• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore: när är det BIM?

Ego: Nu har jag kommit till nästa utmaning i trapphusrenoveringen. Lampor ska väljas. Elektrikern har helt utan fingertoppskänsla skickat länkar till supermoderna armaturer. Till en fastighet från förra sekelskiftet ... Tur att man är Mrs Google ... Någon som har tips förresten på gammaldags armaturer för tak och vägg?

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-02-03 09:47:29 följande:
    UL är kanske "farligare", men jag tror att såna artiklar skadar oss som gjort nödvändiga undersökningar mer än de får folk att låta bli de "onödiga".
    Precis! För många fungerar en dylik artikel snarare som tips ... "Aha, kan man köpa UL-apparat hem för bara 2000 ...."

Kängu: Coolt med sparkar! Min lilleman håller mig vaken om nätterna med sina krumbukter (tror nästan han och storasyster snackat ihop sig om att inte låta mig sova, Livia ligger mellan mig och maken i sängen med en fot i näsan på mig mest hela tiden ...) Har blivit lika "morgonpigg" som Koko. Imorse var jag uppe 5.30.
  • fru AM
    Ore skrev 2009-02-03 09:48:59 följande:
    BIM är någon gång måndag-tisdag nästa vecka, som senast... Tisdag är dag 29, och 16 dagar efter att jag fick böj på ÄL-testet...
    AHA! Spännade! Symptom?
  • fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-03 10:08:19 följande:
    Men det är väl inte så konstigt att man vill varna för att folk inte ska göra för många ultraljud? Det är ju precis som att varna för att dricka för mycket vin under graviditeten, lite går bra men att man ska vara medveten om att det kan finnas en risk vid för mycket och att man därför ska fatta ett medvetet beslut om att man ska ta det där glaset eller göra det där ultraljudet. Om det nu kan finnas en risk med ultraljud så är det väl bra att undvika ultraljud där det inte finns en medicinsk anledning utan att föräldrarna bara tycker att det är kul att få en video? Det är ju ingen som har diskuterat användandet av ultraljud för att göra fosterdiagnostik eller inte.Jaja, mig kvittar det ju lika eftersom jag ändå aldrig kommer att hamna i situationen.
    Ja det är klart att man ska upplysa folk om att det kan finnas en risk - om det nu finns forskning som visar det! Speciellt om det finns hemapparatur för ändamålet! Fast jag undrar ändå hur man är skapt om man köper en sån grej hem ...
  • fru AM
    Ore skrev 2009-02-03 10:14:50 följande:
    fru AM skrev 2009-02-03 09:53:17 följande:Mer "känsla" av att det är något än egentliga symptom...
    AHA - känsla! Med en vecka till BIM så får du kanske också symptom snart. Eller som Cicci: Inga syptom = positivt.
  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-02-03 10:23:54 följande:
    Köpte inte Tom Cruise hem en sådan där apparat?! Se där, inte bra att ha för mycket pengar.
    Köpte inte Tom Cruise även barnet ... har det ryktats? Eller hur var det nu
  • fru AM
    Zozo skrev 2009-02-03 11:19:23 följande:
    Här rader just nu stor diskussion om huruvida man ska vaccinera bebisar eller ej, iom risker som finns i själva vaccinationen.. Vaccinering KAN leda till allvarliga sjukdomar pga nat ämne som finns i vaccinen... Suck! Hur F-N ska man veta hur man ska göra i en sadan djungel?Inte sjutton kan man heller ga och vara rädd för allting! Visst kan man försöka sänka riskerna sa gott man kan, men som mamma sa - det har gatt lite troll i allt om risker.
    Jag försöker väga riskerna med sjukdomen man vaccinerar mot, mot de kända riskerna med vaccineringen ... Men det är inte lätt!
  • fru AM
    Zozo skrev 2009-02-03 11:45:53 följande:
    *fniss* Ja, just nu är hon inne i en period när hon vaknar ofta och grater om natten, men bara ett litet ryck, da det räcker att stryka henne över kinden eller putta in nappen.. Undrar vad det är som händer..? Kan bebisar ha mardrömmar?
    JA de kan tydligen det (oklart om vad bara ...)! De kanske drömmer att de är ensamma och att allt är konstigt och olustigt ...?
  • fru AM
    muggles skrev 2009-02-03 13:42:42 följande:
    Såg förresten att en av mina bekantingar på FB har Magnus Uggla som vän (!). Grubblade ett ?!) el om ngn skojare lagt upp en profil och snott ett kort. Jag menar, det är ju inget som hindrar...
    Men även Magnus måste väl få ha vänner? Stackarn! Måste kolla!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare