• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Men lappis, hennes barn kan ju tidigast födas i typ mars 2011, och då ska de haft tur i simmarlotteriet direkt... Lååååång tid dit!!! Jag fortsätter hålla tummarna för dig. Och du är en månad närmare en graviditet än du var förra månaden (även om jag vet att det j*vliga i kråksången är att man inte vet hur många det är kvar...)

• Ore

Angående semlor så skrapar jag ofta bort minst 25% av grädden... Fast idag fick jag en alldeles färsk semla, och då var det mycket godare. Har de stått ett tag blir grädden litet hård på ytan, inte gott. Men det var mest för att jag inte ville slänga överflödig grädde i papperskorgen för att jag tycker att den töms så sällan, sur grädde på kontoret är ingen vidare doft...

Nu ska jag sluta pladdra, packa ner datorn och morsa på min kollega och se om han kommenterar mitt hår.

Här har jag färgat in kraftigt mörkbruna slingor bland mina tidigare blekblonda dito, och mina mellanblonda (läs råttbruna) naturliga strån - och INGEN på jobbet har märkt det. Inte ens min nygravida väninna som alltid brukar märka det. Hrm...

Så hoppet står till min andra kollega. Han har börjat maila med min syster, och fått förhandsvarning. (Och ja, jag försöker tussa ihop de två...)

• Ore

Jaha, här sitter jag och försöker läsa ikapp, och då måste jag ju bara säga att maaaaj gaaad vad ni skriver!!! (Tjänsteresa igår och möten hela fm).

Tänkte svära litet tillsammans med Nenne, men kom inte på lika bra svordomar som ni andra (både Izzie, muggles och sweets svordomar var jäkligt bra). Och sedan verkade nenne vara på väg uppåt på sinuskurvan igen, så jag funderar på svordomar till ett annat tillfälle (förhoppningsvis inte för Nennes del, men någon gång lär det väl bli något att svära åt) och skickar en stor groumph-KRAM!

FB: Jag läste avtalet rätt så noga, och konstaterade att facebook inte lagrar ens grejer, men att de kan vilja använda ens sida som skärmdump i marknadsföringar. De lär dock inte välja min, så snygg är jag inte och inte heller så aktiv Så tar du bort en bild, så kan den möjligtvis finnas på en skärmdump någonstans. I övrigt så måste facebook ha rättigheterna till bilderna och informationen som läggs upp medan den är uppe, eftersom de är ansvariga för det som finns på sidorna. Men de samlar inte ihop till en gigantisk bildbank...

Glasögon: Jag passar i de flesta glasögon, har jag fått höra... Men det är förbaskat obekvämt att ha dem på, så jag kör med linser. Har inte funderat på allvar med operation, men så har jag ett ganska lätt synfel (översynt)...

Liten: Jag vill också se bild!!!

• Ore

EA: Åh, vad jag håller tummarna för ett plus!!! *muttrar svordomar åt tanten, så att hon ska hålla sig borta*

BS: Hoppas Iris operation har gått bra. Otäckt att skära sig på barnbesticken. Finns det barnbestick i plast?

Frejis: Härligt med tickande hjärtat!

muggles: leka med sina barn gjorde min mamma aaaaldrig. Vi fick leka med varandra, eller med pappa. Och då var hon hemmafru fram tills jag var cirka 10 år! Mamma lät oss baka med henne, hon kunde sitta och rita litet, läsa sagor och så. Men ingen lek.

MrsB: Grattis till Maltes viktuppgång. Efterlängtat och välförtjänt!

Liten: Superfin bild!

Angående facebook så lägger jag upp bilder på folk som inte har facebook... T.ex. så figurerar både min familj, makens familj och en del släktingar på bilderna. Dock så kan (tror jag) bara ses av dem som jag har godkänt. Och så undviker jag detaljbilder på ansikten m.m. Har nog en del bilder från någon studieresa också, och det är nog bara halva gänget som var med där som jag har som kontakter på facebook...

• Ore

När ni säger det så har jag inte heller haft någon större tur i spel på senare tid... Men desto mer tur i kärlek.

Fast jag skulle ju inte ha något emot en vinst i "bebislotteriet", förstås

• Ore

Förstår precis vad du menar EA... Personligen så vill jag inte ha ett "Ej gravid" svar igen, så hellre vänta litet extra länge. Men å andra sidan, har man börjat få litet förhoppningar (och det har man ju nästan alltid) så blir man ju lika besviken när tanten kommer.

• Ore

Övning i självkontroll alltså

Min självkontroll skulle bara klara fram till dagen efter längsta cykelns dag...

• Ore

Härligt med en trevlig löneförhöjning, Vickan...

Inboxa du, så ska jag adda dig

• Ore

Hallåååå i tråden...

FREEEEEDDDAAAAG!!!

Var på systemet igår och köpte ett Amaronevin och en flaska 30-årig konjak. Är då fasen att det var present... Men kylen är laddad med en flaska vitt, så det blir en mumsig pasta till det ikväll...

EA: Plussitiva vibbar, men du gör nog rätt i att inte dra för stora växlar på det än. Men det kanske är läge att testa ändå? De stiger rätt fort molnen... *gnider blåmärkena från mitt fall för några veckor sedan* Kanske bäst att få ett besked ganska snart? Men jag håller tummarna såklart!!!

Håller också tummarna för Iris, hoppas att allt går bra. Och hoppas även att Livia blir feberfri snart!

Telis: Vad bra att cystan minskat! Kan den självläka helt? *okunnig*

Åter till arbetet, måste vara flitig idag. Ska bara...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare