• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

Kom på nu...
    Mannen tar sig en whisky lite då & då, & sen när vi lagat en riktigt schysst middag, då kan en liten cointreau slinka ner på min kant, men that's it, resten av spriten står & dammar mest... Hmmm, undras om inte en del av det kommer att åka nu när vi flyttar. Har tex en vidrig Smirnoff Apple som smakar supersyntetiskt som vi fick i typ inflyttningspresent för fyra år sen - om ngn vill ha den, hojta till Mannens ameriaknska släktingar som var här för typ 3½ år sen hade hört att i Sverige är spriten superdyr, så de hade med flera flaskor vodka & två flakor kaluha - det senare tycker inte ens ngn av oss är gott... Det första går det ju att blanda drink på (som vi som sagt aldrig gör...!), men den andra är väl kanske rentav dålig nu eftersom den är sådär gräddig - så jag säger det igen - det är bara att komma hem & hämta om ngn vill ha

• Piggelin1

God afton tjejer,
    några rader innan jag hoppar i säng

Koko & Muggles - lät som fina farväl till er farmor resp. mormor. Kul testamente också, Muggles

BS - vilken sötnos Iris är! Kollade in henne på FB, hon ser ju ut precis som barn gör mest, tycker jag! ...och så tycker jag att hon påminner om ett av mina syskonbarn till utseendet! Fattade först inte alls vad det var för ngn Suri ni babblade om innan idag. Sen såg jag efternamnet & då trillade poletten ner. Har ingen koll alls på hans barn, än mindre deras namn Kanske ska googla lite på det?!

Nenne - att kärringen inte kan hålla sig borta från dig Men bra att ni går igång med ivf direkt nu & inte slösar mer tid på insemination!

Muggles & Vänner - gourmetmiddag - yummie! Vart ska ni gå?!

Frejis - gott med UL på torsdag! Tänk att ni ska få se det lilla nya livet då

Kängu, japp - nu är lgh ute igen & idag fanns den med i bostadsbilagan oxå! Fick mail av mäklaren innan idag, hittills sju spekulanter bokade & två till på G (hon inväntade bekräftelse från dem) & då är det fortfarande ett gäng dgr kvar tills det är visning & så borde ju även annonsen i tidningen göra lite nytta med! Räntesänkningen & nya mäklaren borde göra susen! Hoppas, hoppas, hoppas att det går vägen nu! Det viktigaste är ju att bara få den såld, allt utöver det är bara bonus!

Lappis - håller tummarna att detta var slutpunkten för allt ditt elände nu

På tal om middagar - vi älskar att köra middagar, liksom att vara bortbjudna. Tyvärr är väl inte bortbjudna-frkvensen lika hög som vår egen middagsfrekvens, men vi är ganska vana vid detta vid det här laget... Man är olika helt enkelt.
    Om några lördagar är jag dock bjuden på tjejmiddag - det var verkligen EVIGHETER sen senast, ska bli såååå kul!

• Piggelin1

Just det förresten, kom på nu, tror att jag snappade upp att Cicci var på väg till Gbg i jobbet! Var det den 4 mars? Det är i så fall min sista vecka på jobbet innan min mini-mammaledighet drar igång, så risken är att det är hektiskt på jobbet, men jag ska kolla kalendern & se om det kan funka. Har du möten inne i stan eller ngn annanstans? Jag har ju bilen & är hyfsat mobil.

• Piggelin1

Haha, BS - fettisdagen är säkert bra av ngn anledning för dem! Vem vet, det kanske är detta datumet som de hånglade första gången eller nåt

Muggles - vi vågar inte hoppas på budgivning ännu. Vi blev lite luttrade sist... Även om budgivningstanken snurrar runt som en ivrig fjäril i skallen, så försöker jag tänka på att första prio är & förblir att den blir såld... Bara den blir det så är vi supernöjda!

Liten - denna svängen mammaledighet har faktist varit inplanerad ända från början Jag var hemma tio månader, mannen sex månader (sluttampen nu) & sen är jag hemma två månader till & så tajmar vi förhoppnonsgvis detta med dagisplats. Vilket vi nu lyckas med! Sen är dagiset så långt ifrån förstahandsvalet vi kan komma, i en helt annan stadsdel, men så som läget är på "dagismarknaden" så är det ju bara att le & vara glad för det man får & sen byta upp sig, förhoppningsvis i augusti. Fick tipset av en kompis syster att det är roligt att vara hemma med barnet även när det är lite äldre & jag tog fasta på detta tips. När jag började jobba i sept då var hon ju fortfarande liten, men nu har hon ju så himla mkt mer koll på omvärlden, så nu ser jag fram emot det!
    Blir ju nästan som lite semester - börjar vara hemma den 9 mars, tre veckor senare (30 mars) börjar inskolningen & sen är jag förhoppningsvis tillbaka på jobbet senast slutet av april.
    Praktiskt också att en av oss är hemma när flyttlasset går.
    Det funkade ju liksom inte att mannen skolade in Amanda inne i stan nu & sen ngn månad senare så byter vi kommun & måste ha nytt dagis, inte riktigt lönt. Så nu blev det denna lösningen, vilklet känns helt OK! För några veckor sen var jag kluven eftersom jobbet är så otroligt KUL just nu, men nu känns det kul att vara hemma också!
    Låååång utläggning det blev...

• Piggelin1

Cicci, det låter som om du ska ta dig från ena änden av stan till den andra?! Frölunda med taxi, hmm, kan det ta 20 minuter kanske, om det inte är rusningstid? Hisingskärra sen på em, kanske ska luncha i dina jobbtrakter då, Muggles? Det blir ju lite på vägen för Cicci?

• Piggelin1

Självklart ska vi luncha i augusti, Lappis! Konstaterade häromdagen att det var tur att jag inte jagade rätt på Madonna-biljetter i förra veckan till konserten den 8 aug - en kompis avslöjade nämligen i tisdags när vi sågs att de ska gifta sig den dagen! Vet inga detaljer ännu mer än att bröllopet blir i Gbg-trakten, så vi är i krokarna hela helgen.
    Kompisarna som vi bodde hos när vi var i Sthlm i juni förra året, de kommer också ner till konserten, så det känns redan nu som om den helgen kommer att bli logistik på hög nivå för att hinna med allt! Fast det är ju ett lyxproblem, helt klart

• Piggelin1

Tinga - klart att vi ska ses när du har sprungit!! Jag kryssar för både lördagen & söndagen i min kalender, så ser vi vart vi landar med de exakta planerna så småningom!
    Om ni är bilburna, så får ni gärna kvista förbi hos oss i huset också! När vi flyttat blir det lätt som en plätt att hitta till oss när man kommer söderifrån!

Muggles - du vet vem hon är & har träffat såväl henne som hennes m2b ett par ggr, fast det var nog ett par år sen nu.
    Ingen "mammakompis", däremot lärde jag känna henne ism att jag träffade "de tre musketörerna" första gången på ett 30-årskalas på Tjörn. Klarnar det?

• Piggelin1

På tal om att kryssa i kalendern - vilket datum är det nu som varet är?? Kan ju vara bra att veta för att kunna göra ett kryss...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare