Barnkarusellen snurrar vidare
Men Lappis: Var knipsar du dom när de slutat blomma? Uppe på stängeln elelr hela stängeln bort?
Men Lappis: Var knipsar du dom när de slutat blomma? Uppe på stängeln elelr hela stängeln bort?
Till barnen på Valentindagen köper jag nog Kärleksmysteriet (bok) till sonen och ska trä ett barnsäkert pärlhalsband med hjärthänge till Livia.
Tack för alla kloka orkidétips!
Kom förresten på att maken ska få ett litet paket på Valentin - en liten hjärtask med en ... Vicks Blå i!
Någon som hajar vad jag menar?
JAg har fyra små krukväxter (förutom orkidéerna): En Aloe Vera i köket (bra om man bränner sig), en kaffeplanta i serveringsrummet, en yuccapalm i matsalen, en fin liten palm i vardagsrummet (och ett dörende olivträr på köksbänken, nära nästa destination sophinken). En liten futting samling om man ser till lägenhetens storlek - men jag är värdelös på att komma ihåg att vattna
MrsB: jag utgår från att du kollat så att det vita brödet är mjölkfritt ...?
Har du testat att ge honom risoni (pasta i risformat) eller för den delen: kokt ris med lite salt och socker?
Vet från tiden med en kolikson att det var svårt att undvika alla "dolda mjölkprodukter" (vilket gjorde att jag till slut inte åt alls och gick ner tio kilo från min innan-bebis-vikt. 6o kilo till 184 cm - inte så snyggt eller hälsosamt).
Nä nu är det lunchtajm (eller dags för mig att börja gå till lunchdejten med mina små vaggande myrstag - får sammandragningar hela tiden. Väldigt obehagligt. Har förmodligen urinvägsinfektion men orkar inte ta tag i det just nu)
Tjoflöjt!
Mugglan: Grattis till segern över tvättmaskinmisshandlaren!
BF-lista - uppdaterad:
Am 2/5 2009
Koko
Cicci 9/6 2009
Frullan
Kängu 21/6 2009
Frejis
Apropå växande rumpor kan jag bidra till att min tycks krympa. Fast det kanske är magen som förvillar.
När det gäller ev urinvägsinfektion så tog jag upp det med BM i måndags. Vi konstaterade att jag förmodligen får UVI snart (hade många såna förra grav. - med otäcka bakterien GBS) men hon verkade inte oroad utan sa att vi gör en odling i början på mars så får vi se. Kommer barnet med kejsarsnitt så är det ingen fara, men är det vaginal förlossning och man har GBS-infektion måste man få antibiotikadropp under förlossningen. Känner mig inte oroad alls faktiskt. Beeb there, done that ...
Hade faktiskt inga sammandragningar alls under min promenad t och fr Hötorget idag - så det kanske inte är UVI (än) i alla fall!
MSW - för mig ser sorgen annorlunda ut. Finns mest som ett sorgset stråk i hjärtat. Ibland höjs liksom "volymen". Men så hemskt som det var då - när det hände - blir det aldrig. (Då var det ju chock inblandat också. (Till saken hör kanske att båda min föräldrar dog med två års mellanrum - av olyckshändelse resp. brott. Det jag är mest sorgsen över är nog att de - främst min mamma - inte kommer träffa min man, mina nya barn ... inte längre är en del av mitt liv som jag lever)
Oj vad jag tog ner tråden... Visst, det är sorgligt, men jag har vant mig nu - det är 8,5 resp 6,5 år sedan de trillade av pinn. Den ena drunknade och den andra blev nerslagen (på Kungsholmen, i väntan på taxi ...) och var i så dåligt skick av långvarig sjukdom att hon inte klarade sig.
Tack för kramar! Men nu ska vi inte tänka på det mer ... Jag ska gå och köpa falukorv jag.