• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta
    kängu skrev 2009-02-10 21:48:48 följande:
    Lappis- det låter väldigt skumt allt detta med din kropp. Den verkar vara lite splittrad just nu, med ägglossning och allt.SJ suger!Usch, har massa telefonsamtal att ringa imorgon bitti. Fattar inte varför, men jag tycker det är sjuuuuukt jobbigt att ringa folk jag inte känner..Ska träffa en kompis imorgon som jag tror är ganska neggo till min graviditet och förestående flytt. Har inte träffat henne sen jag blev gravid, och ärligt talat tror jag att vi kommer tappa kontaketen snart. Känns så sorgligt, vi var så himla tighta tidigare...
    Jag har haft grym telefonskräck. Men efter att ha jobbat med det jag gör där man måste ringa folk vitt och brett hit och dit började jag låtsas även privat att jag ringde som jobb-Nenne. Så i början sa jag "hej, *mimar snabbt* jag heter Nenne och ringer från Fantasibolaget *pratar högt* jag vill ha en capricciosa och en vesuvio med lök." Men nu räcker det att tänka det i huvudet.

Varför trodr du hon är neggo? Avundsjuka (eller ledsen?)? Mot graviditet eller hela din situation att det händer en massa i livet? Tråkigt hur som helst!
  • Lapinette

Jag gillar mail! Gör nästan allt via mail numera men har inget emot att prata i telefon bara det är dem som ringer mig (obs jobbar som säljare ).

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-10 22:04:45 följande:
    Jag gillar mail! Gör nästan allt via mail numera men har inget emot att prata i telefon bara det är dem som ringer mig (obs jobbar som säljare ).
    jaaaa herregud ja!
  • nennesjuttioåtta

nej, god natt tjejer. Nu måste vi vila oss i form.

• kängu

Nenne, vet faktiskt inte varför hon verkar känna så?? Får se om jag kan luska i det när jag träffar henne imorgon.

Bra tips med "jobbpersonlighet", ska försöka tänka så imorgon. Jag mailar ALLTID om jag kan men just dessa grejer måste jag tyvärr ringa om (till min nya BM bla.)

Dags även för mig att sova, natti natti!

• BrudSommar2006

Vad det gäller GI så börjar jag tröttna, har inte hittat några recept som är goda, läbbiga bönor i allt och massor med vitlök. Tror jag satsar på fisk och grönsaker och försöker dra ner på kolhydrater rent allmänt. Har inte gått ner något heller.

Iris förstod inte riktigt vitsen med att ha namnsdag men hon tyckte att det var väldigt roligt att mormor och morfar kom förbi och lekte med henne!

Nenne, lycka till imorgon!

Lapinette, det blir konstigare och konstigare, ÄL och plus samtidigt, riktigt märkligt. Kanske tur att ni inte tog vara på ÄL-tillfället innan du är säker på att det inte blir cellgifter eller annat olämpligt.

• BrudSommar2006

Iris verkar inte visa några tecken på att bli friskare tyvärr, snarare tvärtom. Från att ha legat på typ 37,5 sedan i lördags så är hon nu uppe i 38,2, båda ögonen varar nu istället för bara ett och så hostan och snuvan på det, suck. Verkar bli hela veckan hemma trist nog.

• Liten med Mindre

BS - satsa på fisk o grönt du, kanske lite av något gryn (typ korn, quinoa, havre) för att bli mätt om det inte känns bra med bara grönt. Krydda med vad du känner för. Vitlöken har ju inte med GI att göra ialla fall.

Sen är det ju värt att betänka att kroppen ogillar förändring. Den kommer säkert kämpa emot ett tag med att tappa vikt, för så har den ju inte gjort förut. Likväl som en spinkis som äter onyttigt ett tag kanske går upp lite, men sen snabbt rasar tillbaka när vanorna blir de normala - för då känner kroppen igen sig. I alla fall beskrev Paulún det så själv på en föreläsning för några år sen.

