• Nalle Puh 40

Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...

Hjälp, igår provade jag min klänning hemma hos mamma och den var nästan lite trång över magen fastän jag har tränat massor och slutade med godis efter nyår...

Efterlyser era bästa smalmatsrecept och tips på träning för den ska INTE sys ut i maj...

• Svar på tråden Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...
  • Myrmor

ät regelbundet och bra fem ggr per dag, inte mindre då ställer kroppen in sig på svält och lagrar allt den kan, och promenera 45 min innan frukost

• Nalle Puh 40

Brukar gå till och från jobbet, tar ca 30 min åt varje håll men när man börjar vid sju så är det lätt att man tar cykeln istället men det är ju bättre än bil iaf

• Hawaiiii

Tips ett är att träna hårdare! Spring några km några gånger i veckan, dra ner på onyttigheterna ännu mer om du kan. Tipset är såklart att förbränna mer än du sätter i dig.

Tips två är...
    Om du tränar, låter bli godis och ändå inte ser resultat skulle jag prova en "GI-rivstart". Ät minimalt med kolhydrater under 10 dagar (träna inte!, bara promenader, man behöver kolhydrater för träning). Googla på GI-rivstart så hittar du allt du behöver veta. Kilona du minskar är mest vatten i början. Efter 10dgr-2v (ej mer) kan du äta lite mer kolhydrater. Det är jätteviktigt att äta bra mat såklart, mycket kött och grönsaker, inte alkohol, frukt eller kolhydrater.

www.giviktkoll.se/templates/page.aspx

Försök med tips ett först, det är alltid bättre att träna mer än att gå dieter :)

• Nalle Puh 40

Tycker jag tränar och tränar (3 ggr/vecka + dagliga promenader) men får väl lägga i ytterligare en växel...

• Myrmor

man brukar säga att kosten ger 80% av viktnedgången, så det ät troligtvis där det felar

• Hawaiiii

Det är väldigt individuellt hur mycket man måste träna. Jag har promenerat i snabb takt 1 timme dagligen i perioder men aldrig fått något större resultat av det. Styrketräning och löpning/joggning däremot ger resultat på ett par veckor! Ett annat tips kan vara att byta träningsform... spinning, simning, skidor, boxning eller något annat ett tag för att kicka igång kroppen igen.

Lycka till!

Be din m2b jaga på dig ... det brukar jag göra :)

• Nalle Puh 40

Ja, tror oxå det eftersom jag ÄLSKAR mat.
    Nu är jag absolut inte stor och behöver egenligen inte gå ner mer men som det är nu så måste jag ha gått upp lite sedan jag köpte klänningen...

• Hawaiiii

En annan sak jag tänkte på... om du är normalviktig och klänningen sitter tajt om magen kan det ju vara att den är svullen kanske? Magen alltså :)

Blir min mage svullen skiljer det sig två jeansstorlekar helt plötsligt :P

• Soon and very soon

kessella är super bra!! o spring! 20 minuter är vad du har förbränning i ungefär, gå gärna in på AST sports science och läs du kan söka o få upp så himla mycket bra artiklar o olika forkningsresultat. är inne där 1 gång i vecka själv för att läsa o få tips o ideer. fast jag behöver inte gå ner vill bara vara hälsosam.

Svar på tråden Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...