• kängu

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej på er alla i tråden!

Nu sitter jag på tåget in till staden, projekt pendling har börjat! Flytten gick superbra och det är sååå skönt att äntligen få lite större. Hundarna var alldeles förvirrade och gick bara runt och glodde i alla rum (3).

Ser att ni är flera som har det jobbigt just nu. Massor med kramar, tankar och kärlek till er alla!
    Nenne, så pissigt med katten som det inte blev något med. Fattar att du känner dig skitdeppig just nu. Kan inte säga så mycket mer än att jag tänker på dig, och hoppas.

Ea, jag blev så ledsen när jag läste det du skrivit. Fy fan vad tråkigt att festen skulle få den vändningen. Släpp ut dina känslor, ilska, avundsjuka vad det nu är... det är inget konstigt att du känner så. Man behöver inte vara så himla stark jämt.

Frullan- jobbigt med natten. Tror inte att ljudnivån ska vara skadlig för bebis, hör med din barnmorska! Jag förstår dig, jag hade också såååå gärna velat gå! Vi spelade till och med Metallica på vårt bröllop, i kyrkan Även om jag kanske inte lyssnar så mycket på dem nu så gjorde jag det förr, så förstår precis din känsla. Jag säger gå!!!! När har du BF, är inte det i närheten av mig (slutet av juni)?

• kängu

BS- Kan du inte ringa ortopeden och förklara situationen? De kanske kan vara snälla och ge dig en tid typ 2 veckor senare, då vet du ju om det är BOM eller ej.Tror säkert att de kan vara lite flexibla i en sån här situation!

• kängu

Nähäpp nu är jag snart framme så nu är det dags att packa upp datorn! Ha en härlig dag allihopa!! Jag kikar in igen på hemresan

• kängu

Ore- var bara tvungen att kommentera Bodyglide, det är superbra... men visst är namnet porrigt??

Frullan, en väninna till mig gjorde en otroligt vacker akustisk version av Nothing else matters. Inte min favoritlåt egentligen, men texten passade så bra in på oss och den dagen. Mina gamla släktingar kom fram efter och undrade vad det var för "vacker sång som vi spelade"...

Ea, tycker också att du ska försöka prata med väninnorna. De vill säkert stötta dig och veta hur du känner!

Muggles, tråkigt med morbrodern

Än så länge trivs vi super på landet! Lugnt och skönt är det...

• kängu

Ore- Bodyglide finns i Göteborg på Naturkompaniet på Stora Nygatan, kanske på någon av de andra Naturkompaniet också!!

Blodpudding är verkligen superäckligt...

Nej nu ska jag ta och laga lite mat, och kanske baka en kaka. Känner mig väldans kaksugen idag

• kängu

Jag har haft en superhärlig ledig dag tillsammans med maken... gått i skogen i strålande sol och plockat videkissar, sen gravidyoga och föräldragrupp (som iofs var sådär). Batterierna känns laddade, skönt!

Tinga- Visst hade du träffat logoped angående ätteknik? (jag är ju snart klar log., därför jag undrar). Mitt bästa tips annars är att ni börjar ge något slags näringstillskott, nu är jag absolut inte expert på det men dietisten bör ju veta. Förstår att det är motigt, träffade en del föräldrar till barn med ätproblem under min barnpraktik och de var rätt knäckta av det. Skickar styrkekramar till dig!!

• kängu

Hej vänner!

Freeeeedag (ja jag vet att jag är lite sent ute )
    Idag har jag och min kollega skickat första versionen av vårt examensarbete till handledarna, så nu blir det lite semester tills vi hör något från dem. SKÖNT!
    Ser fram emot helgen, ska bara ta det lugnt och mysa med maken & magen & vovvarna.

Koko- polsk-mexikansk restaurang låter helt galet!!

• kängu

Välkommen snigeln, och hej Vickan *vinkar*
    Jag är inte heller insatt detta med kort lutealfas, vad kan det innebära?

• kängu

Jösses Vickan vad du varit effektiv!
    Jag har precis sytt klart två kuddfodral till soffan, skulle egentligen sy två till men struntade i det.
    Ska nu surfa lite tapeter till kök och hall!

Snaily, ser inget fel med att dra en vit lögn precis som Koko säger!

Koko, krya på dig!!

• kängu

Godmorgon tjejer!
    Här sitter jag med x antal hellediga dagar (beror på när jag får svar från handledare) framför mig och har lite ångest.... Jag vet, det är ett lyxproblem, men lite tråkigt är det att vara ledig hela dagarna när ingen annan är det och maken kommer hem sent på kvällarna. Nåväl, idag skiner solen så jag tror att jag ska ta ut vovvarna på en långpromenad och sedan ta itu med mina två små rabatter. Måste läsa på lite om lika blomster först för jag har verkligen ingen koll...
    Är så himla glad för min foglossning har lättat lite, har varit duktig och gjort gravvo-yoga minst 3 ggr/v de senaste veckorna så tror det är det som har hjälpt.

Grodan, härligt med skidåkning!

Spännande med IVF samtal snart Nenne! Konstigt att det är så svårt att hitta en katt, men det är klart när man har specifika önskemål så kan jag förstå att det bli svårare.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare