• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

Telis - ha en underbar resa & kör hårt med whisky & jodapax
    Enchinagard har jag testat en gång för typ tio år sen & blev 100 ggr sämre än jag var innan - kunde knappt andas Tydligen innehåller det en växt/blomma som är nära besläktad med prästkrage & jag är SUPERallergisk mot just prästkragar - så den åkte rätt i papperskorgen efter det testet & jag fick istället inhalera några extra doser Bricanyl...

• Piggelin1

Hinner inte med i tempot ni skriver!
    NU kanske vi hittat en tillfällig lösning på buggarna, så att jag ska kunna distribuera det till alla marknaderna innan jag stänger igen butiken för de närmaste veckorna... Har ingen lust att jobba i helgen/nästa vecka...

• Piggelin1

Juust det röd solhatt, så heter den, tack Nenne! Satt & funderade & funderade, men kom inte på namnet! Så fort jag ser en sån blomma ute i naturen numera, så tänker jag på mina henmska misslyckade försök med Echinagard

• Piggelin1

Hej alla!

Tänkte hinna in en sväng & skriva lite innan jag ska göra mig vacker inför kvällens tjejmiddag

EA - jädrar vilken skum tant, jag som var så säker på att du skulle plussa

Lappis - grattis till minuset!

Ore - vad kul!! Grattis till ditt plusssss!! Spännande!

MrsB - grattis till jobbet! Knäppa & missunnsamma kommentarer från omgivningen bara, apropå detta att du ska pendla Det är ju dessutom bara två dgr i veckan Men skit i alla messerschmittar & grattis igen - jättekul!

Tror jag snappade upp att Nenne bokat biljetter till Götet - skoj!

AM - jag har också ett sånt där ärr, enda skillnaden var att i mitt fall plockade de ut en grapefrukstor cysta istället för en bebis Men tydligen precis samma typ av snitt & faktist så glömmer jag ofta att det ens finns där - syns knappt, ligger precis i bikinilinjen. Minns att sköterskorna pratade om att kirurgen gjort sitt jobb völdigt väl, dvs att det var snyggt gjort.

AM igen - jättefin hall!! ...och ja just det, hur gick det på champagnetillställningen där du hade helt fel klädsel

Frejis - trist med myomet, men gott med ett litet pickande hjärta

• Piggelin1

Grattis alla stora & små Matildor idag förresten!!

Just det - en grej jag tänkt länka till när ni pratat kök innan (bara sisådär en vecka sen i mina kommentarer...!)
    Om jag hade ett nytt kök (vilket vi iofs har om några veckor, men de funkar inte där), då har jag hittat några supersnygga & annorlunda köksfläktar, som mer ser ut som lampor!

www.eico.dk/SE/indexSE.htm
    Klicka på att ladda ner & vidare till köksfläktar, sid 16 & 17.
    Såg en av dem i ett avsnitt av Halv Åtta Hos Mig, hemma hos en tjej som var med i programmet.

• Piggelin1

...och så lite nytt på husfronten - igår var vi på besiktning!! Flytten närmar sig med stormsteg! Om ett par veckor har vi nycklarna!
    Som alltid när det är bygge/renovering, så blir det ju en massa smågrejor att anmärka på, men inget som inte går att fixa (de har två veckor på sig). Fast det som förvånade oss mest var nog att det lyckats montera in ett badkar som var så fel som det kunde bli
    Vi ska ha detta:
    www.gustavsberg.se/bubbelbadkar_41091.asp (utan bubblor)

Men de hade lyckats installera detta:
    www.gustavsberg.se/badkar_29036.asp

Speciellt som badrumsskåp etc är i valnöt, då undrar man ju hur det kunde bli så här fel

• Piggelin1

Nenne - skickar en kram - läste lite att du kände att du tappat bort dig själv Kraaaaaaam igen

Nähä, nu ska jag fixa iordning mig inför kvällens begivenhet! Har lyckats undvika varenda avsnitt av melodiofestiovalen hittills i år, undrar om jag lyckas även ikväll på tjejmiddagen?!

Kram på er allihopa!

P.s. Har haft en supermysig, rolig & intensiv vecka hemma med Amanda - verkligen skillnad att vara mammaledig nu jämfört med när hon var 9½ månad (som hon var när jag började jobba i sept)!

• Piggelin1

Tinga - många, många, många kramar Du är världens bästa mamma!!! Vad bra att du kan få lite assistans av neo-psykologen, låter jättebra att träffa henne för att kunna få lite distans/rätta verktygen för att ta dig ur alla grubblerierna.

Izzie är nog inte inne så mkt eftersom hon bara kan läsa ikapp om kvällarna nu när hon jobbar igen, har iaf för mig att det var så?

Själv kan jag ju konstatera att min tid vid datorn i allmänhet & på BT i synnerhet är minimal nu när jag är hemma med A igen. Det är så himla lite tid om dagarna som jag har för mig själv plus att det är en kort period jag är hemma nu - så då åker BT-läsandet & -skrivandet ner på prio-listan till förmån för att hitta på annat. Speciellt nu när det är VÅR ute! Såg en massa krokus & snödroppar som blommade igår, mmmm!

Apropå Öppna Förskolan så var jag aldrig där de tio månaderna jag var hemma med Amanda. Det kändes som att det var så mkt runtikring som hände & folk jag träffade ändå, så det kändes överflödigt för min del. Glädjebubblan var jag på en del, men ÖF skippade jag - inte inst för att det var så himla poppis, så man måste vara där en halvtimme innan de öppnade, för att ens kunna komma in. Inte riktigt min grej...
    Nu när hon är 16 månader så märks det ju en enorm skillnad på behov av stimulans, men samtidigt är det så kort tid jag är hemma nu, så det lär inte bli nu heller (inte minst för att jag hörde via en mammakompis igår att hennes sambo köade förgäves till ÖF innan i veckan...). Så istället har vi passat på att åka ner & hälsa på mina föräldrar två ggr, träffat Pirr & hennes ursöta dotter, träffat lite andra kompisar som är mammalediga nu (men som inte var det när jag var hemma den förra vändan). Igår fm tog jag bilen till Slottskogen för att kolla in sälarna en vända - kul nu när hon förstår så mkt mer än vad hon gjorde i augusti!

I tisdags besökte vi dagiset som hon ska börja på om knappt 1½ vecka. Verkar OK, men samtidigt så vet vi ju att hon kommer att byta till ett i området så småningom, förhoppningsvis i augusti, så det känns lite som att det inte är ngn idé att dra på för stora växlar. Får se sen om det blir dagis eller dagmamma, vi står i kö till båda & jag känner lite som Liten - rytmikrum & pysselrum är inte så himla noga ännu, liksom pedagogik hit eller dit. Det viktigaste är att fröknarna kramas mkt & att de gärna är ute så mkt som möjligt... Sen när de är större kan det ju vara en annan sak. Fast iofs, några av mina syskonbarn har bara varit hos dagmamma & det har blivit folk av dem med

• Piggelin1

Just det - ngn som har koll på de där märklapparna som var så himla bra?

• Piggelin1

Träffade en kompis häromkvällen som har fyra veckor kvar tills BF & hon mår fortfarande illa Men hon är rätt luttrad nu & tar det hela med ro - typ, nu har jag inte spytt på ett par veckor, utan "bara" mått illa...
    Allt är relativt

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare