• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej i tråden! Nu är jag tillbaka efter min "romantiska helg i Trosa". Vi "hamnade" i värsta porr-rummet på hotellet (rund säng, puderrosa väggar, en massa sexböcker i bokhyllan, flaskor med väldoftande produkter överallt, badkar i själva rummet). Så va hade det väldigt trevligt

Vickan! Stor varm kram! Blev så ledsen när jag läste om ditt missfall. Tidiga missfall KAN ju bero på små blodproppar och kan enligt vissa undvikas genom att ta barnalbyl eller likande i små doser. Tycker du ska prata med en läkare om detta! Nu har du ju haft två missfall på raken. Ägget fäster väl - rätta mig om jag har fel - upp till en vecka efter befruktningen - alltså en vecka innan BIM enligt normal cykel. Så det verkar ju som det fäster hos dig men sedan inte stannar. Mysko.

Frullan: Tror att det är en bra idé för er att göra köns-UL. Så att du har tid att förlika dig med tanken på ännu en pojke om det skulle vara så. Jag vet inte om jag önskade mig något spec. kön denna gån (eller tror snarare att jag inte gjorde det) men tyckte ändå att det var bra att få veta i god tid. Nu kan jag vänja mig vid att Livia INTE kommer få någon syster. Och om det hade varit en flicka jag hade väntat hade jag haft tid på mig att bearbeta att min man inte skulle få någon biologisk son ... Småsaker i det stora hela (från mitt utgångsläge - som har två friska barn, ett av varje kön) men jag kan förstå hur du tänker.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-02 13:52:24 följande:
    Var är tummen? Var är tummen? *nynnar*s.buzzfeed.com/static/imagebuzz/terminal01/20...
    Men ser han ut så där??? Fast stackars människa!

Lappis: ÅK TILL GYNAKUTEN!

BS: Trist med viktuppgång efter första veckan. Den boken jag tipsade om hette mycket riktigt Jacobs Hälsokök som någon med huvudet på skaft länkade till - den verkar väldigt bra, både planeringsmässigt och näringsmässigt. Hoppas du hittar viktuppgångsboven i dramat (eller är det så enkelt att kroppen märker av att du äter mindre och ställer in förbränningen på "svält"). Fråga på GI-kursen - för du ska väl dit igen snart?
  • fru AM
    _koko_ skrev 2009-02-03 06:02:39 följande:
    am visst går du på mamamia? är någon bm bättre/sämre där? jag har bokat inskrivning där, men fick ta förstå bästa tid eftersom jag är så sent ute.
    Koko: Jag går på MamaMia Karlavägen, mycket riktigt. Min barnmorska heter Helena Tillberg och är en helcool fyrabarnsmamma. Jag gillar hennes barmorskeri om man kan säga så. Nu känner vi varann lite grann sedan tidigare - min son och hennes tre äldsta barn var dagiskompisar en gång i tiden - men jag tror jag hade gillat henne även om hon varit helt ny för mig.
    Vem har du fått?

Lappis: förstår att du är helt utled på de där trilskandes cellerna! Och att få beskedet att vänta och se hela tiden! Hoppas du kan få någon vettig hjälp idag - i Uppsala eller på annan ort! Kram!

Vickan: Kram!

Nenne: Gick det bra med sprutorna? Testade du igen innan? Nyfiken i en strut!!!
  • fru AM

Mugglan: Vet inte hårdfakta om rättigheter när det gäller tvättmaskinsgubbars misshandel av trasiga tvätmaskiner - men det sunda förnuftet och erfarenheten säger mig att du ska stå på dig och klaga som f-n! GIVETVIS har de drulleförsäkringar som täcker gubbarnas små olyckor.

Har också läst Bitterfittan rätt nyligen. Tänkvärd och bra!

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-03 08:48:06 följande:
    Har ni sett förresten att man ska ta det lite försiktigt och inte göra allt för många onödiga ultraljud när man är gravid:www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp
    Gaaaah! Var går gränsen då för hur många som är skadligt!??? Nej jag är inte orolig egentligen för just detta - man kan nog mer oroa sig för barnets psykosociala miljö om det växer upp med föräldrar som köpt en UL-apparat och kollat fostret typ varje dag under graviditeten ...
    Undrar om forskningresultaten beror på att barn som kollats med UL (på klinik) oftare än normalt - har kollats just för att det föreligger anledning (och därför skulle haft skadorna i alla fall). Bara en liten tanke ...
  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-03 08:55:53 följande:
    Själv läste jag om den galna damen som fått åttlingar. Hon hade ju redan 6 barn!!! och bor hemma hos sina föräldrar.
    Dessutom bor hon hemma hos sina (skilda men ändå sammanboende) färldrar och är enligt mamman (barnens mormor) "fixerad vid barn". Åttlingarna är ett resultat av att hon tömde frysen på sparade eskimåer (okänd pappa) och fick alla insatta på en gång (av mindre nogräknad klinik) - för at få yterligare en (1) dotter ... Mamman (mormodern) säger med en suck till pressen "Jag önskar att hon hade jobbat på dagis istället" ... Ett mirakel i sammanhanget är ju att alla åttlingarna mår bra! Den lätaste väger 800g
    Om man nu kan lita på SvD ...
  • fru AM

Lappis: tänkte på din teori ... Vi har väl tidigare pratat om at första mensen efter förlossning/missfall/abort kan vara helt djävulsk/annorlunda än tidigare. Så det kanske är din mens denna gång! Bara hoppas att den ändrar karaktär igen framöver (och givetvis att den försvinner i minst nio månader snart!).

• fru AM
    muggles skrev 2009-02-03 09:15:44 följande:
    TM-gubben ringde och givetvis vill han inte erkänna att han är orsak utan bucklan kan ju ha funnits där tidigare enl honom. JAg frågade honom om han verkligen trodde att jag skulle skylla på honom om den funnits där tidigare men då backade han. Jaha, nästa steg - ringa hans chef. Wish me luck!
    I WISH YOU LUCK!!!
  • fru AM

Jag minns plötsligt hur vi bråkade när ALLA våra köksluckor var skadade efter transporten ... Bygg-dj-lva-Ole ersatte tillslut allihop när jag berättade att jag hade hört hur killarna som levererade skrek (på ryska) och slamrade med varorna i trappan. B-O hävdade innan dess att de alltid använde DHL eler liknande med svensk personal (nationaliteten spelar naturligtvis ingen roll men det var ju i o m att jag hörde dem vråla på ryska efter varje smäll som jag insåg att B-O inte hade en susning)

Berätta hur det går Mugglan!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-03 09:22:04 följande:
    AM - läkarens teori igår var att det var magsjuka + mensvärk och det kan faktiskt ha varit så ... men om det är min riktiga mens är jäkligt svårt att sia om. Trodde ju även att jag hade den för ett par veckor sedan. Hmmm...
    Efter att jag fick mitt första barn blir jag risig i magen inför varje mens ...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare