Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

MrsB - nä, nu blir det kokt ris o proviva + vätskeersättning. Majsvälling ska vi skaffa med. Rekommenderas ju från apoteket, hjälper väl lite mot den lösa magen. Givetvis slängde vi precis majsvällingen från förra magsjukan, den hade gått ut. Typiskt!

Lycka till med tentan!

• Liten med Mindre

MrsB - vi ska pröva med skedmatning o se hur det går. Hoppas ju mer på riset förstås.

Fastnade i min online-träning i illustrator. Orkar verkligen inte sätta igång o tänka själv nu före lunch. Fast börjar jag nu så kanske det går lättare efter lunch. Sätt fart! *tar mig själv i kragen*

• Liten med Mindre

fruLlan - hittade ett till tips i min länklista:

www.lidokrog.nu/index1.php

Har inte varit där, men det verkar mysigt. Kanske inte lyxigt dock. Och en liten tur med båt blir det.

• Liten med Mindre

o Mindre bara sover o sover... *orolig* är vaken en knapp timme i taget.

Fast nu hade hon fått i sig 2-3 dl vätskeersättning+proviva, så hon kanske piggnar till efter den här luren.

• Liten med Mindre

Lappis - misstänkte att den kanske var med igår - tänkte på Blidö först, men det såg mer "vandrarhemmigt" ut. Märkligt egentligen att det inte är fler som slagit mynt av mer lyx i skärgården. Fast det är väl enklare med ställen med bilförbindelse än bara båt.

AM, att hon drack så pass mycket nu lugnar lite. Hon var inte i närheten av så här hängig när hon var sjuk runt Lucia - friskast på akuten...

Så bara hon dricker ordentlig så får hon sova så mycket hon vill idag.

• Liten med Mindre

Jag är oxå grym trött...te på maten hjälpte inte. Lite extra segt förstås att lyssna på videolektioner. Och jag var för snål för att handla godis på Pressbyrån. Samma kexchoklad kostar mindre än halva priset på ICA...

Tror minsann tangentbordet börjar bli hungrigt med - otroligt segt emellanåt. Det har väl inte fått tillräckligt med kaksmulor i sig...

• Liten med Mindre

Ore - vet inte - vissa försöker ju med att hälla kaffe i tangentbordet. Vet inte om datorn blir mer speedad för det. Vanligen säger den väl "Öööörk" istället o dör.

Min repade sig med lite tryck på connect-knapparna, och liksom jag är den lite piggare nu.

• Liten med Mindre

Hej Cicci - ledningsgrupper kan vara tröttsamma. Så måste man vara helskärpt hela tiden oxå.

Sitter och "studerar", och laddar för att få gå iväg o cykla. Hoppas att jag hinner dit innan maken ringer o säger att han är sjuk.

Telefoner - ni gissar säkert - har haft samma i 6 år på det här jobbet. Modellen var gammal redan när jag fick den. Men den funkar fint och jag saknar egentligen inga finesser, utom möjligen att kunna ta emot mms. Känner mig plötsligt som en teknikanalfabet.

• Liten med Mindre

God natt Sweet! Har familjen börjat krya på sig?

Jo, vi torkar fortfarande golv. Mindre har sovit nästan som en stock mellan 19.30 och 05.30 - skönt! - sen gjorde sig nog törsten påmind. Och givetvis fick hon i sig för mycket och kräktes. Fortsatt törstig och otröstlig - vill ha dricka men ändå inte.

Kan ju inte säga att vi andra mår toppen heller - återstår att se om det ska bli värre.

Nåja, vi kommer väl ut på andra sidan vi med.

BS - klarade sig Iris från vidare magsjuka?

Piggelin - GRATTIS till försäljningen! Läget kan nog vara ett bekymmer för någon som inte bott där. Det är mängder med hus och tomter som jag inte fattar att folk står ut med att ha - men uppenbarligen går det bra och någon köper.

Huset vi kikade på i söndags hade gått upp 700 000 kr i tisdags. Inte riktigt vad vi skulle velat ge för något halvfärdig halvrenoverat, trots snygg design etc. Men så är det ett av få intressanta hus på marknaden.

• Liten med Mindre

Krya på dig nenne! Smörj näsan med lite kräm eller olja så den känner sig lite ompysslad.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare