville (maken var med och gjorde som vanligt en fantastisk insats som coach/retoriker/bisittare) så hade doktorn ändå fått oss intresserade av att ev testa en vaginalförlossning. Så nu har bäckenröntgen beställts, efter det ska jag tillbaks till muppdoktorn för uppföljning, och därefter beslut om ev igångsättning. Fast jag har en snitt-tid beställd också som jag kan avboka.

Så summan av kardemumman blev bra. Men jobbigt var det.

Kram till alla!

• fru AM

Frejis: att knapra små salta kex har du kanske redan testat (mot illamåendet)? Bara frukt kan nämligen få en att må mer illa har jag förstått (p g a surhetsgraden)

• fru AM

MSW: Visst kan jag avslöja snittdatum (men det är inte exakt spikat utan bestäms veckan innan): 27-29 april blir det om det blir snitt. Själv hoppas jag i såna fall på 27 april! Blir det vaginal förlossning (men igångsatt) så blir det vad jag förstår någongång 20-24 april.

Så du kan ändra min BF i listan till 20-29 april!

Telis: ja visst känns det lyxigt att få välja! Visst fyller du år 27 april? Det vore väl kul att få dela födelsedag med Hector?

• fru AM

Telis: Måndag för lunch?
    Jag vill ha en liten oxe - jag är kräfta och går bra ihop med oxar! (fast eg tror jag ju inte på det där ... )

Izzie: Har fått ländrygg och bäcken röntgat förut, men inte i syftet att ta reda på om en bebis kan passera.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare