• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

OJ, vad det händer saker för cicci och am!!! För mig känns det där väldigt avlägset än så länge. Skönt, för jag njuter verkligen av att vara gravid den här gången.

Snaily - Beklagar sorgen, men "skönt" att han åtminstone var gammal och har levt ett helt liv. Jag sörjer fortfarande min farmor (som gick bort i januari) ganska mycket, tänker på allt hon inte får uppleva nu.

Bluebride - Tips på böcker: www.adlibris.com/se/content.aspx&page=content.aspx&type=cat&typeid=1&value=4154&sort=17&fromproduct=False&filterpopular=1&saveformat=
    Jag har super baby food och tycker den är väldigt bra när det gäller råvaror och hantering/introducering av dem, men däremot är recepten mest för lite äldre barn.
    Mosboken som Liten tipsade om har jag hört många som gillar.
    Vi började med gröt (sempers ekologiska risgröt med banan), och det var en stor hit!

Apropå banan läser jag [nödba:nan] varje gång ni skriver det och fattar ingenting...

Jag blir precis som telis skogstokig när jag är hungrig, men på mig funkar det INTE att föreslå mat eller fråga om jag är sur, för då känner jag mig inte tagen på allvar och blir ännu surare...

Telis, förresten, jag har tappat länken till fotoalbumet, stor katastrof!! Inboxa mig please?

• _koko_

MSW - Kom på att det var alldeles för länge sedan vi hade barnvakt, så ska nu boka upp övernattningsdate för conny hos mina föräldrar så snart som möjligt. Om du har någon du känner dig trygg med att lämna A till tror jag det är positivt för alla inblandade att göra det. Visst kan det vara knepigt första gången (mest för föräldrarna), och jag skulle nog inte premiära när jag är på en båt och inte kan komma hem, dvs testa gärna nån gång i förväg.

• _koko_

Apropå mat åt conny sambons chili con carne med god aptit igår, och den var allt annat än mesig kan jag säga!! Förstår att han ratar barnmatsburkar...

• _koko_

Liten - Ja, jag börjar hoppas att våra matproblem är över för den här gången. Igår åt han en portion chili med ris och lite bröd. Efter det fick han en liten hipp fruktburk som efterrätt, men när han började leka med mattallriken igen testade vi att lägga upp en portion till och den gick ner den också!! Och sen en timme senare slukade han 1½dl välling... Väldigt olikt honom, men det är andra dagen i rad han äter riktigt bra utöver frukost (då äter han nästan alltid bra nuförtiden). Dumt att dra för höga växlar på två dagar, men lite hoppas man ju.

Nog med matprat. Förlåt alla jag har skrämt bort med mitt tjat!

• _koko_

Sen tror jag ju som muggles var inne på förut att det går i perioder, ibland har de helt enkelt inte tid att äta, och inte svälter de ihjäl för det. Man får dessutom lite perspektiv när man läser Tingas kamp (finns även en tråd på fl som heter nåt i stil med vi som har barn som matvägrar på riktigt)...

Fan, jag kan visst inte sluta.

Men det är ju så lugnt här idag, nån måste ju hålla låda!

• _koko_

Ååååh, jag vill också ha godis... Har visserligen en bit sockerkaka, men det är inte samma sak. Skicka över lite, liten!

• _koko_

Åh, EA, tack! En riktig latte vore inte fel heller, jämfört med SKITkaffeknappskaffet hos min kund...

• _koko_

Känns inte som att jag är särskilt produktiv, men jag får faktiskt en hel del gjort ändå! En micropaus här då och då verkar göra susen!

• _koko_

Liten - Paper cuts av presentsnöre måste ju svida som fan när man kissar...?

EA - Ja, jag letar och rättar buggar. Rätt kul faktiskt, speciellt eftersom det inte är jag som är skyldig till buggarna.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare