• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Någon mer som blir utloggad hela dj-la tiden???!

Cicci: Det är bra - du har Frullan, din mammakompis och mig att ringa om det startar på natten. NÅGON av oss svarar!!! Men jag förstår att det inte är lätt att känna sig trygg ändå ... Finns det kanske någon extra snäll fröken på dagis? Eller någon barnvakt ni brukar anlita, som Victor känner?

I natt låg jag och funderade på Livias stora vuxna kusiner och på min bästa killkompis - de har ju ingen familj själva och skulle kanske kunna rycka in vid panik ...? Jobbigt att DETTA skall vara ett stressmoment förutom förlossningsoron ... Man har ju liksom annat som man borde fokusera på. Jag har nu bestämt mig för att JAG inte ska oroa mig (försöka i alla fall) utan att min man får fixa det där när det väl är dags. I värsta fall får jag väl föda ensam på sjukhuset - det går det med. Ensam är man ju inte heller... När Livia föddes var det säkert sju pers i rummet

• fru AM

Bluebride: denna vill jag också tipsa om:
    webbutik.barnmatsbutiken.se/
    Affären ligger i Stockholm men det går att beställa på nätet. Livia har ätit många burkar härifrån ... Och sedan när snacksåldern kommer (8-9 månader och uppåt) är det perfekt med stort urval ...

• fru AM
    Telis skrev 2009-04-15 16:27:57 följande:
    Håll i hattarna, här kommer ett inlägg från mig som inte är OT. Vår fantastiska underbara donator har förresten donerat ägg nu för ett tag sen ( ) så vi har fått en donator utsedd för oss och en preliminärtid för "behandling". Men det är ett tag kvar till dess och mycket kan hända på vägen så jag tar det lugnt med förhoppningarna i vanlig ordning. Jag orkar inte hålla på och spekulera och vända och vrida på det här något mer så nu kommer jag återgå till att bli OT som vanligt ett tag till.
    PUSS på donatorn!
  • fru AM

Liten: du måste lägga ut beskrivningen på "Hur man knyter egna ägglossningsstring av presentsnöre" (Lockbete för trötta makar)

Aha - Snaily är nästan från Ön. Trevligt! Min favoritdel är norra delen (intresseklubben antecknar?) och sonen är född på huvudortens BB sommaren för snart 12 år sedan ...

Page: skrutt att mötet inte gick bra. Jag tror att det dessutom är lätt att det blir sådär när man är missnöjd med instutitionen (Arbetsförnedringen i detta fall) från början. J:s lunginflammation - vet man hur allvarlig den är? Kram

BS. jobbigt med dina ryggproblem! Kram

Längtar så smått efter att Livia ska gå till dagis med pappa så att jag kan få krypa ner i ett bad och bli viktlös ...

• fru AM

NU ska jag gå och bada! Fast jag kom på under bebins värsta magkrumbukter igårkväll att jag inte BARA får längta tills graviditeten är över - det här är ju faktiskt sista gången jag har ett barn i magen ... Bra att tänka på det. Då satt jag istället en lång stund och klappade magen och han lugnade faktikst ner sig ...

Bad var det ja!

Och ladda ner bra musik från gårdagskvällens hyrfilm "Once" (irländsk "modern musikal")

• fru AM

Måste delge er den fantastiska låten från filmen (Once) igår: "Falling slowly"

Se filmen - söt och bra musik!

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-04-16 09:33:02 följande:

Förresten - vem trodde att upptakten för en trevlig kväll i går kunde vara hemgjord pyttipanna med ett glas mousserande. Och här har vi i flera år trott att det måste till oxfilé och dyrt vin för att få igång romantiken ordentligt...
    Det är uppenbart att det är procenten som räknas. Alltså minta gemensamma nämnaren: alkohol
  • fru AM

Eller så är pyttipanna ett hittills okänt afrosidiakum?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare