• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

WOW-WOW-WOW-WOW-WOW!!!!!!
    Frejis - har du plussat????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fick mess av Vänner att det var världens skräll i tråden, så då måste jag ju bara hoppa in & se vad det var!!

Frejis - det är ju helt grymt ju!!! GRATTIS, sååååå himla underbart!!!! Nu jävlar ska pyret stanna kvar därinne i nio månader!!

Kraaaaaaaaaaaaaam, Frejis

• Piggelin1

Fin inledning Vickan förresten!

• Piggelin1

Hoppar in & säger hej Försöker läsa lite då & då, men den senaste tiden har det varit dåligt med även detta. Men tänker på er en massa ia alla fall

Men annars är allt bara bra!! Jobbet är verkligen skitkul just nu (Vänner - jag tjingsade på VD'n i onsdags då vi filmade ett intro med honom. Hur var det nu, hade du slutat här på firman när han började??! Grymt sympatisk person, speciellt jämfört med företrädaren...) & jag trivs suveränt med mitt nya utökade ansvarsområde. Så KUL att ha helhetsansvaret för "mina bitar" efter att min förra chef blev bortputtad i omorganistaionen före jul.
    Känns helskumt att jag snart ska på två månaders mammaledighet igen... Vill liksom inte riktigt släppa det nu när jag väl kommit igång. Fast två månader (& eg är det inte ens det, en vecka mindre pga att ett av mina projekt går live första veckan i mars) vet man ju hur snabbt det går egentligen. Jaja, helt klart i-landsproblem egentligen!

På mäklarfronten så har vi ju bytt nu & det känns verkligen super med den nya. Sååå otroligt professionella. De tar lite mer i provision, men jag är övertygad om att det är värt det. Nu har ju marknaden lossnat ytterligare, så jag är tror absolut att det ska gå vägen nu.
    ...och nästa vecka ska vi på ngt som kallas tillvalssyn i nya huset! Sååå kul! Då lär köket vara på plats & vem vet, kanske även tapeter etc! Flytten närmar sig!

Vänner, tror att du undrade för ett tag sen om dagisplats - det finns ju inte en chans att få direkt i E (dit vi flyttar) & för några veckor sen när mannen pratade med kommun-tanten, så sa de att vi fått en plats i stadsdelen B intill från 1 april, de skulle skicka papper. Inga papper dök upp, så mannen ringde igen i förra veckan & fick beskedet att "Näe, där finns ingen plats till er" Men nu har vi fått en plats i stadsdelen Å istället & det blir säkert OK. Räknar med att få ny plats from aug, så då får vi köra en ny inskolning. Blir ju en omväg till jobbet, men vi är glada att vi överhuvudtaget får en plats...

Detta blev värsta egoinlägget - sorry...

• Piggelin1

Mitt inlägg passar ju typ inte alls in i ert goa fredagsbabbel inser jag nu Jag började skriva när ni efterlyste lite fol & då passade det in, men eftersom jag skriver så MYCKET jämnt, så hann ni med 2 sidor till innan jag hann posta mitt inlägg...
    Jaja, ni får scrolla om det är för sövande läsning...

Koko - krya på dig!

Har uppfattat att det är Gbg-dejt på G i maj - jag är på Om det är fint väder kan man ju köra picknick ngnstans?!

Håller med Ore - Pirr nämnde att hon är inne & läser men hittar inte tiden att kommentera.

• Piggelin1

Ännu mem OT - såg en grymt bra tysk (??!) film förra helgen på dvd - Das Leben der anderen/ De andras liv. Handlar om några teatermänniskor i Östtyskland i början/mitten av 80-talet & vad Stasi pysslade med. Såååå tragisk, men sååå GRYMT bra!
    Herregud vilken tur det är att man inte blev född i det landet...

• Piggelin1

MSW - ja, det känns som om vi har lite välförtjänt "flow" nu efter den tuffa hösten då vi inte visste om vi skulle ha jobben kvar, stendöd bostadsmarknad, högra räntor & ingen aning om när vi skulle få dagisplats. Men nu börjar allt trilla på plats & det är såååå skönt!

Snart kommer vår lgh ut på nätet igen, med nya bilder & nya mäklaren, blir spännande att se hur det ser ut denna gången. Fotografen igår envisades med att ställa en krukväxt bredvid våra duschväggar, så urtöntigt ut (speciellt osm den var så liten), men han hävdade att det "mjukar upp bilden"... Den som lever får se

Nennelainen - fattade jag rätt att ni är på väg till Götet framöver, mannen din & du?! Superkul i så fall!!
    Håller med om det där med inloggningen - det är klart bökigare nu än förut med fler moment...

• Piggelin1

Lite info om filmen:
    sv.wikipedia.org/wiki/De_andras_liv

Japp Ore - jag hittade dig! Fast det var ju lite pinsamt det där att du, Pirr & jag gick fram till en annan tjej & frågade om det var Izzie Eller räattre sagt, det var Pirr som var modig & frågade, vi andra stod några meter bort... Men sen när Izzie väl kom, så var det ingen tvekan

• Piggelin1

Ore - du har helt rätt ang "på vägen till jobbet" eller ej. B var mer på vägen, nu när det blir i Å, så är det åt helt fel håll & resulterar i några km extra bilkörning. Jaja, det blir ju för en begränsad tid, så då kan man ju ta det. Men håller med - blev inte direkt impad av handläggarna på kommunen, hon skyllde på att ngn annan var ansvarig för områdena E & B. Och???! Ska inte vänsterhanden veta vad högerhanden gör???!

Koko - vecka 12 - jeeesus vad tiden går!!

• Piggelin1

Lappis - jag fick veta Izzies riktiga namn innan vi sågs, så vi kunde fråga om tjejen ifråga var "nn" Fast precis som du säger, Izzie känns som om kan faktist kan kallas, Lapinette är lite svårare Fast iofs, jag tycker ju numera att Lappis är ett helt normalt namn (om jag tex nämner dig för mannen hemma) - jag är nog BT-skadad efter att ha hängt så länge i denna tråden

• Piggelin1

Kan bara hålla med, Lappis! När jag träffade en massa av er på picknicken i juni - då kändes det lätt förvirrat... Mannen min var ju med i början där också & när jag sen i efterhand pratar om er & refererar till picknicken, då vet jag aldrig om jag ska använda nicken eller var & ens riktiga namn... Slutar ofta med att jag försöker beskriva era resp. utseenden istället

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare