ROM!
Någon mer som ska till vackra Rom eller varit där? Tips på sevärdigheter, restauranger eller "måste se och uppleva ställen"?
Vi ska dit 29/6 o stanna i 8 dagar, ska även åka runt lite i Italien...
Någon mer som ska till vackra Rom eller varit där? Tips på sevärdigheter, restauranger eller "måste se och uppleva ställen"?
Vi ska dit 29/6 o stanna i 8 dagar, ska även åka runt lite i Italien...
W2B Blom skrev 2009-04-10 11:42:08 följande:
Det var en jordbävning i Skåne i vintras också, visst inga jätteskador på hus etc, men ändå..
W2B Blom skrev 2009-04-10 13:24:11 följande:
Hej, var i Rom förra året. Jag har några tips:
1. Ta med ett svenskt italienskt lexikon, INGEN (inte ens ungdomen kan engelska!!). Går inte att fråga om nåt för ingen kan engelska!
2. Ät glass, den är GUDOMLIG där.
3. Åk metron, billig och man kommer överallt och den går ofta.
Ha en fin resa=)
Tänkte på ens sak, jag har för mig att det ej finns offentliga toaletter i Rom, så man måste gå in på en restaurang å fråga om man får låna toan där. Bra att vet när nöden kallar!
Nu har vi just bokat en bröllopsresa till Rom! Direktflyg och 4-stjärnigt hotell med frukostbuffé nära Colusseum i juli för ca 8000 kr/2 pers. Är grymt nöjd! Ska bli så mysigt!!
Babajaga; tack för tipsen!!
lottis77; Kul för er !
Vi ska troligen också åka till Rom, efter vårt bröllop i november.
Kul att det samlats så bra information!
Vilken bolag åker ni/har ni åkt med?
Jag hittade våra flygbiljetter på norwegian.se och hotellet på Resfeber- Top Secret. Mr Jet hade bra priser på många flighter också. Hittar du en resa med ett speciellt bolag kan det löna sig att gå in på bolagets hemsida och kolla vad de tar för samma resa. Hoppas ni hittar något bra!
Lottis77, du verkar ju gjort ett kap! Direktflyg för det priset och i juli!!
Skriv gärna en rad i denna tråd efter resan och berätta hur ni upplevde att boka Top Secret.
Jag vet! Har lagt ner ett antal timmar för att klura ut vilket hotellet var. (Det är alltid ett hotell från deras ordinarie utbud). Det var inte så lätt som jag trodde från början att hitta det. Till slut gick det och jag hade rätt! Har åkt med Resfeber förut och alltid varit nöjd så hoppas vi blir det denna gång också. Någon annan som testat Top-secret?
Någon som har sett filmen Änglar & Demoner? Jag och mina tjejkompisar var och såg den på bio igår och jag tycker att filmen följde boken jättebra!
Ska bli så spännande att resa till Rom på vår smekmånad för det såg så himla mysigt & romantiskt ut då man såg alla kyrkor och Vatikanstaten.