• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Blivande fru L skrev 2009-02-10 21:19:47 följande:

Hehe, det måste vara svårt att träffa om mynningen är som ett spraymunstycke. Då kanske man kan få en djup tallrik istället för en mugg eller ett rör? God natt!
    En påse!
  • nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2009-02-10 21:19:30 följande:
    nenne - Lovar att spara en våffla till dig. Och kommer du lite sent VET du ju att vi redan är där, dvs risken att behöva äta själv är eliminerad.
    Vad skönt!!!
  • _koko_

Pratade med fruLlan tidigare ikväll, och försökte då räkna upp allt som känns annorlunda den här graviditeten. Tänkte göra ett riktigt försök nu, för jag kommer aldrig ihåg mer än 2 saker...
    - Illamående nästan hela tiden
    - Finnar, riktiga bölder
    - Halsbränna
    - Ett väldigt sötsug
    Äh, jag kommer ju inte på allt nu heller!!!

Nä, gonatt på er, raringar, nu MÅSTE jag faktiskt sova!

• kängu

Kanske blir en flicka för dig koko??

EA- själv propagerade jag för glass istället för mat men maken ville ha middag

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-10 21:22:11 följande:
    Den stannar i Tierp, men inte i Ua. :-s
    Och Tajerp är verkligen inte nån lagomstad... *fnittrar*

vi får väl sammanstråla på plats. ÅÅÅÅÅÅÅååå vad skoj det ska bli att träffa er!!!!!!!
  • Fru E

Kängu-vi hade ingen glass hemma annars hade det gått minst lika bra

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2009-02-10 21:26:52 följande:
    Och Tajerp är verkligen inte nån lagomstad... *fnittrar*
    Nä, tveksamt va?

jaaa det ska bli skitkul!!
  • Lapinette

Mamma ringde och ville ha prognos så jag missade att den där fruktsalladen är typ hela havet stormar. Frågade maken om det lilla, lilla hålet och pitten som står upp men han fattar inte vad jag menar ... *kliar mig i huvudet*.

• Lapinette

Svårt att förklara via msn (maken sitter i köket ... vääääldigt långt bort).

• start september

Oj, vad det händer på några dagar.

Cicci - stor kram till dig. Jag hoppas att ni kommer iväg och får någon att prata med snart.

Lapinette - hoppas så det går neråt nu. ÄL när man har X? Borde vara omöjligt, men kanske är det gott tecken ändå.

Tinga - vad synd att det blev så dyrt. Jättefint var det, men ni verkar kloka som inte betalar för mycket och sätter er i en för tuff sits framöver.

Liten - DN skrev om akassa och f-ledighet i förra veckan men det har du säkert sätt. Det är nog få som vet om det där.

Frejis - tankar styr man inte över, men den här gången är det err tur. Ångrar du dig bör det gå att få ett tidigt VUL om man tjatar, jag var hos farbröderna i Gamla Stan i vecka 6+4 och såg hjärtat (fick tiden eftersom jag haft X). Du har ju varit hos dem tidigare vill jag minnas så kanske kan det vara en väg?

MrsB - sätt emot. Om han jobbar så mycket att ni inte kan dela lika så får han betala sig bort från den del han inte hinner med tycker jag. Städhjälp är jätteskönt, tänkte som du först men det är verkligen guld. Man vardagsstädar ändå när man har småbarn så att få det blir grundstädat med jämna mellanrum är mycket värt.

Grattis till Iris!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare