• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Telis: vad bra att det bara var en liten cysta och att celrovet såg bra ut!

Nenne: LÄSKIGT med lillkillens vattkoppskomplikation! Och jag som kämpar för att Livia ska få vattkoppor ... men det är ju för att lillebror ska slippa få det när han är för liten ... HAr faktiskt funderat på att vaccinera henne mot vattkoppor!

EA: Ingen tant! Tjoho!

Kängu: kramp i bebismagen ...? Känner inte igen det på din beskrivning men har förmodligen haft det! Mitt största grav.relaterade problem är (förutom mina galet kliande ben) att ungen stuffar omkring som värsta tävlingsdansaren ... dygnet runt. Dessutom har han hicka hela tiden. Men jag käner att han lever i alla fall!

• fru AM

Telis: Jag tycker du är mycket, mycket klok. OCH lyckligt lottad! Stor kram! (fast jag kan inte låta bli att önska er ett litet pyre ändå .. förlåt )

Lite malplacerat kanske, men nu ett ytligt ego-jävla-skit-inlägg: Målaren har precis meddelat att tapeten inte räcker. Tapetaffären måste ha räknat fel. Det fattas två rullar - och då är det ett ganska litet utrymme vi pratar om! Nu får vi bara hoppas att de får fram två rullar till från samma färgbad ... annars kommer det bli skitfult det är jag säker på.

• fru AM

EA: precis - konstigt att räkna så fel. Han sa dessutom att vi skulle kunna klara oss på 4 rullar om vi hade tur och då sa ja nej ta 5 så det säkert räcker. Och så behövdes det 7!!?

EA igen: Du kan ju testa ändå. Får du plus kan du väl säga att du avhåller dig från att dricka (eller dricka så mycket) just eftersom ni försöker få barn. Enligt viss forskning ska man ju låta bli alkohol då ... (vilket inte hejdat en sisådär 400 miljoner på fyllan-graviditeter).

• fru AM

Tapeten är ett mysterium. Vet att vi pratade om den tilltagna mönsterpassningen (68 cm). Han måste helt enkelt ha fått hjärnsläpp och räknat fel. Nu är dt ingen superkatastrof ser jag, eftersom gamla och nya tapeten bara kommer mötas i en 20 cm-sträng i ett mörkt hörn ... Men hittar de inte samma färgbad ska jag i alla fall be att få lite kompensationsrabatt på någon tapetrulle elelr ett presentkort. JAg är en jobbig konsument.
    Nu släpper jag detta och går vidare!

• fru AM

Oj BS - vilken pärs! Har tänkt på er idag! Skönt att op är över i alla fall men synd att de missade att ta blodproven.

Tapetföljeongen: Dagens tapetsering totalt misslyckad. Den släpper på massor av ställen samt glipar i skarvarna - och det här var ändå en bra målarfirma ... Nu spelar det liksom ingen roll länge att det saknades 2 rullar eftersom de förmodligen måste göra om alltihop från början ... Znark!

JAg och sonen har idag gjort vit choklad- & jordgubbsglass. Smeten var vrålgod - imorgon skall den färdiga glassen avsmakas ...

Trevlig helg alla - och EA: rapporterar du på söndag?

Kram till alla!

• fru AM

EA: trist och konstigt med minus!? Kram!

Cicci: tack för komplimangen ! Tyckte i och för sig att det var du som såg oförskämt fräsch ut så här på måndagsmorgonen!

Tapetföljetongen: målarbossen har varit här och tittat - tapetsläppet beror på att färglagret under det tidigare översta lagret färg var en så kallad limfärg som användes på 60-70-talet. Tapetklistret gick genom spacklet och det senaste färglagret och fick alla dessa lager att lossna ner till limfärgslagret ... Nu måste de riva ner tapeten och all färg och spackel ner till limfärgen, sedan spärra med oljefärg och sedans spackla och tapetsera igen. Men allt sker på målerifirmans bekostnad så jag är rätt nöjd ändå. Sånt som händer. Allt borde vara klart om två veckor - och vad är två veckor i ett liv!?

Förövrigt är jag på så bra humör idag! Var på en toppenkul söndagsmiddag igår. 4 tjejer och 12 bögar! Om jag inte var lyckligt gift och den allra trevligaste och snyggaste bögen just bög så skulle jag dessutom ha varit nykär idag!

• fru AM

MSW: ja visst. Jag ser det som att det är sånt som händer, oförutsedda saker - men så länge målarfirman tar tag i konsekvenserna och löser problemet så "har det aldrig hänt". Kommer rekommendera dem vidare!

Gillar att ha med bra hantverkare att göra - det är faktiskt det jag gör mest nu: håller i hela trapphusprojektet (samt vår hall), alltså. Så idag var det dejt med målarbossen, sedan elektrikern och så fastighetsskötaren för småmeck.

• fru AM

Sorry, Cicci: hade glömt makens kravlista

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare