• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Åh det låter superhärligt Lappis! *drömmer mig bort*

Vi skippar kanske utlandsresan i år, ev till förmån för Sthlm som sagt. Jag ska absolut kolla i tid med dig Telis men jag förstår om det inte finns plats i gästlgh. Vi kan väl träffas ändå?! Vi klurar på en långweekend med påhälsning till vänner ute på Ingarö, kanske en natt i typ Waxholm el ngt annat (rekommendationer?) och ev en natt i stan (casa Telis el ngt annat).

• Lapinette

Kanske en natt ute i skärgården. Har själv bara sovit på Utö Värdshus och det var jättehärligt att vara där, bada och promenera.

Nej, nu måste vi dra till Uppsala. Bye!

• Liten med Mindre

På bröllopsresan slog vi på stort och betalade 700 per natt för oss två. Egen jättebungalow vid stranden, frukostbuffé, 3 rätters lunch och 4 rätters middag. Visserligen halva priset eftersom hotellets pool spolats bort i senaste översvämningen, men ändå.

Förmodligen var affärshotellet vi bodde på i Singapore lika dyrt, totalt opersonligt, inget ingick och personalen såg på oss turister med rynkad näsa...

• Fru E

Lycka till Lappis!

Svårt att veta ibland vad man egentligen får för pengarna när man bokar hotell och inte varit där innan

• Telemarkgrrl

Klart vi kan ses ändå, oavsett var ni bor.

Vaxholm är mysigt. Hotellet har god mat och riktigt bra weekendpaket. Fikan är bäst på hembygdsgården. På grillen i hamnen har man (åtminstone förr) kunnat köpa en "Persson och Ringholm", dvs en tjock korv och en Pucko. Nästan göteborgshumor, va?

• Liten med Mindre

hehe - skrämde chefen lite när jag kom in och sa att jag ville förvarna om mer föräldraledigt.

"Are you...?" *blick mot magen*

Nä, vi har bara inte fått (eller försökt få) dagisplats, och får nog inte förrän augusti.

"Puh!" *lättad*

Han ser väl hur alla på avdelningen försvinner på föräldraledighet i sommar.

• Telemarkgrrl

Muggles igen, Vaxholm ligger bra till om ni inte hinner ut i skärgården men annars finns det ju jättefina ställen där ute också. Utö, precis som Lappis sa, Sandhamn, Grinda, Svartsö... - alla har fint boende och god mat.

• Fru E

Liten-min chef hade fått dåndimpen om jag tillsammans med mina andra två kollegor plussat i höstas, för det hade inneburit att 3 av 10 hade gått på mammaledighet nu i vår

• Liten med Mindre

Här är det mest pappor, de tar ju ledigt lite mer "plötsligt". Syns liksom inte utanpå.

Är det förresten någon som har full koll på det där med att förälrapeng inte ger a-kassa om man inte är ledig på heltid (eller är det tar ut full peng som räknas)? Fundrar på om jag som bara tog ut på halvtid förra året kanske inte har någon a-kassa alls egentligen just nu, för jag hade ju ingen annan inkomst utöver låg föräldrapeng.

Vi hade ju tänkt dela på nästa föräldraledighetperiod, men nu känns det inte som en bra idé.

• Izzie

Liten - Jag kanske är trög, men vad har A-kassan med din nästa föräldraledighetsperiod att göra?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare