• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

BS - usch & fyyyy. Stooooor kram

EA - jag tror att Blivande Frugan ligger en timme före oss på sin ö Hajade till jag med, men sen trillade poletten ner!

Hej Telis

Kan bara hålla med Telis - fattar inte heller det där ni yrar om att starta en FB-grupp - den finns ju redan ?! ...och ni är väl båda med, Vickan & Omsan?! Eller är det ngt grundläggande med FB som jag missat??

• Piggelin1

Nu såg jag att du skrivit ngt om FB, Vickan - jag har nog missat ngt med FB som inte fattar skillnaden

• Piggelin1

Hmm, den ligger på min profilsida liksom, så jag klickar där. Fast det knasiga är att man inte kan se om ngn skrivit ngt, man måste klicka in sig först för & då blir det ju inte så ofta jag tänker på att kolla in där.

• Piggelin1

Dags för min kvällsdusch, sen måste jag hoppa i säng - har hostat mig igenom de två senaste nätterna Tidigare har jag haft sån där bra morfinhostmedicin som gör underverk, men den är slut sen länge & jag har så svårt att komma till skott att kontakta vårdcentralen. Noskapin testade jag i förrgår - tyvärr helt värdelöst. Jaja, det går väl över...

BS - kram igen, känns som om du behöver det

• Piggelin1

Hej tjejer,
    hoppas att allt är väl med er - har tyvärr inte haft tid alls att skriva den senaste veckan (eller är det rentav mer?) - hysteriskt mkt på jobbet (sista veckan innan min minimammaledighet börjar) med en massa grejor som strular & så upptill detta hela lägenhetsförsäljningscirkusen, som suger musten ur den bästa...

Eftersom jag vet att flera av er är lite nyfikna på hur det gått med lgh, så kommer här en liten rapport:
    Nu ikväll har vi skrivit på papprena & lgh är såld Vi fick inte ut det vi ville, men nu är den iaf såld, vilket ngnstans kändes som det viktigaste i detta läget. Att kämpa på att försöka få ett högre bud känns inte värt oron, speciellt inte som det känns som om vi inte nått botten på lågkonjunkturen ännu. Mäklaren menade på att de tror att den kommande hösten blir stendöd på bostadsmarknaden & då känns det ju trots allt bra att ha fått sålt nu? Med tanke på dagens konkursansökan från en av Volvo stora underleverantörer, så är det nog bara början, iaf här i stan...
    Även om det känns lite surt nu med priset vi fick ut, så är det glömt om några månader & då kanske vi rentav är väldigt lättade över att vi fick sålt nu. Hellre än liten förlust nu, än en stor senare?

Av de som var här & tittade så tyckte allihopa att lgh var jättefin & fräsch, men det är läget som spelar oss spratt - antingen för nära stans stora attraktion L eller för mkt trafik utanför (som vi själva inte har störts av alls - det är treglasfönster ut mot gatan & sovrummet mot baksidan). Så med andra ord är lgh rätt, men läget tydligen fel? Fastän det är så himla centralt läge Jaja, nu är det iaf över & vi kommer inte att städa på lääääänge nu
    ?och så kan vi börja packa inför flytten till huset!!

Onekligen är det skönt att det är över & vi kan se framåt istället. Bit för bit, så trillar allt på plats.

• Piggelin1

Såg här ovanför att ni pratar köksgolv - ett tips som jag fick från en av mina bästa väninnor är att INTE ha ett mörkt golv som tex valnöt i köket, ALLT man tappar på golvet när man lagar mat syns så himla tydligt. Jag bodde hos dem några nätter när jag var i Sthlm i juni & efter de fem dagarna där, så kan jag bara hålla med - eftersom jag assisterade en del i köket. Otroligt snyggt, men fruktansvärt opraktiskt.

Jag kanske kom in helt fel i diskussionen, men tänkte bara spontan att jag ska dela med mig av tipset!

EA - fortfarande ingen mens i sikte Ojojoj, är det vattnet du drack som gjort nytta?!

• Piggelin1

Hoppas att jag får chansen att logga in lite mer nästa vecka när jag är hemma igen - fast det vete sjutton egentligen... Amanda är ju inte direkt stillsam av sig om dagarna nuförtiden Plus att jag vill hinna med att hitta på en massa kul grejor de veckor Amanda & jag har nu innan inskolningen/allvaret börjar! Bla ska jag träffa Pirr med dotter nästa vecka - kul, kul! Känner jag mig själv rätt, så kommer det inte att bli många obokade dgr...

Ok, dags fixa de sista jobbgrejorna - det var ju DÄRFÖR jag satte igång datorn nu - fy på mig

• Piggelin1

Kram på er allihopa - höll på att glömma det

• Piggelin1

Ngn som gillar färg till & med mer än mannen & jag

www2.bjurfors.se/beskrivning.aspx&OBJTYPE=CMBoLgh&hemnet=1

Kaklet som ni ser i köket är precis det som vi ska ha i huset, fast vi kör vita blanka luckor till & så mörk valnötslaminat på bänken med alukant framtill. Eller egentligen tror jag att Myresjökök kallar just det laminatet wenge, valnöten var snäppet ljusare.

Tack för alla grattis
    MSW - det är lite svårt att säga exakt hur mkt mindre vi fick för vi hade ett utgångspris, som vi hade hoppats att överstiga med några hundratusen genom budgivning (& mäklaren Erik Olsson trodde det var fullt möjligt, dvs lite taktik när de satte priset), nu blev det istället lite under utgångspriset (först kom ett bud, vi lade ett motbud, som köparna accepterade). Men som sagt, vi ville inte vänta längre nu. Det var en man som var superintresserad också, men han ligger i skilsmässa med bodelning, advokater, en fru som han inte pratar med & hela den cirkusen, så då har man ju ingen aning om hur länge det skulle kunna dra ut på tiden - typ flera månader?! Lika bra att slå till & bli av med eländet.

Det där med läget är så himla olika - ingen av oss hade bott i denna delen av stan innan & kollade runt mkt innan vi slog till & hamnade där. Att det skulle vara störande med den stora turistattraktionen intill oss (dessutom är det ett berg emellan som dämpar de flesta ljuden åt just vårt håll) - det har liksom aldrig en funnits på vår karta! Det är ju inga negativa ljud & slutar alltid vid 22 om kvällarna, dessutom bara halva året.
    Det som jag istället såg som en enorm fördel mot andra centrala delar av stan var att vi inte behöver cirkulera timmavis efter en parkering, som man får göra i Linné & Vasastan, alternativt skippa bil helt (vilket inte finns på kartan för vår del - vi vill ju inte ens nöja oss med en bil...). ...och så fortfarande bara 10 min promenad till Avenyn. Jaja, ödmjukhet är ju min starka sida, så jag får väl helt enkelt konstatera att en vissa stackare inte kommit till insikten hur bra det är att bo där vi bor
    (Ok, lite till får jag väl sura?!)

• Piggelin1

Hnmmm, har inte läst ikapp ännu - kanske ska ägna helgen åt det?
    Några intressanta/roliga/spännande diskussioner jag missat senaste veckan?!

Borde verkligen jobba nu - men har tappat lusten efter en massa strul med en grej som skulle varit klar i måndags - leverantören & vi har jobbat som idioter sen dess. HATAR buggar!!! Vet inte om man ska skratta eller gråta, just nu är det tyvärr mer åt förbannad/frustrerad-hållet... Tack & lov att jag inte gått ut till alla "intressenter" med att det skulle vara up & running "vecka 10 dag 1", utan "vecka 10", dvs det finns fortfarande lite tid...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare