• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru FruLLan

hejsan tjejer
    har haft en total kaosig tillvaro sen jag började jobba och totalt inte haft en sekund över att surfa eller BTa

jag håller för närvarande på att läsa ikapp men ligger på sidan 15... så jag har en del att ta igen. Men jag sitter på jobbet nu och kan inte lägga den tiden nu men ville ändå passa ¨på att säga hej.

vad har hänt sen sist?
    Har nenne gjort insemination? Hur gick det?
    hur har det gått med lappis magont och blödningar? lät riktigt illa det där du åkte på förra veckan. Fyyyy. Var det magsjuka eller var det missfall? Testar du fortfarande plus?

Hur går det för BS. Hoppas du är på väg ner nu. Hoppa du inte gav upp GI bara för att det inte funkade direkt. Jag tror att det kan ta en liten tid innan kroppen tar till sig den nya dieten.

tack för alla kommentarer angående att kolla kön på bebis. Tror att jag ska ta och göra det. den värsta paniken har dock lagt sig. Får fundera.

Angående konkurrens med kompisar så verkade ju fler ha varit med om det. Jag och den här kompisen levde som i symbios förr. Vi gjorde ALLT tillsammans alltid. men det har vi slutat med sen några år. men att helt bryta kontakten med henne skulle inte vara möjligt i mitt fall eftersom vi umgås i samma kompisgäng som är ett väldigt nära och tätt gäng. Så jag skulle aldrig kunna bryta med henne. Men vi umgås aldrig sj'lva längre. Vi får se hur allt kommer att gå och hur hennes reaktion blir.

Hmmm jag har massor att kommentera och läsa ikapp. Bäst jag tar tag i det.
    Puss

har cicci kommit hem förresten?

• Fru FruLLan

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MEN
    Sitter och läser ikapp och vad ser jag

HAR frejan plussat!!!!

Men guuuuuuuuuuuuuuuuuuad vad kuuuul.
    GRATTIS
    tusen miljoner gånger om
    GRATTIS

faaaaan nu blev jag helt till mig och vet inte om jag ska gråta, skratta eller skrika.!!!!

men åhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad kul

Ser också att du är orolig för missfall.
    Förstår det och säger bara boka tid för UL. Jag bokade på mamma mia och fick komma direkt till dom. Jag tror att det känns bättre efter det.

• Frejis

Frullan - japp, Cicci har kommit hem.

Har en tid för ultraljud hos min favvodoktor 2/3 så det gäller att stå ut tills dess.

Kommer du med och brunchar med oss på Elverket på söndag?

• Ore

Skulle också vilja ha städhjälp! (Fast då måste vi nog åstadkomma någon form av grundordning först...)

MrsB: Det finns ingen annan form av avlastning för dig som ni kan köpa? Kanske hjälp med barnpassning? Kanske inte är lika lätt att hitta som städhjälp, mem det kan ju ge dig möjlighet att få litet egentid för träning, eller att hinna med att göra saker med bara ett av barnen, eller bara greja med annat (som t.ex. städning) utan att behöva vaka över barnen hela tiden...

Frullan: Nenne har inte gjort insemination än, imorgon har jag för mig att det blev...

Lappis är hos CvL nu, vi avvaktar besked...

Cicci är hemma, semestern var ingen höjdare dock...

• Frejis

Snabb uppdate:
    Nennes insemination är på onsdag.
    Lappis är just nu på CvL för ännu en ny koll. Doktorn var vettig den här gången.
    Ore fått mens.
    Vickan kämpar med vårdapparaten för att få veta varför hon får tidiga MF.
    Hm har säkert glömt massor, men bättre det än inget.
    ;-D

• kängu

MrsB- låter som en bra idé att ta in städhjälp tycker jag. Blir ju avlastning för dig. Kanske även som Ore föreslog ska försöka hitta någon som kan passa barnen typ två gånger i veckan? Så du kan få lite egentid!

Lappis- Hoppas det går bra i Uppsala!

EA- Grattis i efterskott till dig och maken!!!

• Fru FruLLan

Cicci hjärtat
    Läste om din semester och att den inte blivit den semester som ni alla verkligen behövde. Faaan vad tråkigt. Hur är edt idag?
    Nu känns det som ni verkligen MÅSTE ta och ta itu med ert förhållande. oavsett vilken väg ni skulle välja att gå så tror jag att det kan vara bra att reda ut och prata om saker. Särskilt om ni inte ska gå isär så måste ni verkligen ta itu med era problem.

det sliter så enormt på er båda och precis som du skriver så dör ju en bit av kärleken för varje bråk ochd et är ju förödande i längden. Så kan ni inte fortsätta. särskilt inte som ni snart ska få en bebis till och jag tror att projekt tvåbarnsfamilj kräver BRA mycket mer teamwork och back up av varandra än vad som är nödvändigt nu. SEn är det ju inte bra för någon av er, barn som vuxna, att leva i en miljö där ni bryter ner varandra och skäller och bråkar.

så sök rådgivning eller annan hjälp!!! NU!

faaaaaaaaaaaan
    gumman
    sitter på kontoret 3 mil från stockholm och känner bara att jag skulle vilja kvista över till dig och krama dig nu.

Hjärtat ni måste få ordning på tilvvaron nu. älskar dig gumman!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Nu har jag gått med i Viktkoll......

Nu tar jag tag i problem 1!!!!!!!

Måste ge barnen mat, vi ses...

• Fru FruLLan

Frejan
    Bra att du bokat in en tid. och favvo läkare är ju alltid bra. tack för updaten också! Bra att vickan tagit tag i vårdapparaten
    jäääävlar vad hon har kommit in i barnsvängen nu

tråkigt med ores mens

ahhh
    har lappis dessutom haft problem med läkaren
    va faaaaaaan räcker det inte med de andra problemen?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare