• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

nenne - tänk vad små saker gör en stolt/glad! Kom hem som en liten solstråle och berättade för maken "jag har en fin tempkurva". Höjningen vid ÄL är numera mycket brantare och tempen ligger högre än tidigare. Men som sagt, nu väntas BOM vilken dag som helst. Har fått laddat med 3 nya påsar med örter och ett nytt akupbesök om två veckor. Hur går det för dig?

• Lapinette

Telis - då kanske vi är släkt??!!

Page - jag vet faktiskt inte vilket alternativ som är bäst (hårlös eller orange)?

• Lapinette

Åhhh ... blir sugen på kanin (springer i åttor)!!!

• Lapinette

nenne - men du slipper nysningarna?

• Lapinette

nenne - hade aldrig läkaren hört talas om spraynysningar??!!! Shit, jag hade fullt sjå att hålla den där jäkla vätskan i näsan så länge som möjligt innan jag började nysa.

snaily - hundvalp är fertilitetshöjande!!! Absolut min granne blev ju på smällen när de köpt hund ... så då MÅSTE det ju vara så !

• Lapinette

Och jag pratar champagne/vin och resor med min läkare!!! Undrar vad vinodlarna i den lilla byn i Champagne tänke när jag berättade/frågade om de kände min läkare ... vilket de gjorde! De kände honom väl så även vilken sorts läkare han är. Hon (champagnedamen)sa något i stil med "vad trevligt att ha en läkare som man kan diskutera champagne med ... så man får tänka på något annat skojigare" ... jag slutaför meningen ... medan han krafsar runt i muffen.

• Lapinette

Mrs B - låter jättejobbigt! Hoppas det snart är slut på all sjukdom.

• Lapinette

Snaily - veterinär! Låter hur härligt som helst. Trivs du?

Frullan - det är aldrig försent att skola om sig. Läste faktiskt en artikel igår kväll om en tjej som helt sadlade om från ett stressigt jobb som pressekreterare till att arbeta med blommor på Ulriksdals trädgård. Själv önskar jag att jag riktigt kände för något. Skulle vilja byta bana helt men har ingen aning om till vad?

Här har ni en till som inte frågat och förstått att en löneförhöjning inte är att tala om i år. Känner att jag får vara glad att jag har ett jobb så länge som det varar. Jobbar ju på ett litet ställe och vår bransch är verkligen konjunkturkänslig. Är ändå nöjd och glad över den lön jag har ... tills jag satt med deklarationen igår och såg min makes.

• Lapinette

Jag instämmer med dig Telis. Harriet är också en spinkig, arg och bitter kärring för mig.

• Lapinette

Sixten har jag för mig att grannens hund hette. Brorsbarnens kanin heter Tobias = Tobbe.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare