• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

Igår var vi förresten på tvåårskalas hos några av våra nya grannar! Enda familjen som jag hade hunnit hälsa på & prata med lite mer hittills (vi har ju bara bott där i två veckor), mamman i familjen där kom förbi i förra veckan & bjöd in till kalas igår em, så vi tog tillfället i akt att bekanta oss lite mer med dem. Verkar klart trevliga, skoj!

Annars så är det många hus på gatan som fortfarande inte är färdiga - det är byggplats grande några månader till & varje morgon ser man alla byggarna utanför köksfönstret

EA - var det du som skrev om ligister som målat bilar i förra veckan, men att ni hade turen & slapp undan?
    Vi har vår alldeles egna ligist hemma. Höll på att packa ur bilen häromdagen & Amanda var intill bilen samtidigt, då jag helt plötsligt inser att hon har en liten sten i handen som hon drar fram & tillbaka på lacken på bildörren... Jag längtar tills de ska asfaltera uppfarten Tur i oturen att det "bara" var tjänstebilen & inte MiniCoopern...

Näe, nu får det vara nog jobbat för idag - nu längtar jag hem efter Amanda!

• Piggelin1

Men Koko - vi kan ju köra dubbelbröllop, vettja
    Ngnstans halv vägen mellan Sthlm & Götet?? Öhhh, vad blir det - Visingsö? Eller ngt så totalt osexigt som typ Mjölby (hoppas ingen här har rötter där)
    Gänget här har ju redan planerat en hel del, så då kan de väl lägga till att det blir en "dubbel" med?!

Kängu - men oj vad lustigt att du fyller samma dag som vår Amanda Då har ni ju inte mindre än TVÅ bemärkelsedagar gemensamt

• Piggelin1

Goooomoooooorrron i ottan
    Jeeesus vad jag är tidigt på jobbet idag, zzzzz... Nya tider...
    Tur att det går mot ljusare tider, kändes inte fullt så okristligt att åka iväg kvart i sju pga det. Fast så fort jag slänger ett öga på klockan igen, så tror jag knappt det är sant - mina kollegor här trodde knappt sina ögon heller
    ...och riktigt med på banan är jag nog inte ännu, insåg när jag kom hit att mitt passerkort låg i pc-ryggsäcken, som i sin tur stod vid mitt skrivbord här på jobbet. En snäll kollega släppte in mig

Hmmm, får nog hämta en kopp kaffe, aka rävgift. Varje gång man varit borta en längre tid från jobbet, typ semester eller så, då får magen en chock när man går över till dåligt kaffe igen!

• Piggelin1

Fasen - var jag inte först?! Jag skrev för långt - as usual

• Piggelin1

Hej Snaily! Har nog inte hälsat "på riktigt" på dig innan!

• Piggelin1

*niger lite fint & flickigt sådär*
    (hmmm, kan jag det...)

• Piggelin1

Hej frullan! Här är en smygläsare till Tiden vill inte riktigt räcka till för att skriva, men försöker läsa någorlunda vad som händer iaf. ...och så gör jag lite inhopp då & då, vilket resulterar i att inläggen kommer i flock!

• Piggelin1

EA, tror att det var du som frågade om dynor till utemöblerna. Vi kör inga sådana där "riktiga" med rygg/sits, utan bara en sittdyna.
    Funderade först på två av Åhléns randiga varianter (Hannes eller Maja)
    www.ahlens.se/opencms/heminredning/aktuellt_sortiment/index.html

Men så åkte jag till Nyblom & Kolléns outlet ute på vischan på Hisingen Island & där sålde de sex stycken för 250 kr. Åhléns variant var ju billigt med 99 kr/st, men det blir ju ändå 600 spänn när man har sex stolar, så de från outleten är helt OK & får duga så länge.
    www.nyblomkollen.se/page87738.html
    Syns inte så jättetydligt, men det är den rödvitrandiga på caféstolen/utemöblerna.

Hade faktist aldrig hört talas om Nyblom & Kollén förut, utan först nyligen ism en tjejmiddag. Fina klassiska grejor & priserna på outleten är verkligen bra. Fina kökshanddukar för 20 spänn styck.
    På samma tjejmiddag fick jag tips om denna underbara butiken:
    www.bagarenochkocken.se/shop/
    Passade på att åka dit en sväng nu när jag var hemma med Amanda, tydligen är deras webbutik bra med!

• Piggelin1

Japp, jag håller låda - ingen som kan stoppa mig?!

• Piggelin1

fasen, skrev ett långt inlägg & så försvann det :-

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare