• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Kan för övrigt inflika att kungen har bestämt att efter giftermålet kommer Daniel få titeln Prins Daniel, och även hertig av Västergötland.

Men alltså, Victoria är ju hertiginna av Västergötland. Det borde väl finnas något annat ledigt landskap han kan få? Eller är det för att markera att han verkligen är ingift?

Någon som vet om drottningen har ett "eget" landskap?

• Ore
    muggles skrev 2009-02-24 15:26:46 följande:
    Gött för Vickan att vara förlovad nu då - då får hon äntligen PÖKA! För inte har de väl pökat ännu? Tänk om det hade blivit kottar vilken SKANDAL.
    Och jag satt just och funderade på vad hon haft för preventivmedel... Inget är ju 100-procentigt, och en kunglig abort är ju inget vidare. Vad tror ni? P-stav, kopparspiral, kondomer och spermiedödande i kombination med säkra perioder? Eller räcker det med några av dem, tro...

För annars kan man ju undra varför de väntar så länge som till nästa år med bröllopet. För kottar ska nog födas minst nio månader efter bröllopet, så det går nog inte att ropa hej än.
  • Ore

Bra idé muggles...

"Kyssa grodor, hitta prinsen"-temat borde man kunna göra någon aktivitet kring.

Annars behöver vi nog inte planera så jäkla mycket vart, jag menar, när vi kommer med Vickan så kommer ju alla andra kastas ut ändå så att vi får plats???

• Ore
    muggles skrev 2009-02-24 15:42:22 följande:
    Ore: vaddå "eget" landskap?
    Ja, Victoria är hertiginna av Västergötland, och Daniel verkar då få hänga med på hennes titel där, och blir hertig av Västergötland (enligt någon nättidning, kommer inte ihåg vilken jag kollade på...)

Så jag funderade på om drottningen är hertiginna av något landskap, och om det då är samma som kungen är hertig av, eller om hon blivit tilldelat ett "eget" landskap, där hon är hertiginna och ingen är hertig, typ...

För i så fall så är ju det en väldigt tydlig "du är bara bihang till henne-markering", tänkte jag...

Men skit samma, möhippa är roligare
  • Ore

Visst är det knepigt med monarkin som fenomen. Men jag tror tyvärr inte det blir bättre om man ska rösta fram en person, så för min del kan vi lika gärna behålla kungahuset. Tror det blir billigare i längden...

• Ore

Om man nu måste ha en officiell representant... Måste man det?

Många länder har ju presidenter till representation, men det måste väl vara bättre att de håller sig hemma och sköter politiken, eller? Och att ha någon annan som besöker andra länder och så...

• Ore
    muggles skrev 2009-02-24 15:58:56 följande:
    Hur många "oj vad ni skrivit mkt" kommer vi att få ikväll/imorgon tro???
    Jag tippar på minst 3!!!
  • Ore

Någon tidning spekulerade i att de skulle ha 19 juni nästa år, eftersom det är samma datum som kungen och Silvia gifte sig. Nästa år är det dessutom en lördag...

Borde inte någon tala om för Victoria att hon är över 30, och att kungliga knoddar antagligen är som andra - de kommer inte på beställning. Eller kan vi ana någon typ av konspiration, de kanske redan fixat en läkare för ev ivf ifall det inte tar sig på första försöket?

• Ore
    Lapinette skrev 2009-02-24 16:12:16 följande:
    Betalar man privat (vilket jag antar att de kommer att göra) så är det inga köer. Och jag lovar att hon blir på smällen innan mig! (vilket inte säger så mycket)
    Som omvänd psykologi kan jag hålla med... Annars så tror jag att 2009 kommer bli den lilla kaninens år, och att det blir maskerad någon gång under året. Och hon ska ju inte gifta sig förrän försommaren 2010, så det är gott om tid dit...
  • Ore
    sweetstreet skrev 2009-02-24 16:25:42 följande:
    KAN de adoptera då???? Eller hur fungerar sådant? Är det "fel" pga att det då inte är en blodsbernadotte?????
    Bra fråga... Då kanske de fejkar en graviditet, och skaffar ett adoptivbarn som liknar dem, genom en surrogatmamma? Så att alla tror att det är en blodsbernadotte?

*konspirationsglasögonen på, jajemän...*

Nej, allvarligt. Bra fråga, har inget bra svar. Kanske skulle skicka frågan till "Våga fråga" på Rix morronzoo eller så...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare