• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Hehe.....nä, tyvärr inte..

Ett önskemål hade ju varit vältränade killar med bara svettiga överkroppar som blänker i solen....mmmmmmm

• Ninnispinnis

Ja, det var ju det jag tyckte du hade förtjänat...

• passionsblomman

Ett mycket trevligt önskemål...

Lite tunnsått härutanför med får jag tillägga..

Ankan80 skrev 2009-04-22 14:29:24 följande:
    Hehe.....nä, tyvärr inte..Ett önskemål hade ju varit vältränade killar med bara svettiga överkroppar som blänker i solen....mmmmmmm
  • Hvidbrud

Hade en kompis som bode mittemot en brandstation... De brukade träna med bara överkroppar... Hon kom nästan aldrig utanför dörren

Ninnis: Hur skulle du beskriva smärtan?

Blommis: Heja dig! Just nu är det tufft men on bara 2 dagar blir det jätte myket lätare och om du tar en kaffe nu så ska du lide mycket längre plus tänk så dåligt samvete du skulle få...
    Du klarar det! Heja heja!!!
    Gläm inte hälla i dig massor med vatten. Skiten ska ju ut!

• Hvidbrud

Åh, vad jag är trött i magen nu... Nä, tjejer nu hör ni inte mer från mig idag för nu ska jag hem och krypa ner i soffan brevid min troligtvis snarkande gubbe... Får se till att väcka både honom och zombien... I want Batman i kväll!!

• passionsblomman

Hahahaha!

Jag jobbade på en städfirma för massor av år sedan. Vi hade bla en brandstation på vårt område...

Det var aldrig svårt att hitta tjejer som kunde åka dit.

Och de struntade i om man var i deras omklädningsrum.
    Vääääldigt NOGA städades deras omklädningsrum vill jag minnas...

Batman...jojo! Lycka till!
    Jag höll på att fråga varför du var trött i magen...

...men så kom jag ju på att du är gravid!

*härdar ut utan kaffe lite till*

• Betty Boop augusti2009

Ha ha. Min svåger är brandman. För ett par år sen när de skulle renovera huset så var nästan hela teamet hemma hos dem och byggde, kaklade, målade.... Min uppgift: Laga mat.
    Så jag står hemma sjunger och slänger ihop chili con carne. Kommer dit med massa kastruller och dukar upp. De sätter sig hela biffiga gänget och slänger i sig maten, mmm gott.
    Är ni liiite avundsjuka nu?
    Detta pågick i några dagar.

Skojar bara lite. I mina ögon så är det inget speciellt med brandmän (har väl sett för många).
    Nä men, det var bara en av dem som var snygg. Och han var jäääkligt snygg, så där äckligt vrålsnygg.
    Oh shit, hoppas inte min m2b får för sig att kolla här.

Till något helt annat: Igår beställdde jag klänning och idag var jag hos guldsmeden och de ska nu sätta igång och göra min ring. Såå spännande och kul.
    Det är så skönt att ha sommar, semester och bröllop framför sig så att man tänker på annat än indianer och guvetvad ni har för kodord här.

• ingenjörsbruden

Hahahah fasen va ni skriver!!!
    Härligt att läsa!

Solen i Arlöv lämnade mkt i övrigt att önska....efter flera veckors solsken så började det regna!! Ngt snopen insåg jag att jag fick åka hem igen! Tog en sväng om ett shoppingställe o shoppade lite barnkläder o stay-ups till fest-outfiten!
    Provade även nya skor...älskar att gå i löparskor....har nu spanat in mig på ett par svarta Brooks Adrenaline...men de kostar 1200 så jag får nog vänta till lönen!

Tog lunch på IKEA o shoppade loss...farligt att släppa mig loss där!
    Så nu har jag bagaget fullt med blockljus, servetter, ljuslyktor, grön potpuri, billiga handdukar mm!!
    Blev lite irriterad (vilket man väl brukar bli när man åker dit för ngt speciellt) för när jag skulle plocka till mig grön stenkross....så fanns det ingen grön....men alla andra färger...suck...så jag tog svart stenkross istället!

Lanovia: Jag håller med dig...det finns en anledning till att man förträngt Charles Nonsens!

Blommis: Du är så himla jätteduktig som kämpar på!!! Du ska se att din hy också kommer att bli så fräsch o pigg om du bara orkar stå ut ett par dagar till med detoxen!!! *heja heja heja heja, Blommis*

Ninnis: Hoppas att din makes hemresa blir försenad! O så hoppas jag att alla hemvändande makar är på gott humör när de träffar sina fruar....o inte är sura o irriterade som min var i förgår!

Hvidis: Hahahaha ja jag hoppas verkligen att Batman har ork....han har ju alltid ork att jaga bovar....du kanske ska klä ut dig till Catwomen?! *mjauuu* Hehehehe

Betty: Ja du har härliga tider framför dig...kanske stressiga osså...men ljuva ändå!

Apropå det där med brandmän....jag har en sådan där hemma!! *MKT stolt* Eller han var brandman ett tag men pluggade sen vidare på högskola.
    Till min stora glädje har han fysiken kvar......O ja...det är svårt att koncentrera sig på annat när han tränar hemma med bar överkropp!! Mmmmmummma!

• passionsblomman

Nu har jag varit på Vägföreningens årsmöte...Det är vuxenpoäng på sådant faktiskt.

Det verkar iallafall inte som att bara jag är FÖR de saker som är på g i vår bygd.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)