Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

FruLlis - jag åt lunch på Dalarö Strand hotell en varm sommardag för några år sen. Var totalt imponerad av mat och service, och vill därför inte tillbaka dit igen.

Skulle därmed rösta på Grinda som är ett för mig oprövat kort.

(Men jag skulle inte heller gå tillbaka till Gondolens restaurang efter 1 misslyckat besök för en massa år sen, trots att flera andra varit nöjda - så jag är bevisat tjurskallig. )

• Liten med Mindre

total O-IMPONERAD skulle det ju vara. kass servis och ingen vidare mat är andra termer för Dalarö Strand den dagen

• Liten med Mindre

Kan inte heller stava idag. Skyller på influensa i fingrarna...

Kanske bäst att jag inte skriver för många viktiga dokument idag.

• Liten med Mindre

MrsB - ang börja dagis - måste barnen vara helt självständiga när det kommer till att äta och vad de äter? Eller får de hjälp?

Mindre pillar ju i sig en del, men behöver lite hjälp med att få upp på skeden (köpte ny sked som är myyycket bättre än de babybjörn vi hade). Och när det är annat än barnmat eller mycket mjuk mat går det inte i så mycket. Måste kanske öva mer.

• Liten med Mindre

Muggles - om du väntar ut denna cykel, så hamnar vi nästan i skarpt läge samtidigt. Vi har ju tänkt oss sätta in tunga artilleriet i april, nu är vi nog faktiskt redo vi med. Och innan det funkar är vi definitivt redo för det...

Om man ändå fick bestämma i frågan.

Pedagogiska måltider låter bra. En kollega berättade just om en kompis dotter som inte fick i sig tillräckligt på dagis, för att hon inte kunde pilla i sig maten fort nog. Skräckupplevelse!

• Liten med Mindre

Hihi...maken frågade i lördags om jag ville ha fler barn, och hur länge jag ville vänta med att börja försöka "på riktigt". Svarade "tills efter nästa mens" - och jag tror han blev lite paff över ett så daterat svar.

Har ju tänkt mig kunna gå på bröllop i december i Skåne, utan att vara helt i farozonen för förlossning på annan ort. Nu vankas dessutom bröllop i Riga i augusti, så vi får planera en liten utflykt över pölen! Skoj! Någon med bra tips om boende i Riga? (Det kan ju vara bra att ha en graviditet att skylla på för att slippa festa loss på riktigt ryskt vis...)

• Liten med Mindre

Förresten - det passar absolut inte aaaaalls att vara gravid i augusti - inte det minsta!!! *hoppas hon inte hörde mitt första misstag*

• Liten med Mindre

AM - det blir spännande. Intressant att se om det går lättare andra gången...

Maken ser ju inte fram emot mina störtdykningar under deppmanteln när det inte funkar.

Gissa förresten vem som hittade en jääättefin rosa tuggleksak i mammas skåp häromdagen - den var hur mysig som helst att bita på - och någon blev jätteledsen när mamma tog bort den så att den inte skulle bitas sönder... Undrar vad lilltjejen hade sagt om den börjat vibrera i munnen.

Kålmasken är nu tryggt undanstoppad i en låda högre upp - för att inte få svärmor att sätta i halsen när hon är barnvakt om några veckor.

• Liten med Mindre

Ore - är du som jag och även behöver ställa dig upp då och då under dessa evighetslånga möten?

Förstår inte hur alla dessa människor kan uthärda att sitta så länge - för att sen resa sig och gå ut o sätta sig vid fika borden. Brrr!

Muggles - glad att roa någon.

• Liten med Mindre

nenne - funderade på att ta en bild på Mindre med masken - och ha när föräldrarnas förhandlingsläge behöver stärkas i framtiden.

Fast - näe - så elak får man inte vara som förälder. Nästan inte ens busigt...

Hmm...insåg att näst nästa ÄL, beräknad försöksstart, ligger bara en vecka efter att Mindre blev till. Tänk om det funkar på stört (dream on) och de föds samma dag eller nåt. Ska kanske dröja lite till, planera in dykning i maj eller nåt. *velig*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare