• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

Nu vet jag - Grattis EA, på födelsedagen, & grattis till din make med

Kängu förresten, var ute & promenerade i dina trakter igår & funderade på i vilket hus du kan tänkas bo Sen lite senare mötte vi en tjej i närheten av Universeum & då började jag fundera på om det var dig vi mötte Hade inte riktigt minnesbilden från galleriet i huvudet, men tanken slog mig lite snabbt sådär... Typ, tänk om

• Piggelin1

Hoppar bara in en snabbis & säger hej!

Kramar till alla som behöver dem :- p

Skrattade gott när jag läste ikapp allt ni skrev igår kväll om fruktsallad, sikta rätt i röret osv

Idag har vi varit på tillvalssyn i huset!! Såååå himla kul, det tar sig verkligen nu med kök, tapeter, badrumskommoder etc. Från att bara ha sett allt på ritningar så är det ju grymt att se hur det blir på riktigt

Telis, jag skickar en länk till dig med mannens senaste bilder! Om ngn annan är nyfiken, hojta till, så kan jag inboxa.

• Piggelin1

Nenne - you've got mail!
    Tog mig friheten & skickade vidare Telis-mailet till din hotmail

• Piggelin1

Godkväll goingar,

Lappis - underbart att hcg't äntligen är på väg ner!! ÄNTLIGEN (a' la Gert Fylking)!!!

Nenne - vilket kontrollfreak du har på jobbet som inte släpper ngt till dig. Låter skittrist!

AM - visst minns jag Vicks Blå
    Men fyyyy, vad gräsligt & tragiskt med båda dina föräldrar. Jag har ju förstått att din mamma inte var i livet, men trodde som Telis att det var sjukdom eller ngt, det är ju det som är det vanligaste...
    Kraaaaaam

Oj, vad ni pratat vattning idag. Hemma i det här hushållet är allt sådant överlåtit till mannen min... Möjligen att jag förbarmar mig över i våra kryddväxter i köksfönstret samt orkidén/-erna när vi har ngn sådan hemma, men annars är det mannens gebiet helt.

Just det - har läst två saker jag inte fattat de senaste dagarna:

Muggles, vad är en karusell?? Ni hade köpt en sån till köket?! Ok, karuseller på Liseberg har jag koll på, men i köket?!

AM - jag vet inte heller vad en gallerfilt är för ngt

• Piggelin1

Haha, Izzie - då är vi två Jag läste också staistik en gång i urminnes tider, typ 1992 eller ngt åt det hållet. Har förträngt allt även jag...

...och ja just det, härskartekniker har jag råkat ut för jag med, fyyy fabian, speciellt första gången jag råkade ut för det. Nu kan jag mer hantera det...

• Piggelin1

Izzie, håller med om det där att det kan vara väldigt annorlunda hur man kommunicerar på en mansdominerad resp. kvinnodominerad arbetsplats. Jag har jobbat i båda & sanningen att säga så blev det en ganska tuff & jobbig kulturkrock för mig när jag kom till den kvinnodominerade arbetsplatsen. Det var sååå annorlunda.

• Piggelin1

Just det, länkar med bilder till huset kommer, men nu måste jag hoppa i säng, så ni som "hojtat" får tåla er lite till

Natti, natti!

• Piggelin1

Gokväll på er,

kan tänka mig att ni hade en kul brunch idag - lite avis jag med! Tänkte på er när jag var en runda på stan innan idag, typ "nu sitter de & tjötar däruppe i Sthlm..."

Lappis - faaaan att det aldrig ger med sig för dig

Själv är jag faktist gräsänka sen i förmiddags, då mannen & Amanda åkte upp till mannens syster i Sala-trakten. Först på onsdag kväll kommer de hem igen - känns jättekonstigt Det längsta jag varit ifrån A innan är två dgr/ en natt. Men ngn gång ska ju vara den första & i ärlighetens namn så var jag lite känslosam när de åkte... Inte minst för att jag inte hade ngt speciellt planerat idag. Mån-ons är det ju jobb som vanligt, så då hinner jag inte fundera så mkt, men idag kändes det skumt! Så jag aktiverade mig raskt med diverse småpyssel här hemma & var en vända på stan i em. Det är så himla sällan man strosar runt utan stress & utan att behöva tänka på vagnen, lyxigt! ...och sen har jag kört mer eller mindre maraton-telefonsamtal. Förr pratade jag både ofta & länge i tfn, nu är det definitivt sällsynt. Men idag tog jag igen det & fick tom svettigt öra Härligt att verkligen hinna prata ikapp & länge utan avbrott! Med flera stycken dessutom!

Ok, nu ska jag ta mig ett glas vin & äta lite - det blev lite vin över i fredags, som jag tänkte lyxa med såhär på söndagskvällen.

Ha det

• Piggelin1

*nyfiken i en strut* Vilka var ni idag?!

• Piggelin1

Liten - jag tycker det är KANON att det är folk på visningarna igen Den enes bröd, den andres död...
    Vår lgh vilar fortfarande, men framåt slutet av denna veckan kommer vår nya mäklare att lägga ut den, om jag minns rätt. Håller tummarna att det ska gå vägen nu! Jag är superglad varenda gång det pratas i media iom att det är fart på bostadsmarknaden igen I höstas var det ju rena natta & allt som media skriver smittar ju av sig på folks medvetande... Så nu hoppas jag att många vågar sig ut igen!!

Cicci, har nog missat att Victor åkte på ett anfall, var det krupp igen ? Ngn som kan uppdatera? Otäckt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare