• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

Faaaasen, skrev ett långt inlägg & så bara försvann det

Det jag skrev Frullan, var att jag bara kan hålla med - detta blir en omställning modell grande för oss. Det där med inrutad tillvaro är ngt som vare sig mannen eller jag är speciellt bra på... Fasta rutiner/tider är liksom inte vår grej, men nu med Amanda så inser vi att lite mer ordning får vi ha, för hennes skull. Vi testar & ser hur det funkar & så får vi tänja på det...

Likaså detta med jobbandet - är ju så himla van vid att kunna jobba så mkt jag vill & framför allt NÄR jag vill. Behöver jag (eller mannen) jobba längre ngn dag, så gör jag det, spelar ingen roll när jag lämnar jobbet liksom. Nu blir det mer av att jag kan jobba längre vissa bestämda dagar, dvs de dgr som jag inte hämtar. Inrutat, yesss... Men antagligen nödvändigt för att få vardagen att flyta.

Nu postar jag detta, innan det försvinner igen...

• Piggelin1

Haha Liten - jag var på ett sådant bröllop för en herrans massa år sen - känner igen alltihopa! Kände mig som svarta fåret i församlingen, typ enda som inte varit med i vare sig kyrkokören/ bibelstudiegruppen/ Chalmers Kristna Grupp... (Bruden & jag var kompisar från gymnasiet). Minns att det var ett par som liftade med mig i bilen från kyrkan till församlingshemmet i orten intill & de skulle gifta sig ngn månad senare & bodde inte tillsammans

• Piggelin1

Hej Tinga!
    Har läst om det där fisk-spaet i ngn tidning & hade varit skoj att testa! Fast risken är stor att fiskarna skulle få samma upplevelse med mina fötter som med AM's

Heeeej Nenne

• Piggelin1

Ore, piggelingrönt blir kanon! Koko, håller du med?!

• Piggelin1

Borde läsa ikapp mer mail, protokoll etc för att uppdatera mig på det som hänt de senaste sex veckorna, men koncentrationen är sådär...

Just det - ni kloka trådflickor - jag har ett i-landsproblem som jag behöver hjälp med!
    De som byggt vårt hus klantade till det med kaklet i ena badrummet & kaklade med matt vitt kakel istället för blankt. Nu har vi sagt att det är OK, dvs de behöver inte riva ner & göra om, däremot kommer de att kompensera oss för missen.
    Häromveckan sa säljaren att de kunde ställa upp med ett kompensationsjobb, om vi behövde ngt med huset & vi nappade på detta & pratade om att låta dem isolera förrådet (vilket vi ändå tänkt göra). Men nu ringde han tillbaka & tydligen har de för ont om folk för att kunna göra extrajobb (såhär i varseltider), så istället erbjöd han oss att skaffa prylar till huset för 10.000, tex utemöbler, grill mm.
    Nu köpte vi ju utemöbler så sent som i förra veckan (attans!), så det är inte aktuellt längre. Så nu behöver jag råd från er på vad vi kan tänkas behöva - ovana husägare som vi är. En grill kan vi ju tex köpa för en del av pengarna, men mer? Har lite idéer i huvudet, men tänkte att jag slänger ut frågan till er!

AM - lycka till med tapp-kollen!

• Piggelin1

Kängu - de randiga sittdynorna var de enda som de hade på Nyblom & Kollén!

• Piggelin1

Liten - du är en KLIPPA!! Superdupertack!

• Piggelin1

Aaaah, nu såg jag ännu mer tips, tack igen!

• Piggelin1

Frullan - vi skulle jättegärna köra isoleringsjobbet istället för prylar, eftersom ingen av oss är någon hemmafixare, men tydligen var det helt kört enligt stora (& förmodligen lite fyrkantiga/byråkratiska) byggfirman.
    Mannens systerson är snickare, så vi hade faktist frågat redan innan om han ville hjälpa oss med förrådet (& fått ja), så nu får vi fråga honom på nytt

• Piggelin1

Ahhh, ännu fler tips - man tackar!!

Nenne - rådjur i bronsfärgad gips, det är ju LYSANDE Blir det ngt över så köper vi några trädgårdstomtar också

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare