Barnkarusellen snurrar vidare
Ja just det julbelysning var det - sån där blinkande i allsköns färger & så en massa renar & tomtar, julkrubba & lite annat smått & gott! Lite måste väl Hornbach/K-rauta/Bauhaus ha kvar i sina gömmor sen i julas?!
Ja just det julbelysning var det - sån där blinkande i allsköns färger & så en massa renar & tomtar, julkrubba & lite annat smått & gott! Lite måste väl Hornbach/K-rauta/Bauhaus ha kvar i sina gömmor sen i julas?!
Kanske ska sikta på ngt sånt här?!
www.miloop.se/film_view.aspx&movie=1713
Jeeesus vad oseriös jag är idag - det där med att börja jobba kl sju var rena disastern för min arbetsmoral
Muggles - nu har jag läst mitt inlägg tre ggr - vad är det som är Götebosska??!! Jag måste vara trög!
Är du piggare idag förresten?
Åh fasen - det hade jag ingen aning om att det var dialektalt!
Ser ju tydligt nu att det är fel grammatiskt, men att det hade med dialekt att göra hade jag inte en susning om Tänkte snarare att det var i samma fel-liga som att säga han istället för honom, skriva dom istället för de/dem osv! Man lär sig nytt mest hela tiden!
"Cykla vält" trodde jag tex var allmän svenska, men har förstått att så inte är fallet... Fast å andra sidan trodde jag att le
Öhhh, vad tänkte jag skriva där - var inte klar & lyckades posta det.
Dags att lägga ner för idag tror jag...
Sept - spännande att du snart börjar jobba igen!
Jag säger också impregnerad
Vet faktist inte varifrån jag fått det - Mugglan är kanske boven i dramat!
Varmkompost - låter inte riktigt som min tekopp, inte på vår gigantiska tomt nu iaf...
Japp, brorsans gräsMATTA förtjänar ju nästan att få en alldeles egen plats i galleriet Den ser verkligen för rolig ut!
Telis - nu har jag mailat bilden på den gigantiska gräsmattan inklusive vattenspridaren in action Det märks att markpriserna är hysteriska i tättbefolkade Holland, deras hus är i tre våningar. Kök & vardagsrum på nedervåningen, badrum & vuxensovrum på mellanvåningen & överst en liten tvättstuga (snarare "tvättrum"), minimal toalett & så två små rum som deras två döttrar sover i.
Jeeesus, vad mkt OT-info jag dränker tråden i idag...
Cykla vält = cykla omkull, om ngn undrar
Tack EA, för att du håller med om cykla vält!!
EA - brorsans gräsmatta tar nog också en kvart att klippa, om man kör med nagelsax Om man har en handjagare skulle jag gissa på under minuten!
En annan kul grej med Holland, där är det finaste att bo på första våningen i kanalhusen i A'dam! För då slipper man ifrån en massa eländiga, branta/smala/livsfarliga trappor, som man får utsätta sig för om man bor högst upp! Lägenheterna längst ner (=en halvtrappa upp) brukar oftast också ha störst fönster, som signalerar mer status!
Plus att om man flyttar i det landet så lyfter man alltid in allt via fönstrena även i nybyggda hus, som tex brorsans. Att strula med möbler i trappor verkar inte finnas!
Näe, nu ska jag slita mig härifrån & ni ska slippa ifrån allt mitt högintressanta babbel
Önskar er alla en god natt!