Grodan: Min svåger och svägerskas dotter hade svårt att sova på nätterna när hon var 6-7 månader. Det som hjälpte då var faktiskt att hon fick sova i eget rum. Hon vaknade av att sova i samma rum som föräldrarna, och det blev en ond cirkel där ingen av dem som tillräckligt.
Seaband har jag mot åksjuka, jag blir hysteriskt sjösjuk, och X2000 är också hemskt, ibland även bussresor, flygresor och bilresor särskilt om jag inte kan se. Jag tycker det fungerar bra, även om det inte tar bort det helt.
Calma tuggummit är effektivt, men otäckt, känns som att tungan domnar ett tag. Postafen funkar också, men inte lika bra som Calma tycker inte jag. Och jag tycker det är litet jobbigt att man inte får köra bil när man äter det...
Ego: Deppade som sjutton igår, och tog ut dolda agressioner genom att skälla ut min sega dator hemma. Maken såg ett tillfälle att muntra upp mig på något sätt (det där med inte gravid kan han ju inte göra så mycket mer åt än han redan gör...) genom att lova att köpa en ny dator till mig. Då blev jag litet gladare, men jag skulle hellre bli gravid...