• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Nu säger även jag godnatt! Dirty sexy money spelas in och avnjutes imorgon eller så (utan reklampauser - när det gäller den serien är jag skrämmande seriös)!

NAtti natti!

• fru AM

Frejis: Vad skönt och bra och superkul att ni såg det lilla hjärtat! Kram!

Angående ris till småbarn: tänk vad hela Kinas och Indiens barn skulle må dåligt om det var farligt.

Angående Alvedon: Det är ju så att kroppens försvar mot infektioner är att höja temperaturen så att "angriparna" dör. Vi har tidigare gett Livia Alvedon lite för tidigt s a s men nu insett att infektionen läker ut fortare utan febernedsättande (så länge hon inte blir heltrött och slö och apatisk av febern, eller verkar ha ont någonstans - då får hon Alvedon). Igår kväll och i natt hade hon ganska hög feber. Men vi lät bli att ge henne något och i morse var tempen nästan nere på normal (37,5). Vet inte om hon är fit for fight till i morgon - vi får se hur hon är när hon vaknar efter vilan (så vida hon vaknar innan kl 14 - men måstenämligen ringa innan 14 om barnet ska gå på dagis dagen efter ... Och jag är så lydig ...)

• fru AM

Blivande fru L: Så bra med den korta kön! Det var goda nyheter mitt i allt!

EA: slem låter bra! Håller tummarna!

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-02-26 14:07:35 följande:

Skratt innan denna tråden hade jag inte tolkat att slem skulle kunna vara så bra *dags för fika som en praktikant bjuder på*
    Kom ihåg att inte prata om slem på fikat ...
  • fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-02-26 14:15:39 följande:

Kom med lite tips nu - ordnar utelunch nästa lördag när vi har badtunnehelg i Falun. Klassiskt brukar det vara varm choklad, grillkorv+bröd+pinnbröd, samt cookies.Funderar på att lägga till kanelbullar. Vad mer är mumsigt att ha vid uteaktiviteter? Kanske något annat än korven?
    Piroger! Med exempelvis mexikanskt kryddad köttfärsfyllning i (m majs, jalapenos i). Soppa i termos? (fast kanske jobbigt om ni är jättemånga). Renklämmor m pepparotsphiladelphia och någon grönsak (i st för pirogen då)
  • fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-02-26 14:41:28 följande:

Lappis - visst går de väl att göra utan sprit? Kanske en anings kaffe för brytningen? Gillar inte sprit i desserter.
    Cognacen märks verkligen inte - dvs smakar inte sprit - utan det blir bara snäppet godare (säger AM som nu gjort Lappisfondanterna två gånger! Med hallonsorbet till)
  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-26 14:53:31 följande:
    Hallonsorbet ... det har jag inte provat än. Dock glass med hallon eller grädde med hallon.
    Jag la en kula hallonsorbet i ett litet glas brevid själva formen med fondanten

Vill man inte ha konjak kanske men kan klämma i lite apelsinsaft + rivet apelsinskal?
  • fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-02-26 15:30:24 följande:

Jag har MASSVIS med tur i kärlek! Minns inte när jag vann på lotteri senast. Jo, kanske 25 kr på någon trisslott i julas förresten - fast det räknas knappt.
    Det enda jag någonsin vunnit var två brunvita grytlappar som en blind hade virkat. När jag var tio år.
    Så ni kan gissa vilken tur i kärlek jag har!
  • fru AM
    muggles skrev 2009-02-26 16:34:42 följande:
    Grytlappar virkade av en blind - det lät ju.... fint eh?
    Ja - eller hur! Speciellt när man var tio år ... De var ju väldigt .. praktiska?
  • fru AM

Godmorgon!
    Kan meddela att vår anti-Alvedonkur inte hjälpte på Livia. Fortfarande febrig. Men bara på nätterna. Är inte det konstigt?

Jag är så pälsdjurallergisk att det bara på ett väldigt abstraktplan kan låta mysigt med en katt på magen, fast det börjar ändå killa i halsen av tanken ...

Deffning: Själv håller jag på att "deffa" mig inför upploppet på grav. Två månader kvar. Det innebär tyvärr i mitt fall att jag plötsligt tvångsmässigt äter bullar och bakverk ... Min och sonens matlagningsworkshop har urartat till att enbart handla om godsaker ... Idag ska vi göra hemgjord glass, förmodligen med vit choklad och jordgubbar. Hej och hå!

Idag håller jag bl a tummarna för Iris hos handkirurgen (och att de lyckades lämna det där blodprovet!) samt för att EA fortsätter att vara tantfri ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare