• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej tjejer! Dagens antiklimax klampar in ? Tappen lite mjuk men inte alls mogen. Så ingen igångsättning.

Jag kommer nu gå på inskrivningen till snitt på torsdag och få en exakt tid för snitt nästa vecka. Sedan får vi köra färdknäppar och champagne hela helgen och hoppas det kommer igång av sig själv.

Har insett att min stora skräck är att gå över tiden och återigen få försöka föda fram en jättebebis. I en förlossning som kanske ändå slutar med sugklocka eller snitt. Så det vill jag inte. Hellre då planerat snitt för mig.
    Lite deppigt/snopet kändes det allt idag. Så mkt som han trycker på neråt trodde jag faktiskt att det kunde vara på G ? Men icke.

• fru AM

Mrs B skrev 2009-04-22 12:53:25 följande:

Max har dessutom fått röda prickar på kroppen.
    HAr precis läst en bok om barnsjukdomar. Scharlakansfeber? Hur ser tungan ut?
  • fru AM

Frejis: skönt att du verkar träffa vettiga människor nu angående nupp/cub, ultraljud, fvp och allt det där. Skönt också att du är så cool. Önskar att jag varit mer som du!

Imorgon är det inskrivning för snitt - pågår hela dagen från 8.30 - 15. Filmvisning, information, träff med gynekologer, narkosläkare ... rubbet.

Jag tror dock läkaren igår lyckades pilla bort min slempropp för det har geggat rejält sedan dess. Har ingen aning om vad det innebär dock - har precis mailat min BM och frågat. Får se om hon svarar....

Cicci: Shit vilka otåliga små barn du genererar! Vi kanske ses på Danderyd nästa vecka då - men jag hoppas din lill* håler sig inne ett tag till!

Ska försöka läsa ikapp lite mer ... HAr umgåtts med svärisarna hela dagen hitills och ska snart hämta Livia.

• fru AM
    Frejis skrev 2009-04-22 14:47:36 följande:
    På tal om släktforskning ocg Muhammed så måste förfäder till min far varit rätt så högt uppsatta typer i den muslimska världen eftersom mitt flicknamn syftar till Muhammens svärson som var gift med hans dotter och som var hans högra hand. Fick för många år sedan ett mycket respektfullt bemötande av några troende muslimer när jag sade mitt flicknamn och det visade sig bero på det. Det kändes liiiite lustigt
    Nu tänkte jag att det var "Frejis" de reagerade så positivt på men det namnet var det ju inte Coolt!
  • fru AM

Hej alla!
    Inskrivningen klar. På måndag 27:e blir det! samma dag som Telis födelsedag vill jag minnas ...?

Nu känns det OK att köra på snittspåret. Och givetvis har jag börjat få småvärkar nu ... Det är ju helt knäppt.

Ser att ni diskuterat yrkesval/drömmar: när jag var liten ville jag bli läkare eller prinsessa. Ångrar fortfarande att jag inte körde på läkarspåret. Prinsesskarriären sparar jag åt Livia.

Angående picknick i Humlegården så inser jag att även jag kommer ha svårt att sitta platt på marken, nysnittad och dan. Vi kanske bör boka bord ngn stans istället. Lille H kan nog följa med även dit.

Namnförslag till hund: Gösta är fint ? det hette vår kanin när jag var liten. Vår apa hete Einar. Min pappa döpte honom efter min morfar = hans svärfar

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-04-23 15:37:33 följande:
    AM - Vad skönt att det gick bra och att du känner dig redo! Men det gör väl inget om det sätter igång av sig själv innan, eller?
    Nej - det är bara bra om han kommer av sig själv innan måndag. Det vore bara så TYPISKT om det blev så Nu när vi skickat hem svärisarna till E-tuna och allt. Men vi har andra i beredskap.
  • fru AM

Cicci: om det drar igång nu så blir det vaginal förlossning (till en början i alla fall).

• fru AM

Tack för lycka till-tillrop!

En liten nackdel med att föda spontant/vaginalt i helgen skulle vara platsbrist på förlossningen. Idag sa de att det igår hade varit så att det inte fanns några lediga platser på närmare håll än Uppsala ...

Cicci: ta det lugnt och knip ... Är det värt att få bebin för tidigt mot att jobba in i det sista för att få bonusen ... Fast du kanske bara har litelite jobb kvar nu? Hur som helst - ta det så lugnt du kan! Kram

• fru AM

Start Sept. Det är ju 6 veckor man ska undvika att lyfta tungt. Min man är redo att hämta på dagis hela tiden (han får jobba hemifrån på kvällarna istället) - lämningen är lättare att sköta eftersom hon VILL gå till dagis ... Och då kan jag i värsta fall bära bebisen i sele och dra Livia i vagn.

Frejis: BBläget med få lediga platser gäller ju framförallt just nu - det är MÅNGAs om föds i april (sommartillverkningen ... ) När har du BF?

• fru AM

Hoppas mormorskrutt får en fin begravning, Vickan! Kram

Lappis: helt begripligt att du blir ledsen. Stor kram!

Stylade lägenheter: Jag blir mest bara misstänksam och undrar vad de försöker dölja ...

Fredagsskumpa: så trevligt! Jag borde väl bälga i mig massor eftersom det enligt uppgift ska dra igång saker och ting. Men nu har jag snarare försjunkit i ett vegetativt tillstånd och inväntar passivt måndag ... Börjar dessutom misstänka att det inte alls är ngt barn där inne utan bara en gigantisk slempropp som är på väg ut i smådelar ... *Ursäkta äcklig detalj*

Är irriterad på det vackra vädret eftersom jag inte orkar gå ut (för tungt & måste ju gå in och kissa efter en kvart). Nej - måndag inväntas HOPPFULLT!!!

• fru AM

Koko är så klok som en bok.

Ore: tycker du gott kan berätta på jobbet. Om det nu går en massa rykten. Säg att du eg inte vill prata om det förrän de undersökningar som ni vill göra är gjorda. Skjuter du upp att berätta till efter kub så kan det ju hända att ni av ngn anledning vill gå vidare med fvp och då måste du ju invänta DET resultatet också medan ryktesvågen bygger sig allt högre ...

Min bredbandsuppkoppling är kass. Skit - dessutom just idag när jag inte orkar med så mkt annat. Jaja måste pallra mig ut och köpa miniförpackningar av duschkräm och schampoo i alla fall - på söndag kväll/måndag morgon sa jag duscha o tvätta mig med nyöppnade produkter, sova i helt rena lakan sätta på mig helt rena kläder på morgonen. Mycket att hålla reda på ...

• fru AM

Det är bra Frullan - peka med hela handen!

Koko: när man opereras akut så har jag för mig att man får antibiotika - just för att man inte är "garanterat ren" eller fastande heller för den delen. På måndag får jag äta fram till kl 00.00 sedan dricka klara vätskor fram till 07.00 sedan ingenting. Ska vara på DS kl 10 och förmodligen inte opereras förrän efter lunch - kommer vara garanterat jättehungrig och skitelak. Stackars maken. Vi får ta med oss varsin iPod ...

Liten: låter onekligen lite orättvist det där med avtackning/utsmygning

Koko: gangstermorsa fr förorten (kommer att tänka på den där figuren i Mia & Klara ... Tabitha elelr vad hon heter. Inte för att NI är lika men hon är väl en gangstermorsa?)

• fru AM

Jag måste bara rekommendera en rabarberchutney som tillbehör till helgens grillade eller ogrillade måltider. Jag gjorde den i helgen och den var SÅ god. Det är en bloggkompis som delat med sig av receptet:

Rabarberchutney
    Fräs finhackad gul lök, lite vitlök, lite curry, färsk riven ingefära och en halv finhackad chili med några kärnor kvar i lite olja i en gryta. Salta. Skala och dela tre fyra rabarberstänger. Häll på en liten skvätt vatten och pressa i kanske en halv apelsin. Cirka två deciliter socker och lite kanel. Låt allt koka ihop och rör om då och då.

BS: Ang. trots så kanske du blir tröstad av att Livia är vråltrotsig också. Hon gör i princip aldrig som vi säger. I alla fall inte på en gång. Oftast sticker hon upp ett finger i luften och säger: Vänta lite, ja ska bara ... Och så springer hon iväg och ropar tillbaka (när man blir helt vansinnig och skriker efter henne) Ja hommer mamma, ja hommer (=kommer). Sedan kan det ta allt mellan 2-20 minuter innan hon "hommer" tillbaka ... Varje dag - ca tio gånger ... GAAAHHH!

Och så hatar hon att byta bajsblöja. (Sviter efter dagis rumpmisshadel i vintras tror jag) Hon gör allt för att slippa. I morsa lyfte jag utan pardon upp henne på skötbordet och hon skrek givetvis som om jag stuckit kniven i henne: "Nej mamma, jag vill inte! Aja Baja!!!" Och sedan: "Pappa - hjälp mig ...!"

Fast då kunde jag inte låta bli att börja fnissa ...

• fru AM

Passar på att säga trevlig helg medan det finna NÅGRA gröna online-ploppar kvar: TREVLIG HELG! Om inte förr så hör jag av mig när lille herr H har hittat ut nästa vecka (och jag hittat hem igen. Två dygns vårdtid ...)

PUSS & KRAM till alla

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare