• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Japp, jobbar. Nästan...

Kom helt plötsligt på att allt som ska vara gjort den här månaden måste göras IDAG. Va f*n... Så här korta månader är ett elände... (Utom när det gäller att beräkna BIM när man insett att man verkar ha 28-dagarscykler...)

• Ore

Nix, fick böj på ÄL-stickan i söndags, så ÄL ska vara avklarat nu.

Det var exakt 4 veckor efter att jag fick böj på cykeln innan, så jag räknar med BIM exakt 4 veckor efter förra tanten kom instövlandes. 9/3 blir det, så jag får snällt vänta ett tag till. *hoppas på er andra så länge, just nu är det väl EA som ligger närmast ett eventuellt plus, men hon verkar sticka huvdet i sanden idag...*

Vinkar i alla fall, ifall hon sitter och smygläser här...

• Ore

Ligga med glasögonen??? Men Nenne då

(min tolkningsförmåga kan väl inte ifrågasättas eller?)

Nåja, jag håller helt med att skalmen är otroligt jobbig, märker jag varje gång jag vill ligga och läsa i sängen, innan jag somnar och efter att jag tagit ut linserna.

• Ore

Hmm, det där med manodepressiv känner jag igen, även om jag knappt hunnit in karusellen jämfört med en del av er andra, har ju inte ens passerat antalet försök i genomsnitt, men har ju mina grubblande down-perioder ändå...

Glasögon: Har också valt glasögon på cirka fem minuter de senaste gångerna. Har vanligtvis linser dock, men har börjat fundera på att köpa något mer par glasögon som jag gillar bättre. Mina senaste glasögon är bara "sådär", men jobbet betalade, och jag som ville ha linser ville inte lägga till några extra pengar på dyrare bågar.

Och jag har ganska mycket ben i näsan att hänga upp glasögonen på, ett arv från min mer östeuropeiska släktgren?

Tinga: Skönt att det inte blev en lika urjobbig natt igen, det lät som en total mardröm i mina öron... Och grattis till viktuppgången!!!

För övrigt så skuttar jag upp och ner just nu, jag ska på Madonna 9 aug!!! En kompis efterlyste någon att gå med, hon hade en extra biljett. Den nappade jag på direkt!!!

• Ore
    Lapinette skrev 2009-02-27 13:31:08 följande:
    Ore - då ses vi på Ullevi!
    Åååååh vad skoj det ska bli!!! Måste bara leta upp alla Madonnaskivor och börja köra dem litet mer frekvent...
  • Ore

EA: Ett minus men en tant som inte kommer, då skulle jag börja fundera på testfel, "låghormonare" och andra grejer...
    SÅ jag förstår hur du tänker.

Låter som en bra idé att testa på söndag, om inget annat händer.

AM: Två rullar fel låter väldigt mycket, tycker jag... Har de missat att räkna med en av väggarna, tro?

Ego: Har precis tagit ledigt från jobbet för en tävling i slutet av maj, och meddelat personalchefen att jag kan springa en tävling för jobbet i mitten på juni... Känns litet surt att tänka på att jag kunde varit i nionde månaden då om det tagit sig direkt. Annars har jag precis varit duktig och diskuterat både barnvagn och skötbord med min gravida kollega utan att bryta ihop... Hon har fått veta att vi försöker (svårt att förklara min reaktion annars).

• Ore

MrsB: Grattis till intervjun! Ska hålla tummarna för dig...

Och bild på dig i nya frisyren kommer upp på FB så småningom, eller kanske i galleriet???

Vad är det för skillnad med långtidsodlade embryon? Rent logiskt så låter det ju bättre, det är ju otroligt mycket som kan gå fel i början, men hur funkar det med kroppen när man sätter in dem?

• Ore

AM: Du är mer en smart konsument än en jobbig, tycker jag! Har de gjort fel så ska de stå för det, tycker jag absolut!

Är också godissugen, var jag egentligen redan förra helgen, men i min butik har de bytt lösgodissortiment. Var ingen ide att handla när det bara fanns tre-fyra av mina favoriter. Så nu måste jag leta efter ett nytt inköpsställe för lösgodis, suck... (Å andra sidan så blir dt inte så mycket godis då, så jag kanske inte ska lägga så mycket krut på det )

• Ore

Mrs B: Japp, det är mig du har addat

Det är förresten snordyrt med Madonnabiljett, kan jag tala om... Men jag resonerade som så att antagligen så kommer hon aldrig mer hit, och gör hon det så lär det ju definitivt inte bli billigare...

• Ore

Mrs B skrev 2009-02-27 15:27:41 följande:

OreHur hittade du mig då???? Via de andra eller???*nyfiken*
    Tror faktiskt att det var du som addade mig för lääääänge sedan (typ november eller så) Jag tror att jag inboxade min adress till några då, så när jag nu börjar komma överens med FB igen (gillade inte alls den nya utformningen) så såg jag i alla fall att jag hade en jättegammal friend request från dig...?
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare