• fru AM

Ore: Nya rullar blir det - och eftersom det nu är målarbossen som räknat (och inte tapetaffärsklanten) så blir det rätt antal!

Tror det blir supersnyggt i hallen - när det är klart ska jag be Telis lägga in någon bild i galleriet!

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-02 11:52:23 följande:
    Ja men då blir det ju inga som helst färgbadsproblem i alla fall... Om man ska se något positivt i det hela
    PRECIS! Och det är så jag försöker förhålla mig till allt! Hitta den positiva vinklingen. Som när vi fick en jättestor vattenskada för ett år sedan - då var jag glad för att vi hade sån tur att det var ett rör som gick tvärt av och att en toalett högst upp i huset stod och rann över helgen, vilket medförde att det var RENT vatten som forsade ner genom huset. På en gång. ISTÄLLET för att röret skulle spricka lite och riktigt äckligt bajsvatten hade kunnat stå och sippra i flera månader innan man märkte något. DET hade blivit katastrof. Dessutom betalade försäkringsbolaget väldigt bra så det stambytet som vattenskadan tvingade fram blev bra mycket blligare än om vi initierat det själva.

Det kallar jag TUR!
  • fru AM

Och där dödade jag tråden med mina utläggningar om bajsvatten ...
    Förlåt! Kom tillbaka!

• fru AM

Nej MSW, var bara tvungen att hämta lite kakor till kaffet ...

Jag vill också ha vååår! Det är redan lite härligt att det är ljust på morgonen när man vaknar!

• fru AM

Cicci: den sista hade dessutom ett stort barnsovrum son säkert går att dela av lite så att det blir som två rum på sikt ...

• fru AM

Utedagis: Fanns inget i vår närhet annars hade vi nog valt det. men det slumpade sig så att Livias dagis är ute mest hela tiden ändå. De äter bara lunch och sover inne. Sedan sticker de ut igen (så länge de två utomhusälskande fröknarna är där vill säga. Vikarier håller sig mest inne ...)

Livia verkar lika glad ute som inne. Det gäller att hitta rätt nivå på klädseln, inte för varmt och inte för kallt. Är svårt i början av säsongen och dessutom med första barnet. Även jag hade svårt trots att Livia är andra barnet. Jag mindes helt enkelt inte hur man skulle klä på vintern ...

Angående alla trådbebisar och trådbarn: jag önskar att vi kunde publicera en lista på allas ålder (födelsemånad och år) - jag glömmer hela tiden hur gamla alla är!

Ska vi börja fylla på en lista? (Namn frivilligt)Jag börjar:
    A.M.: Livia - november 2006

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-03-03 10:32:41 följande:

AM - har du inte glömt ett barn? Ibland behöver man kolla av med någon som har större barn...
    Haha - jo det gjorde jag. Men han är så gammal att jag tänkte att ingen var intresserad av hans utveckling ...

Uppdaterad lista:

A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
    Liten: Mindre - januari 2008
  • fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-03-03 10:50:20 följande:

AM - vikten av dina inlägg ökar ju i betydelse när du plötsligt har dubbelt så mycket erfarenhet som någon med ett barn.
    Sålänge jag minns detaljerna från Sonens barndom ja ..
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare