Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

FruLlis - såg annons i tidningen för en gård i Rånäs (Norrtäljehållet) - kanske något för er? Hus mark skog...

• Liten med Mindre

Tror inte en rökskadad potta är någon fara - det lär ju komma fler rökare i den...

Förmodligen säljer de ut allt för att vara på säkra sidan.

• Liten med Mindre

Skönt att trycket lättar lite Ore.

Skulle vi bygga nytt, skulle vi nog ha svårt att komma under 4 miljoner, med tanke på att de flesta tomter kostar runt 2 milj. Så det tar emot lite ändå. Jag kan ju tycka att det skulle vara bra att bo i hus först, och känna oss för vad vi gillar, innan vi satsar en massa tid o pengar på att bygga. Men varje gång vi kikar på hus så blir slutsatsen densamma.

• Liten med Mindre

Heja heja MrsB!!!!

Cicci - vi gillade vardagsrummet i huset skarpt, högt i tak o luftigt. Och säg - hur ofta har man 3-4 meter i takhöjd i duschen??

Tar med oss vad vi gillar i framtida husköp/bygge. Borde kanske sammanfatta en lista snart.

• Liten med Mindre

De satt och smakade whisky-fudge här på jobbet här om dagen - inte ens det godiset kunde jag få ner. Whisky är inte gott.

Fast vad gör det när det finns så mycket annat som ÄR gott

• Liten med Mindre

Mmm...chefen var ansvarig för fredagsfikat, och det blev 2 sorters chokladmoussetårtor från Thelins konditori. Mumsfilibabba! Har ju längtat så efter choklad. Satt som en smäck i magen.

nenne - kan ni inte köra från sidan då? Får räkna ut rätt vinkel som motsvarar "normal" och bakifrån.

Fast - å andra sidan, som ni håller igång så har ni nog hunnit varvet runt.

För att få igång sega mig, så har jag sagt till mannen att inför slottsweekenden så får vi börja snacka snusk redan i bilen på vägen dit.

• Liten med Mindre

EA - se till att stretcha rumpan och ev höftböjarna ordentligt. Har rumpstretch varje kväll före sovdags (det går utmärkt att halvsitta i sängen, läsa och stretcha samtidigt) och ryggontet när nästan borta (ihop med gympa o massage dårå).

Och EA - lusten kanske är borta för 9 månader framöver vet du...

Cicci - härligt med lite romantik. Ni får väl sexa lite försiktigt då...om det nu finns på kartan.

• Liten med Mindre

Trevlig helg!

Håller tummar o tår för att folk blir friska, får trevliga semestrar, hittar fina tapeter, sexar på ordentligt och att EA plussar på söndag.

• Liten med Mindre

Tågjäntan - jag gjorde som AM o köpte billig bh på apoteket att ha med till bb. Sen väntade jag tills brösten bestämt sig för en storlek innan jag köpte bh. Då fastnade jag för modeller från Lindex/Triumf.

Mindre kryade på sig under mammas vård fredag o lördag. Maken fick välbehövlig paus o gå på bio o båtmässa. Sen var det vår tur att bli krassliga - ont i kroppen o feber i söndags, men bara ont i magen igår. Så idag blir det till att jobba om nu maken överlever hemma. Han ligger en dag efter mig tror jag. Och så verkar det göra ondare och vara allmänt värre. Ska nog vara glad att jag inte blir så sjuk när jag är sjuk.

EA, finns det ingen annan som kan undersöka dig? Gå och vänta en månad till låter ju horribelt. Fortsätter yrseln kanske du kan gå till vårdcentralen och komma in i systemet den vägen?

MrsB - jättegrattis till jobbet! Lycka till med inskolning av Malte och dig själv.

Sweet- heja dig! Sista veckan kommer gå som en dans!

Nenne - jag skulle tro att det säkert går att göra grape jelly här med, men smaken blir nog inte samma. De har en annan sorts druvor skulle jag gissa. För när jag smakade druvor under vinskörden i NY state, så smakade de inte alls som druvorna hemma, men däremot återkom samma smak i marmeladerna där borta. Så matlagningsdruvor och ät-druvor är nog inte samma. Ungefär som surkörsbär är bäst i sylt, men bigarråer är goda att äta.

Du kan ju pröva att köpa från Gray's annars:

www.grays.se/ProductList.aspx

längst ned fanns grapejelly.

• Liten med Mindre

Ore - GRATTIS!

Det finns väl en anledning att det ibland går åt flera tester för att verkligen bli övertygad.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare