• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Sweet: mysteriet med min blogg beror nog på att jag raderade ett inlägg efter någon timma ...

Sittvagn - hur terränggående måste den vara? Jag gillar ju min Teutonia Fun skarpt. Liten och smidig, vänder på en femöring men är ingenting för skogspromenader.

Vissa av baby travel-vagnarna skall vara super har jag hört men ver inte exakt vilka modeller - det bästa är nog att fråga på Babyproffsen (deras eget märke).

• fru AM

Jag tor man kan lägga/sätta roten rakt i krukan (har för mig att det ska vara sandig jord men kan ha fel). Ingefäran måste vara riktigt färsk/saftig/tunnskalig.

Fråga mig inte varför jag lagt detta på minnet då jag inte kan något annt om odling ...

• fru AM

Vissa verkar anse att den ska ha knölar ... jag vt inte. Tryck ner den i en kruka och testa. Ljust och varmt verkar vara ledorden!

• fru AM

Liten med onda näsan: Eight Hour Creme från Elizabeth Arden är en räddning när man snutit sönder näsan. Finns även som cerat!

/mvh, Krämgurun

• fru AM

Och så vill jag påminna alla förkylda om NÄSSKÖLJNING!

• fru AM

Fönstertvätt: Jag har en massa tygtrasor (sönderrivna lakan) som inte luddar, fösterskrapa, varmt vatten med YES i + lite ammoniak. Tar vatten på en svamp och löddrar in fönstret, skrapar (torkar av skrapan mellan varje drag), torkar med trasa i hörnen och längsmed kanter. Lyssna på något bra radioprogram på hög volym och tänk på att man med gott samvete får kaffe och kanelbulle sen ...

Men i år står jag över och hyr in tjänsten ...

Intressant nyhet på dagis: Nu ska barnen börja med show and tell på fredagar ... Ta med sig något hemifrån att berätta inför alla om ... Intressant att se vad Livia ska välja (hennes show and tell dag är 14 maj) och vad hon kan uttrycka. Hoppas de videofilmar! Måste föreslå det!

• fru AM

Telis: de kallar det något annat än show and tell ... det var jag som var lat ... De är inte så språkligt begåvade på dagis så detta var överskiften på listan över vilka datum som gäller för vilka barn:
    "Listan över när barnen får ta med sig saker hemifrån för att visa och berätta om på vår samling före lunch"

EA: Livia har vissa favoritsaker i perioder. Kan tänka mig at hon skulle kunna prata minst en kvart om sin broschyr från vattenmuséet Aquaria (det gör hon nämligen varje kväll när hon ska lägga sig)

• fru AM

Har just räknat våra fönster ... 20 fönster med 4 delar i varje. Hua! Tvåglas (men jag brukar fuska och bara göra in- & utsida).

• fru AM

EA: har du varmt vatten med yes och någon typ av avdunstningsmedel (t-sprit, ammoniak?) och torkar skrapan mellan varje drag?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare