Barnkarusellen snurrar vidare
Livia är tack och lov inte sjuk just nu - men hon har halva ansiktet uppskrapat efter en malör i rutschkanan på dagis. Ser ut som någon Batmanskurk just nu. Undrar om Jabushe hjälper?
Livia är tack och lov inte sjuk just nu - men hon har halva ansiktet uppskrapat efter en malör i rutschkanan på dagis. Ser ut som någon Batmanskurk just nu. Undrar om Jabushe hjälper?
Säng slipad. Nu vidtar målning. Ska bara täcka golvet först. Och försöka korva mig i mina målarkläder ...
MSW: fin telefon - men jag klarar inte pekskärm ... Hade en liknande telefon i somras och det uppförde sig helskumt (elelr så var den för komplicerad för mig). Jag vill bara ringa, sms:a och fota med den telefon jag har ...
Frullan: Osäkert om man kan åka båt till Dalarö - annars kanske Mariefred/Gripsholms Wärdshus är något att fundera på. Dit åker man båt från Stadshuset.
www.gripsholms-vardshus.se/lang.asp
Sova är bra när man är lite sjuk, Liten! Har hon feber också?
Har hon dessutom fått i sig lite vätska/näring så tror jag ni kan vara lugna! Kram
Ore: låt maken föreslå ... Det känns som om ni har låst er lite redan med vita luckor. Kunde han inte ha sagt att det var tråkigt redan då? Helt klart snyggast med vitt kakel till vita luckor med valnötskant. Om ni inte hittar en snygg grå då ...?
En snygg grå, kanske lite blank kakelplatta?
EA: massa grejs!? Låter plussitivt ju!
MrsB: Lycka till på intervjuerna idag!
EA: hur är det med aladåberna?
Hur tänker ni vad gäller tapeter i ett gäst/barnrum? Låter svårt!?
Frullan: vad gäller dubbelvag så har jag i alla fall hajat att två suffletter är att föredra ...
Cicci: Såg din man på dagis idag ... men han känner inte igen mig. Lite kul att vglida omkring och spionera incognito.
Angående mitt tjat om vattkoppor: Har nu förstått att jag missuppfattat risken för nyfödda att bli smittade av externa personer. Det är tydligen bara farligt om mamman blir sjuk antingen de 20 första grav.veckorna eller precis innan/runt förlossningen. Har mamman haft vattkoppor som barn så blir oftast barnet immunt i början (samt i o m amningen). Skönt! Känns som om jag kan lugna ner mig på den fronten nu ...
EA: Annan bra tapetsajt för att titta: www.tapetorama.se
Kängu: HAr listat ut att IKEA tar ett par tusen i utträdesavgift. Det är så det funkar.
MrsB: NEJ! Nu blev jag orolig igen. Fast inget på nätet stödjer den teorin. Såvida det inte var så att DU inte hade haft vattkoppor när Malte föddes? Nu har jag mailat frågor till vår BVC-tant så får vi se vad hon säger ...