Samma sak att någon som går från mycket träning till lite kan hålla formen hyfsat ganska länge, innan formkurvan börjar dala. Kroppen vill fortsätta som den gjort innan. Det är väl egentligen det vi yrar om med att har man varit gravid så vill kroppen gärna bli gravid igen...

Mindre såg också riktigt rödögd o krasslig ut när jag kom hem igår. Inget badande idag för oss. Eländiga förkylning som jag gett henne. *skäms*

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    hejsan Lappis gumman. Vad skönt att du verkade ha kommit till en läkare igår som verkligen kontrollerade dig nogrannt! Jag hoppas verkligen att din hcg sjunker nu så du slipper titthål osv. men om det blir så så får man vel se det positiva i att du då verkligen blir kollad ordentligt.

Jag har inte hunnit läsa ikapp mer än från där jag skrev igår så jag frågar säkert saker som alla redan vet... men. vad är det för prat om skrapning och cellgifter`? det är iallafall ord som får mig att rysa. är det så att du har cysta som man konstaterat är elak eller? ihhhhh

jag hoppas verkligen att du får rätsida på allt så att ni kan panga på och få till en liten sak som växer på RÄTT ställe inne i livmodern och kommer ut efter 9 sköna månader som en glad liten skuttis.

Mrs_B: jag har missat ditt inlägg om situationen hemma men jag har förstått att du sköter det mesta av projekt familj och barn och din make sköter projekt sig själv och att han vill ha det så. ? eller ? Tycker verkligen INTE att det är rätt. Skulle aldrig ställa upp på det från min make. Tycker kokos skrev det hela bra med att du är ansvarig för hem och familj 8 timmar resten av tiden är ni båda lika ansvarig a för ALLT!
    Så funkade det hela tiden under min ledighet hos oss. Eller snarare var det så att maken fick sköta mer när han väl kom hem för då behövde jag egen tid efter ha suttit ihop med borren hela dagen. det tyckte vi båda var självklart. Så ta upp detta till diskussion med maken. och skaffa dig en kul hobby så du kommer bort så får han se vad det handlar om.
    Stor kram och kanon att du ska ta tag i vikten!!!!

Hejsan Nenne. Blir som alltid lika glad av att bara se din symbol vid inläggen. Den är lika kul och glad som dina inlägg alltid brukar vara . Även fast du kanske inte alltid är glad sprider du av nån anledning alltid positiv energi.

Kokos: är såååååååååååå avundsjuk på att du väntar en flicka!!!!!!! fast det vet du ju redan och till dig kan jag säga en sån sak. för att det är en liten tjej i din mage är det knappast nåt tvivel om när man läser din lilla lista. Hoppas g mådde bättre under kvällen och att magåkomman inte kom tillbaka. Ringer så vi kan prata vidare vid tillfälle. puss

angående brunchen så VILL jag verkligen. Maken och jag har dock planerat en romantisk familjehelg men jag ska ansöka om dispens på söndag det ska nog gå bra. Vi har ett ganska så stort behov av familjetid nu när jag börjat jobba och maken jobbar sjukt mycket samtidigft. Dessutom har vi ju haft min mamma och delvis pappa boende hos oss förra veckan och den här. Så vi får liksom aldrig vara själva förutom på helgen när vi skickar hem dom. Men det har varit ovärdeligt att ha dom här. Vi skulle aldrig ha fått ihop inskolningen av borren utan deras hjälp. Mamma sköter det mesta och är dessutom standby att gå snabbt till dagis om något skulle hända.
    Men inskolningen går jätte bra. Borren hade nån maggrej förra veckan med otroliga gaser och magont som gjorde att inte var exakt lika super glad som han annars alltid är. Men det är över nu som tur är. Vi hoppas att inskolningen blir klar den här veckan så vi kan försöka klara tillvaron utan hjälp nästa vecka.

BS: trist att dui inte tycker GI fungerar. Stora kramar till dig och hoppas att du orkar fortsätta kämpa vidare.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare