• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

Ja just det ja, Ibis heter det! Tack!

Det skulle verkligen inte vara några problem att ni lånade vår lägenhet, vi har nog inget ömtåligt tror jag! Och skulle det vara nåt så är det lätt att plocka undan. Men om ni vill komma tidigare i år så säg till så fort ni bara har bestämt er när ni vill komma så kollar jag upp lägenheterna. Dom är ju uthyrda ganska mycket så det är alltid bra att kunna boka i god tid.

• Fru E

Även Royal är fullt till trådträffen men nu har vi ändå bokat First så det får bli bra (säger snålisen som aldrig har betalt så mycket för en natt på ett hotell)

• Lapinette

Har inget emot att betala lite extra för hotell bara man får något extra. I somras bodde vi på Söderköpingsbrunn och betalade typ 1 600 natten och jag var såååå besviken. Vi bodde i ett hus som låg över gatan och standarden på rummet var supertråkigt och trist med ett litet, unket badrum. Trist när man gav helgen som 2-årig bröllopsgåva till maken . När vi sedan åkte till Portugal och bodde i samma prisklass på ett Relais & Chateaux var jag sååå nöjd. Har aldrig bott och haft det så bra som där. www.quintadaslagrimas.pt/

• Izzie

Lappis - Det där hotellet kanske har reserverade rum över sommaren, tex om de har samarbete med vissa resebyråer eller jobbar tillsammans med tyska turisindustrin eller nåt?

Jag vart besviken på det rummet vi hade på Tylösand spa. Själva spadelen var fin, men rummet kändes verkligen inte lyxigt och billigt var det inte. Så tråkigt när ens förväntningar inte uppfylls...

• Lapinette

De har svarat och har helt enkelt inte lagt upp sommaren än på sin hemsida. Självfallet har de höjt priserna bara för att Madonna var i stan och kunde bara erbjuda oss ett singelrum med grandlit. Ska fundera lite ...

• muggles

Lappis: jag håller med om att det är ok att betala lite bara man får ngt extra. Vi bodde så superfint i Thailand, prövade 2 olika lyxhotell (5-stjärniga) och betalade tex 1200 kr för ett dubbelrum. Det är ju vad ett vanligt tråk-scandic-rum kostar här hemma. Det var så otroligt fint, en upplevelse bara att gå omkring i hotellet och se all smakfull inredning, antikvitetern mm. Och servicen... den gick inte av för hackor heller. Bara en sån grej som att när vi kom tillbaka till rummet för kvällen så hade personal varit där och vikt upp täcket lite snyggt och placerat en färsk orkidee på kudden Me like!

• muggles

Ska inviga mina nya skidbyxor i helgen! Visserligen bara i Sunne men ändå (c u there Vickan?! )

• Lapinette

I Portugal lärde vi oss att öppna dörren vid 19-tiden för då knackade de på och lämnade lite choklad. När vi låg vid poolen en eftermiddag kom de och serverade granita. Lite små saker som inte kostar dem så mycket men som gör det extra trevligt. Sen hade vi bokad standard-billigaste rummet och jag hade verkligen inga förväntningar men det var superfint med egen utgång till en liten privat trädgård med solstolar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare