• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

EA - vilka fina presenter du/ni fick! Snäckhalsbandet låter speciellt fint (i och med bröllopsminnet också). Grattis i efterskott förresten!

• fru AM

Sommarstängt hotell? Hur tänker man då - som hotellägare alltså?

• fru AM

Muggles: Mormorkram! Det är inte konstigt att du reagerar som du gör - du har förberett dig ännu mer nu. Tårarna kommer säkert igen. Sorg är en process som böljar hit och dit.

• fru AM

Ja just det: Nennelainen & Burksprutarmannen: Hur gick det! Kram!

• fru AM

I väntan på Nennes inseminationsrapport: slänger jag ur mig frågan:
    Vilka är det som kommer och brunchar på söndag???
    Nenne
    Vickan
    Telis
    Frejis
    Koko
    Lappis (men när åker du till Barcelona egentligen?)
    Jag

fler?

• fru AM

Hej Nenne! Starkare slemhinna låter ju bra!!!? Stark är ju ett positivt laddat ord - var det det läkaren använde så är det nog bra!

Duktig herr Burksprutare också - men du fick ingen användning för din lilla fräcka sjuksköterskekostym då?

• fru AM

Söndag är brunchen! Virr-Telis!

När det gäller alla hjärtans dag så funderar jag på att skippa hela presentgrejen. I alla fall när det gäller maken. Han har glömt/negligerat den dagen ungefär alla år vi varit tillsammans och jag har ansträngt mig järnet. Så detta år fixar jag nog bara en hjärtformad kaka eller liknande (fast barnen får kärlekspresenter av mig)

Är jag en hemsk människa om jag inte firar maken?

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-12 09:29:51 följande:
    Lappis, hurra, äntligen ett steg i rätt riktning! Men ska du verkligen gå på danspass då? Nej, jag har inte tänkt på något speciellt för tioårsdagen än, jag vet inte vad maken vill hitta på heller. Jag tror att den infaller mitt i veckan dock så det kanske bara blir ett restaurangbesök? Vi borde kanske gå på Edsbacka, där har vi varit en gång och vi pratar fortfarande lyriskt om det. Jag om förrätten och maken om petit fourerna.
    Har ni testat Mattias Dahlgren? www.mathiasdahlgren.com/
    Jag var i bardelen för ett tag sedan och drömmer fortfarande gastronomiskt våta drömmar om bläckfisken, t ex ...
  • fru AM

Hej Lappis - hcG:n har gått ner! Snurra inte för mycket bara på danspassen!

Orkidéexperter - se hit:
    Ni rådiga kvinnor i tråden: JAg har blivit med orkidéer - och jag har alltid tidigare lyckats döda dem jag har haft. De har aldrig blommat mer än engång. Nu håller den ena på att tappa ena blomuppsättninge ... vad gör man då? Knipsar av precis bakom vissna blomman eller knipsar av hela stjälken?

I övrigt sänker jag ner hela rotssystemet i vatten med jämna mellanrum - men vet inte om man eg ska göra det varje vecka eller varannan vecka?

Fortsätter man bada rötterna även när orkidéen inte har några blommor?

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-12 09:52:16 följande:
    AM, nej, där har vi inte varit. Aaaaarghhh, det finns så många ställen man vill gå till!Jag hittade ingen meny på MD, är det bara jag som är blind eller?!
    JAg tror att de ändrar menyn hela tiden beroende på vilka fantastiska råvaror de nu får in ...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare