• Nalle Puh 40

Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...

Hjälp, igår provade jag min klänning hemma hos mamma och den var nästan lite trång över magen fastän jag har tränat massor och slutade med godis efter nyår...

Efterlyser era bästa smalmatsrecept och tips på träning för den ska INTE sys ut i maj...

• Svar på tråden Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...
  • Nalle Puh 40

Jag behöver inte heller gå ner egentligen utan vill oxå vara hälsosam (måste nog vara det är när jag är friskvårdspedagog) utan det var mest att jag fick lite panik när det var lite trångt över magen men jag hade precis ätit och vissa dagar är man ju lite mer svullen, tex innan mens och sånt

• Celeste97

Om du som jag älskar mat tror jag inte att det går att avstå från att äta, bara att byta ut det man äter mot nyttigare grejer. Att alltid ha en välfylld fruktskål framför TVn hemma är ett bra sätt att fylla magen med grönt istället för annat. Riskakor kan funka istället för småkakor, popcorn istället för chips, smoothies istället för drinkar etc.

Tänk på att det ofta är dyrare att äta kalorisnålt, så du ska vara inställd på att ekonomiskt unna dig bättre mat! Räkor är t.ex. goda och nyttiga men dyra. Socker är billigt, men det är en kostnad att slänga bort saft, godis och kakor man har hemma i skåpen.

När det gäller träning har jag två tips: Gör det du tycker är roligt och skaffa dig en kompis som följer med!

• september2009bröllop

när de gäller frukt så är det något som inte är bra att äta för mycket och definitivt inte bra att småäta.. dels för att fruktsockret får dig att toppa för att sen dala ur energi synpunkt och allt fruktsocker tär på tänderna..

• älskarlivet

Du kan aldrig bestämma var på kroppen du vill gå ner. Och att banta är inte bra heller, ät istället regelbundet och inte så stora portioner varje gång och så klart träna lite lagom.

• älskarlivet

Jag har alltid ätit mycket frukt och aldrig haft problem med tänderna, förrän nu när jag varit med om en olycka, men det beror inte på frukten ju..

september2009bröllop skrev 2009-02-11 21:27:08 följande:
    när de gäller frukt så är det något som inte är bra att äta för mycket och definitivt inte bra att småäta.. dels för att fruktsockret får dig att toppa för att sen dala ur energi synpunkt och allt fruktsocker tär på tänderna..
  • Nalle Puh 40

Nej, banta blir det väl inte men ska försöka äta sundare och träna mer hur nu det ska gå eftersom jag redan gör det

• Celeste97

Oj! Det måste ha hänt mycket inom näringsläran på sistone eftersom jag helt missat att frukt är onyttigt... Undrar hur många bananer man kan äta innan man blir tjock?

• älskarlivet

Att gå ner i vikt handlar även om det psykiska.. Man ska inte fastna för mycket i tankarna om att man måste gå ner..

Nalle Puh 40 skrev 2009-02-11 21:30:13 följande:

Nej, banta blir det väl inte men ska försöka äta sundare och träna mer hur nu det ska gå eftersom jag redan gör det
  • 4ever2

Jag brukar försöka få i mig lite extra fiber som gör att blodsockret hålls jämnare. Blötlägg psylliumfrön och drick innan du äter lunch och middag.

Träna lågintensiv konditionsträning och försök bygga lite muskler som ökar den totala dagliga förbränningen.

• Micaela
    Celeste97 skrev 2009-02-11 21:33:14 följande:
    Oj! Det måste ha hänt mycket inom näringsläran på sistone eftersom jag helt missat att frukt är onyttigt... Undrar hur många bananer man kan äta innan man blir tjock?
    Jag tror det var nån galen typ som kom ut med den idén för nån månad sen eller nåt, fruktsocker blir direkt till fett. Eller nåt sånt... Äh, jag förstod aldrig det där. Visst att det blir det MEN det blir det ju ändå om du äter mer än du förbrukar och används gör det ju om det är tvärtom...
    Frukt är hälsosamt! Banan är den frukt som ger mest kalorier... Det beror ju helt på vad man väljer, vissa frukter innehåller ju mycket vatten. Dessutom finns det viktiga vitaminer och mineraler i frukter.
    Mer frukt åt folket!
    OT förlåt... Jag kan inte annat än hålla med alla andra... Tänk på vad du äter och motionera regelbundet!
Svar på tråden Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...