• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Välkommen tillbaka FruLlis! Hoppas du kommer in i jobbrytmen snart, så att stressen lägger sig lite. (Skulle nog själv behöva stressa igång lite...)

September - det var ifrån DN jag fick första infon om a-kassa etc. Nu har maken fått uppdrag att börja jaga dagis mer intensivt, så att vi vet när vi faktiskt får plats.

• Fru FruLLan

Kängu förresten: vad trist att du har en kompis som inte är glad för din graviditet osv. Fy vad tråkigt.- Hoppas du kan luska fram varför det är så och vad det beror på.

cicci: hur är det nu? Jag tänker jätte mycket på dig!!!! hoppas hoppas hoppas ni tar tag i det hela nu denna gång så det kanske kan bli en vändning en gång för alla. PUSS

• Fru FruLLan

Just det såg förresten att Nenne kommenterat dun skandalen förra veckan. Jag undrade just om ni diskuterade ämnet i tråden. Har inte läst så pass att jag såg om ni gjort det eller inte men jag måste bara säga mitt i saken.

FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
    är vet det jag vill säga. vilket kvalificerat vedervärdigt djurplågeri!!!!! Hur KAN man!!!!!
    jag är så innerligt glad över att jag varken har dunjacka eller duntäcke. Skulle nog ha kastat ut dom om så var fallet. Fy faaaaan, jag hade inte kunnat sova i ett täcke utan att lida av att stackars oskyldiga djur fått lida så för min skull. Bläääää

Sen såg jag att nenne kommenterade gåslever. Och jag håller med. Det får vara precis HUR gått det vill. jag skulle ALDRIG äta det bara för att hanteringen är så vidrig. Man msåte ta sitt ansvar här i välden anser jag.

Hoppsan nu gick fruLlan igång minsann.....
    men djurplågeri är det absoilut VÄRSTA jag vet.

måste lugna ner mig löite....

• start september

Hej FruLlan!

Förstår att det är tufft att börja jobba, men vilken fantastisk hjälp att kunna ha föräldrarna där!

Vi hoppas verkligen att Lapinette slipper skrapning och cellgift, det skulle i så fall vara för att få stopp på X:et. Jag fick ju båda delar, det var nog därför vi började diskutera, men med lite tur klarar Lapinette det nu ändå (hoppas, hoppas).

• Liten med Mindre

Just det - Lappis - vi kunde boka familjepaket när vi bodde på First G i Göteborg. Billigare än vanligt rum, och gratis inträde till Liseberg. Och då hade vi inga barn som rättfärdigade familjerum (som för övrigt var ett vanligt rum).

Tips att kolla om de har några såna paket då med.

• Lapinette

Tack för tipset Mindre! Dock verkar det istället som hotellen höjt priserna för att Madonna är i stan men jag ska kolla. Fick ett billigare pris om jag bokade via Tripadvisor än via First egen hemsida.

• muggles

Nu har min mormor gått bort, den krutgumman klarade helgen trots läkarnas prognoser. Konstigt nog känner jag mig mest tom, inte så ledsen nu. Vet inte om det är normalt att känna så när man har gått och väntat på ett besked så länge? Känns som att jag borde vara ledsnare? El så kommer det när jag minst anar det. Förra veckan började jag ju gråta på jobbet fast hon inte ens hade gått bort ännu.

BS: ögoninfektion är jättesmittsamt och tar ca 1 vecka innan det gör över så det är nog bara att vara hemma med Iris ett tag till.

• Lapinette

muggles - kram på dig! Tror det är normalt att känna tomhet om personen i fråga varit sjuk en viss tid. Iallafall kände jag mig på liknande sätt när min mormor gick bort. Hon hade varit dålig länge så i slutänden kändes det bäst det som skedde. Gråten kom ut på begravningen när jag såg morfar halvligga över kistan i snyftningar. Det tog ett halvår sedan var även han borta.

• fru AM

Muggles: Mormorkram! Det är inte konstigt att du reagerar som du gör - du har förberett dig ännu mer nu. Tårarna kommer säkert igen. Sorg är en process som böljar hit och dit.

• kängu

muggles- jag beklagar verkligen din sorg. Min mans morfar dog för några månader sen, han kände liknande som du verkar känna precis efter. Sen helt plötsligt så kom sorgen några dagar efter. Kan säkert vara olika men tror det är ganska vanligt att man blir lite chockad och "tom" först. Kramar till dig, tänker på dig!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare