Barnkarusellen snurrar vidare
Izzie: jag tyckte också det var konstigt först men det är först mot slutet av graviditeten som foglossningen är klar och visar på det utrymme som kommer finnas vid förlossningen. Gör man röntgen innan grav. eller för tidigt i graviditeten så har ju inte fogarna lossat än och bäckenet bör visa på ett alltför litet mått för ganska många kvinnor.
Enligt min ryggläkare så är ju mina fogar redan förbenade (kanske inte alla men det får väl röntgen utvisa) så jag misstänker att mitt bäcken inte utvidgat sig speciellt mycket denna grav. Visserligen har jag haft ont av ?foglossning? men det kanske är de förbenade fogarna som försökt lossa utan att lyckas ?
Jag frågade om det var farligt för barnet att jag blev röntgad men det var det absolut inte sa läkaren.
Telis: Ska vi luncha på tisdag då? Sonen har visserligen sportlov men han klarar sig ett par timmar!
Muggles: Fast saken är den att jag ju OM DET SÄGS ATT DET GÅR gärna föder vaginalt (pga att både jag och bebin mår bättre av det, givet att förlossningen går bra). JAg respekterar och lyssnade på läkarens professionella kunskaper även om hans opsykologiska sätt gjorde mig upprörd. Jag låter mig röntgas och bestämmer mig sen. Förbereder mig med profylaxövningar för säkerhets skull ...