• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

Spammar visst även denna tråden

Godnatt på er, nu ska jag kolla på Gordon Ramsey på femman!

• Piggelin1

Jag loggar också in en snabbis - stort TACK, Clownis för att du kom in & berättade. Precis som Sept skrev, så har även jag tänkt på dig/er lite då & då & undrat hur det gick för er.
    Då fick ni ganska många månader tillsammans alla tre, det måste kännas bra att ha det med sig, att liksom ha med sig i framtiden under sorgearbetet.
    Många, många kramar till både dig & dottern

• Piggelin1

Hoppar in lite snabbt & säger hej

Idag har Amanda & jag varit första dagen på dagis! Stora tjejen - en ny epok har inletts Måste ta tag i det där med att märka kläderna - zzzzzznark... Hmmm, måste nog även införskaffa några fleecebrallor till henne med som hon kan ha under galonisarna. Känns lite overkill att köpa värsta vinterbrallorna/overallen till henne nu när våren är på G.

...och i fredags tillträdde vi huset!! Känns såååååååå himla bra! Vi har inte flyttat "på riktigt" ännu, men däremot kört en massa lådor & "plock" i helgen som gått. Nu på lördag kommer flyttfirman & tar möblerna, så då flyttar vi in!
    Men det var en såååå annorlunda & overklig känsla i lördags em. Stod i köket & packade upp en massa grejor, ytterdörren stod på glänt & Amanda sov i vagnen utanför. Sova i vagnen utanför, det har ju inte existerat tidigare i hennes liv (utom när vi hälsat på ngn med trädgård eller så)! När jag vid ett tillfälle tittade till henne så hörde jag en massa barnröster/-ljud i grannskapet Såååå ovant! Här i huset är vi för tillfället de enda med barn (av tutti 36 lgh) & det man hör när man kommer utomhus är trafiken & spårvagnarna Nu flyttar vi till ett område där det bokstavligen DRÄLLER av barn & bor på en återvändsgata, totalt annorlunda

Har dålig koll annars på vad som hänt på sistone här i tråden, men kram till alla som vill ha

• Piggelin1

Page - hej!! Fick höra av min svåger häromdagen att jag lät "glad som ett barn" när jag mailade om hur nära det var tills att vi skulle komma in i huset

• Piggelin1

Telis - skit med ryggen
    Har nu ströläst lite här & där - förstod att du var på en urbota trist föreställning i helgen? Zzzzzzzzzzzzzz...
    Har somnat på bio en gång för 10-15 år sen, var på ngn slags förhandsvisning av en Woody Allen-film (fråga mig ine vad den hette) - minns att jag var glad att jag gick dit gratis...

Lappis - vart är det ni åker på skärtorsdag? Är det bilningen till svärmor, Champagne & A'dam som är på G då?!
    Nu har Amanda sovit i gott & väl två timmar - timmen på dagis i förmiddags var uppenbarligen fullproppad av intryck
    Tänkte passa på att ta en promenix till stan när hon vaknat, måste ju passa på nu när det bara är några få dgr till som vi har promenadavstånd till stan
    Känns verkligen som rätt tid att flytta, nu när det blir ljusare & varmare ute. Jag får rapportera om förortslivet här framöver! Tjugo år i lgh i diverse olika städer (dvs sen jag flyttade hemifrån), det är ju ett tag! Lite skräckblandad förtjusning detta att flytta ut - men självklart är det ju mest jättejättekul! En ny fas i livet!

• Piggelin1

Liten - vi har hittills kört strumpbyxor & byxor & så galonisar utanpå vid behov, men tänkte försöka hitta några fleecebyxor nu. Vart hittar man dem förresten? Ngt förslag på affär?

Jag har tonat både på salong & hemma, fast nu var det evigheter sen senast. Sen jag fick tillbaka håret har jag faktist inte "vågat" göra ngt med det mer än vanliga klippningar, men nu känns det som om det börjar bli dags & att jag vågar! Då blir det nog färgning av slingor på salong - lyxa till det lite nu när vi båda är på G att börja jobba igen!

• Piggelin1

Aha, Telis - du får fjäska för svärfar så att han fixar ngt bättre tills nästa gång!

• Piggelin1

Liten - kul att du sa att det kommer från klädbytardagar, för jag är nämligen inne på att leta runt lite på ett par secondhandbutiker här i stan! Tror jag börjar där, så testar jag annars med ngn sportaffär. Hmm, Ullared är säkert en hit - jag får ta en sväng dit senare tror jag. Shoppa leksaker om inte annat, det ska vara grymt mkt billigare där har jag hört.

• Piggelin1

Aha, Lappis, så ni tar Alsace också, vad kul! Vi bodde ju där några nätter i somras, bla var lilla orten Eguisheim en pärla där vi bodde en natt. Vart ska ni bo? Eller är det hos svärmor ni bor då?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare