• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Sura på du, Piggelin. Det ÄR litet surt när man räknar med att ett lågt utgångspris ska trigga budgivningen, men det inte blir så...

Luftfuktare kan nog inte höra till vanligheterna, nej... I vårt husbygge har vi nog under vintern hällt ut minst en kubimeter vatten från luftavfuktaren som står i den enda uppvärmda delen av huset...

• Ore
    FruCicci skrev 2009-03-06 13:28:11 följande:
    Nenne, jag vet faktiskt inte om jag gjorde rätt. Men jag följde min magkänsla mest och hela min kropp skrev just då NEJ...
    Om det var rätt beslut då så är det nog så att skulle du vara i exakt samma situation igen, med allt vad du visste och kände då, så skulle du göra likadant igen.

Att i efterhand inse att man kanske skulle gjort på något annat sätt råkar man ju ut för då och då... Men det enda man kan göra är ju att ta lärdom av det, och fundera på hur man gör "nästa gång". Och nu menar jag mer generellt, man gör ju massor av val som inte är helt lätta att ta... Förhoppningsvis ska du aldrig behöva ställas inför just det valet igen, Cicci.
  • Ore

Whiskey är bra! Min syrra har någon gång gjort egen antiförkylningsblandning... Tror det var litet whiskey, med nejlikor i, och honung, värm litet i mikron i typ tio sekunder, andas in ångorna genom näsan, och drick upp resten. Själv föredrar jag whiskey UTAN honung och nejlikor i...

• Ore

Heja Mrs B, hon verkar vara grymt duktig på intervjuer!!! Hoppas nästa intervju går lika bra och att hon kan välja och vraka!!!

Liten: En lista är nog bra Sedan beror det ju litet på vad det blir för tomt också... Vi fastnade ju för läget på en sluttande tomt, och utsikten därifrån. Och ett av villkoren för att vi skulle få köpa tomten (privatägd mark) var att vi inte byggde för högt hus. Allså blir det ett suteränghus. Annars hade jag velat ha ett tvåvåningshus med två separata flygelbyggnader. Nu blir det inte så, men jag är jättenöjd ändå.

• Ore

Jag ska inte påstå att jag är frälst i whiskey, men jag gillar det, om det inte är för rökigt. Har en far och en bror som är tokiga i whiskey, och de har (vid ett tillfälle) dragit med mig till systemet vid 7 på morgon för att stå 3 timmar i kö inför släpp av Mackmyras preludium-flaskor. (För att de ville ha en flaska var att spara, samt en till att dricka av...)

Å andra sidan gillar jag inte Baileys, vilket tydligen "alla" tjejer gör...

• Ore

När vi ändå är inne på alkohol så korkar jag upp litet fredagschampagne, tycker det är dags för det nu. Ta för er!

• Ore

Vem behöver läkare när det finns en hel tråd med hjälpsamma diagnosställare!!!?

Går inte att snabba på besöket hos doktorn, Nenne??? (Antagligen omöjligt om det är stafett-doktor du fått träffa...)

Nu tänker jag ta helg och åka och titta på kakelfärger IRL!

Ha det så jättetrevligt, hoppas att alla små sjuka barn kryar (och även förkylda skidåkerskor...) kryar på sig snabbt som attan, och att ni alla har en härlig helg!

• Ore

Nenne, kaniner kliar sig väl vanligtvis med baktassarna, så jag är grymt imponerad över din vighet!!! (Kan komma väl till pass, om du snabbt kommer över oskuldsstadiet och vill ägna dig åt mer avancerade övnignar )

• Ore

Jamen, ja... Jag menade lappis... Vad var det jag skulle skriva till dig?

Äh, det glömde jag nog bort (jäkla telefon...)

• Ore

Låter vääääldigt plussitivt för EA!!! Och jag säger som Nenne: Skicka hit mirakelvatten i så fall! Eller så kommer jag och hämtar det...

Sweet: Diarréblöjor och spyor låter inget vidare... Hoppas att du får en lång ostörd sömn!

Vilken rolig diskussion jag missade igår em/kväll... Och inte kunde jag bestämma mig för något kakel heller. Maken hade dock gjort en insats och hade ett förslag med sig hem. Han är dock väldigt mycket "90-tal" i sina förslag. Mörkare nertill, bård som bryter av och ljusare upptill. Helst med litet lagom marmorering i. *ryyyyys*. Jag måste på något sätt få honom att inse att han inte har någon bra smak i frågan...
    Försäljaren föreslog någon typ av gul-gräddvit. Men eftersom maken senare under kvällen lyckades kläcka ur sig att det inte bara var vitt som han inte ville ha, utan enfärgat överhuvudtaget (???) så tror jag att vi får tänka om igen. (läs: jag tar med mig maken, en av luckorna till skåpen och en stor portion tålamod till kakelfirman och så går vi inte därifrån förrän vi är överens och har bestämt oss...)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare