• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Page:

• fru AM

EA: men en liten ÄL-blödning är väl inte helt ovanligt?

Snaily: Även bidrottninggelé ska få fart på ÄL ...

Tinga: Coolt att ni åker till storstäder med Piff & Puff. I H-fors finns det väl en botanisk trädgård och säkert lekparker också där de kan rasa av sig.

Med sonen var jag i Paris, Dublin, Florens, Bologna. Brasilien, Indien ... Men har blivit så feg med Livia (och med min stigande ålder förmodar jag). Önskar att jag börjar våga lite mer igen!

• fru AM

Nenne: Jag tycker det är bra och originellt att INTE komma dragande med "vanliga" presenter. Mässlingsvaccin och nötcreme (men vem är det som får den?) låter väl bra. Eller att rädda en noshörning, få ett fadderbarn, ge trettio barn skolgång i en månad istället för ytterligare en snart urvuxen liten klänning. Heja Nenne!

• fru AM

Jag hade en nidblödning med Livia. En skvätt vanligt rött blod. Men det kan säkert se olika ut (Beroende på när på dygnet den kommer - om det hinner koagulera inna det kommer ut t ex)

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-04-09 10:14:08 följande:
    AMaah, vad skönt att höra. Nötcremen får undernärda barn i u-länder.
    Annars är ju nötcreme väldigt gott ... Men kanske kan ge bort "Nötcremebeviset" tillsammans med en burk nutella (om barnet är lite äldre och INTE nötallergiker)
  • fru AM

Jag har lite svårt för Paris faktiskt. Ni kanske tror jag är galen nu men jag tycker det är svårt att hitta god mat i den staden ... Italien är mitt favoritland. Där är de trevliga också, även om man inte kan språket. De är ju rätt dåliga på engelska och de möter en gladeligen på halva vägen.

• fru AM

Frejis: Vilket skräckbesök på MVC! Stackars er! Jag tror att det handlar mycket om personkemi och tur/otur i den där världen. Så bytbytbyt om det känns så!

När jag väntade sonen fick jag en helfläng BM på första stället bytte till Munkbrons mödravård (numera Barnmorskorna i Gamla stan) och blev helt nöjd. Med Livia valde jg MamamMia pga närheten och har varit nöjd efter det ... tur som sagt.

1:88 är ju en förhöjd risk, visst. Men inte jätteförhöjd. (Har läst om flera på familjeliv som haft 1:2 och som gjort FVP med fint resultat) Hur är din åldersrisk? Hur såg det ut för de andra trisomierna?

Vilken vecka är du i nu? 14?

Stor kram Frejis!!!

• fru AM

Frejis: Vill du bolla tankar om FVP med mig så vet du var jag är ...! Fömodligen resonerar ni er fram till ett bra beslut alldeles själva men det kanske kan vara skönt att prata med någon som gjorde provet alldeles nyligen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare