Ngn som gillar färg till & med mer än mannen & jag
www2.bjurfors.se/beskrivning.aspx&OBJTYPE=CMBoLgh&hemnet=1
Kaklet som ni ser i köket är precis det som vi ska ha i huset, fast vi kör vita blanka luckor till & så mörk valnötslaminat på bänken med alukant framtill. Eller egentligen tror jag att Myresjökök kallar just det laminatet wenge, valnöten var snäppet ljusare.
Tack för alla grattis
MSW - det är lite svårt att säga exakt hur mkt mindre vi fick för vi hade ett utgångspris, som vi hade hoppats att överstiga med några hundratusen genom budgivning (& mäklaren Erik Olsson trodde det var fullt möjligt, dvs lite taktik när de satte priset), nu blev det istället lite under utgångspriset (först kom ett bud, vi lade ett motbud, som köparna accepterade). Men som sagt, vi ville inte vänta längre nu. Det var en man som var superintresserad också, men han ligger i skilsmässa med bodelning, advokater, en fru som han inte pratar med & hela den cirkusen, så då har man ju ingen aning om hur länge det skulle kunna dra ut på tiden - typ flera månader?! Lika bra att slå till & bli av med eländet.
Det där med läget är så himla olika - ingen av oss hade bott i denna delen av stan innan & kollade runt mkt innan vi slog till & hamnade där. Att det skulle vara störande med den stora turistattraktionen intill oss (dessutom är det ett berg emellan som dämpar de flesta ljuden åt just vårt håll) - det har liksom aldrig en funnits på vår karta! Det är ju inga negativa ljud & slutar alltid vid 22 om kvällarna, dessutom bara halva året.
Det som jag istället såg som en enorm fördel mot andra centrala delar av stan var att vi inte behöver cirkulera timmavis efter en parkering, som man får göra i Linné & Vasastan, alternativt skippa bil helt (vilket inte finns på kartan för vår del - vi vill ju inte ens nöja oss med en bil...). ...och så fortfarande bara 10 min promenad till Avenyn. Jaja, ödmjukhet är ju min starka sida, så jag får väl helt enkelt konstatera att en vissa stackare inte kommit till insikten hur bra det är att bo där vi bor
(Ok, lite till får jag väl sura?!)