• Ninnnis

I vått och torrt (del 5)

Nej, jag tror inte snuskfaktorn kan bli så mycket högre...

*mmmm, scones...*

• Ninnnis

Är ni lika måndagströtta som jag?

Nu ska jag pallra mig iväg och cirkelgymma lite, kanske det kan hjälpa energinivån

• Ninnnis

Jag håller med Blommis! Nalle, du MÅSTE kontakta läkare imorgon! Man ska INTE tappa medvetandet sådär, det måste du kolla upp omgående. Basta!

• Ninnnis

Blommis, vad är det för spruta du ska ta?

Nalle, glömde kramen mitt i upprördheten... *kram*

• Ninnnis

Bra att du har ringt, Nalle! Heja dig!

Ett par veckor innan bröllopet tappade jag plötslig talförmågan i ett tiotal sekunder följt av blixtrande huvudvärk, vilket föranledde 10 timmar på akuten, scanning, ultraljud på ögonlocken med mera... De kom aldrig riktigt fram till vad det var, men troligtvis något stressrelaterat. Känner PRECIS igen det du skriver med stress inför bröllopsplaneringen, träning & kropp, jobb, hem med mera. Vi har en tendens att ha extremt höga krav på oss själva, men vi FÅR inte glömma bort insidan! Kan bara instämma med Hvidis, ta en stund för dig själv varje dag, blunda, meditera, yoga eller vad du vill. Stoooor kram!

• Ninnnis

Hvidis, Kristiflax?

Blommis, håller tummar och tår så de blir blå! Lycka till idag, med sprutor, Pergo och allt så ska det bara gå vägen!

Pergotime kan tydligen också orsaka multipelgraviditet... Har alltid sagt att jag gärna vill ha tvillingar, men det är kanske lätt att säga när man inte har haft varken ett eller två spädbarn innan Det är väl ofta en del risker förknippade med tvillingar, men skulle det bli så hade det varit väldigt välkommet!

Lanovia, jag bor ca 1,5 mil syd/sydöst om Malmö

• Ninnnis

Hehehe...

Ankan80 skrev 2009-05-12 10:22:00 följande:
    Åhh...då skall jag käka pergotime
  • Ninnnis

Ja, så länge det inte händer igen så verkar det inte vara någon fara, men det var väldigt obehagligt. Jag försöker ta det lugnare och efter bröllopet tror jag att jag lyckas bättre med det.

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-12 10:19:21 följande:

Ja, man ska ta kroppen på allvar men är lätt att säga: Det går nog över...Otäckt att de inte visste var det var
  • Ninnnis

Jag håller tummarna, Nalle!

Avstressande för mig är bland annat att läsa, yoga, lägga mig tidigt, bara sitta och blunda en stund på terrassen... Men jag ska ärligt erkänna att det inte blev så mycket av den varan precis innan bröllopet... Jag minns när jag var på mitt första yogapass, jag låg där och kände mig rastlös över att vi bara andades och sträckte. Jag tyckte det var sköseri med tid och ångrade att jag inte hade gått på ett spinningpass sitället så jag åtminstone fick bränna lite kalorier... När jag berättade det för maken påpekade han att det faktum att jag tänkte så var ett tydligt tecken på att jag verkligen BEHÖVDE ett sådant yogapass... Efter bröllopet gav jag det en ny chans, nu fungerar det mycket bättre och fyller sin funktion.

• Ninnnis

Min pappa är läkare och han är inte ett dugg farlig, det är de flesta av hans kollegor inte heller...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)