• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci: förstår att ni är nöjda med ert vagnköp. Jag är sugen på en likadan. Maken är lite oförstående - men det är ju jag som kommer lämna och hämta på dagis mest hela tiden. Skönt att ha en vagn att kunna spänna fast ett eftermiddagstrött storasyskon i också (istället för att ha ett dito löst stående på ståbräda)

• fru AM

Nenne: i alla fall när jag var liten (ca 100 år sedan) fanns det sittbrädor som man monterade på liggvagnarna. Där fick syskonen sitta och vingla. De är inte tillåtna idag. Och så fanns de där trevliga långskeppen där barnen satt mittemot varann och kunde konversera (gick visserligen inte att åka buss med men i alla fall).

• fru AM

Så fort jag lärde mig kommunicera så jagade jag bort min bror från sittbrädan. Min rättvisa mamam bestämde då att såna fasoner inte gick an och hon tvingade även mig att gå. Så efter ett - ett och ett halvt års ålder åkte jag inte vagn. Det var hårda tider ...

• fru AM

Det var precis så! Min bror är två år äldre han med. Jag var ganska bestämd när jag var liten (kallades av min pappa för Adolf ...) Men min mamma var mer bestämd.

• fru AM

Vi kanske daltar för mycket med barnen nu? Är för bekväma och har för bråttom. Därför alla dessa lösningar för att alla barn ska kunna åka vagn tills de typ börjar skolan ... Bara en liten tanke. eller så är det en innovationsutveckling som faktiskt gagnar oss (och som kanske har att göra med att fler o fler pappaor är pappalediga )

• fru AM

Nenne: Jag styrde familjen med järnhand vid middagsbordet. Ve den som inte höll besticken rätt, eller som tuggade med öppen mun, eller skrapade med gaffeln mot tänderna, eller som åt för fort ... Tyvärr gick det inte helt över inte ens vid 22 ...

• fru AM

Nenne: jag menade att fler barnvagnslösningar för att köra många barn kanske har sett dagens ljus just för att fler pappor är pappalediga och att detta faktum driver barnvagnstillverkarna att komma på nya modeller ...? Just barnvagnar är ju lite tekniskt sådär - nästan som att köpa bil ... Snart lika dyrt också.

Äh - bara en liten kvasifeministisk tanke så där.

Lappis: har verkligen inte tänkt på att du skulle ha något konstigt bordsskick! Intressant! Jag brukar mest reta mig på mina allra närmaste ... .-)

• fru AM

Ja nenne: skönt att systersonen är hemma nu!

MSW: ta tag i thaipannbiffarna? Är de på rymmen? De små rackarna ...

• fru AM

Vill bara tacka tråden för middagsinspiration - jag gjorde laxen med cashewtäcket för första gången idag.

Även Livia gillade det! Satt och sa Mmmm och mumsade i sig av allt, inklusive de rostade nötterna. Och såsen - som enligt Allt om mat-receptet skulle vara till (creme fraiche, limesaft, vitt vin + mitt tillägg: en slurk sweet chili-sås)

Nu ska jag gå och virka lite på min evighets-gallerfilt ...

• fru AM

September: jag har haft Jabushes ögoncreme (och ansiktscreme) i fyra år nu tror jag. Fick senast i söndags komplimang för min släta hy (med tanke på min ålder alltså ... )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare