• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2009-02-10 20:51:39 följande:
    Nenne - vi kanske kan samordna ditresan delvis?!?!
    Absolut! Det borde bli samma tåg om du skulle dit du.. ska.
  • _koko_

nenne -

muggles - Låter rimligt tycker jag! Och nej, visst borde han inte ha velat sluka (och få behålla) en hel flaska välling en knapp timme efter att han kräktes om han var magsjuk?

Kom på att jag hade glömt kommentera Mrs B inlägg om avlastning hemma! Vi har städhjälp och det är SJUKT skönt! Nu med avdraget behöver det ju inte heller bli särskilt dyrt! Kan förstå känslan att ha någon okänd hemma hos sig, min mamma har sagt att hon aldrig har städat så mycket som de åren de hade städhjälp... Jag är dock inte sån men går alltid på rekommendation från någon jag känner.
    I övrigt kan jag bara instämma med nenne: alla män är inte alls iväg och lämnar sin fru med alla bestyr! Är man föräldraledig och den andre jobbar heltid tycker jag man kan förväntas vara ansvarig för barnet/barnen 8h varje vardag, utöver det delar man! Och man delar både på skötsel av barn och hem!

Det var det jag var tvungen att säga innan ja kunde gå och lägga mig, bums i säng nu!!

• _koko_

Men så kom lappis in också, då kan jag ju inte gå och lägga mig! Skål!

• Fru E

Lappis det är bra du tar över staffettpinnen efter mig vad gäller vindrickandet i början av veckan

• _koko_

Håller med om speeddating förresten, man vill ju hinna prata med alla! Fast med er underbaringar känns det ju alltid som att man missar en diskussion, egentligen vill man nog prata med alla samtidigt...

• Fru E

Vickan-bra att du har börjat ringa runt så ni kan bli lite lugnare

• nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2009-02-10 20:57:16 följande:
    Håller med om speeddating förresten, man vill ju hinna prata med alla! Fast med er underbaringar känns det ju alltid som att man missar en diskussion, egentligen vill man nog prata med alla samtidigt...
    Vi får sitta i ring. Långbord funkar inte. Sen kör vi fruktsallad! Jag vill vara BANAN!
  • Blivande fru L

Hoppar in mitt i trådträff- och städhjälspsnack för ett snabbt egoinlägg.

Maken har lämnat simmarprovet, han träffade burken men är inte så pigg på att prata detaljer. Han menar att det är det mest förnedrande han har varit med om. Håller med Nenne om att det är lättare att bara ligga på rygg.

Jag fick tantbesök idag, precis som väntat. Lika tråkigt varje gång.

• viktualia

SKÅÅÅÅL Lappis!!!

Nenne - jag kollade lite på tåg åt dig och mig.. hm... svåris för din del att ta dig ner till Sthlm till 11.30.. eller?!? *kliar mig i skallen*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare