• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Lapinette skrev 2009-03-05 16:13:36 följande:
    Ore - håller med dig, vitt till valnöt är snyggt och rent.
    Jag vet. Mutter, mutter över att maken har veto i frågan... Såg det framför mig, vitt med valnötskant, bänskivan i valnötslaminat, klinkers i brunton på golvet (något med litet liv i) och så vita väggar.

Finns det något annat som kan vara lika snyggt? Vitt är för tråkigt, för vanligt enligt min make...
  • Ore

fru AM skrev 2009-03-05 16:18:22 följande:

En snygg grå, kanske lite blank kakelplatta?
    Kanske kan funka. Och mörkgrått golv istället. Får kolla litet på det.

Och maken kanske muttrade litet över det vita redan då, men det var ju inget mot tvåmånadersdiskussionen om vi skulle ha ek eller björk i köksluckorna...
  • Ore
    Lapinette skrev 2009-03-05 16:26:30 följande:
    En ljus, kall blå skulle nog också funka mot valnöt.
    Now we're talking!!! Tack för att du sa det... Jag skulle kunna ha hur många rum som helst som är blå eller turkosa, så jag hade nästan fått för mig att det bara var i mitt huvud som valnöt och kall, ljus blå var en bra kombination.

Kanske kan kombinera ditt och AM:s råd och hitta någon ljusblå som nästan drar litet åt grått... Det skulle nog kunna bli snyggt!
  • Ore

start september skrev 2009-03-05 17:02:23 följande:

Är svagt lattefärgat fel? Lite tråkigt kanske? Jag tycker den färgen är snygg på väggar till körsbär, men kanske behövs det något lite mer här.
    Egentligen inte alls fel, som färg räknat. Jag är nog bara litet rädd att det ser trist ut mot de vita luckorna... Men å andra sidan kan jag ju fråga maken vad han tycker om kombinationen, eftersom vi har vita garderober och svagt lattefärgade väggar i hallen på vår lägenhet nu Och valnöten kommer ju liva upp det ytterligare, förstås...

Tack för tipset. Finns ju många färger när man väl tänker efter...
  • Ore

Grattis till lägenhetsförsäljningen, Piggelin! Synd att ni inte riktigt fick ut så mycket ni ville, men jag tror att ni gjorde rätt i att inte vänta! Har för övrigt en kompis som bott längs med samma gata som er, fast litet längre bort från stan. Trafiken störde inte där heller...

MrsB: Ska hålla tummarna för dig på intervjuerna!

EA: Otrooooligt spännande att tanten håller sig borta... Men det går inte att få dig att testa tidigaer, antar jag... Såååå nyfiken, och med ett plus så är det dags att korka upp champagnen bums. Iofs är det FREEEEEDAAAAAGGG, så jag tar gärna litet bubbel ändå, men inte före lunch i så fall

Ego: Fick min nya mobil igår (fasiken vad lång tid det tog att få den när man beställer från Telia). Röd och fin är den! Nu måste jag bara hitta en bra låt som ringsignal.

• Ore

BS: Sele med koppel till Iris så hon inte ramlar och slår upp handen? Nä, det kanske är att ta i... Men med hennes olycksstatistik så kan jag tänka mig att man lätt blir litet hönsmamma, och när det faktiskt kan hjälpa henne att undkomma men för livet så vill man nog vara extra försiktig...

Frejis: Grattis till att inskrivningen gick bra! Skönt att det verkar som om BM tar dina känslor och din oro på allvar, och hjälper till! Extra UL och så...

Tack för tapetlänkarna! Guuud så praktiskt att kunna sitta hemma i soffan och kolla! Sedan kommer jag nog ändå behöva gå till färgaffären och kolla på dem i verkligheten, men sist jag var där var jag helt överrumplad över de cirka 10 hyllmeter med tapetprovskataloger som fanns. Insåg att det var fasen så mycket enklare när vi valde till lägenheten och hade två kataloger att välja ur (de billigaste, antagligen...)

• Ore

Liten: Jag är sugen att titta på hus (sitetr och tittar på tapeter och väntar på lunch), så om du vill skicka länken?

Den här tapeten vill jag ha i gästrummet: Litet diskret men inte så tråkigt... Fast jag ska kolla litet mer på de som är kombination blå och grå eller beige-bruna...

• Ore

Ja, köket och badrummen förstår jag att ni vill göra om Annars såg det jättebra ut. Härligt med inglasad altan, så man kan "förlänga sommaren" litet. Vad är alla "skorstenar" på taket till för, undrade jag dock?

• Ore

Frullan: Känslorna följer ju inte alltid logiken, och man kan mycket väl känna på ett sätt, fast man vet att man inte borde... Det är nog inte så dumt att prata med någon, kanske kan få litet hjälp med att sortera tankarna. Just för att du ska slippa må så dåligt, som Kängu säger...

Liten: Huset såg fint ut, men om det är så mycket att göra så förstår jag om man inte vill gå alltför högt i budgivning.

Och även om jag tycker det är hysteriskt mycket pengar för ett hus, så måste jag säga att min ångest över vilken summa vårt hus kommer landa på när det väl är klart minskar... 2 miljoner för ett stort, splitter nytt hus känns rätt ok helt plötsligt...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare